هشدار نماینده شهرضا درباره افزایش آهنگ مهاجرت روستاییان به شهرها

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران/اصفهان نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از افزایش مهاجرتها از روستاها به شهرها باید اقتصاد مناطق روستایی را رونق دهیم و اشتغال را در این مناطق ایجاد کنیم.

هشدار نماینده شهرضا درباره افزایش آهنگ مهاجرت روستاییان به شهرها

به گزارش خبرنگاران، سمیه محمودی در همایش روز ملی روستا و عشایر که در روستای قصرچم شهرستان شهرضا برگزار شد، با هشدار درباره افزایش آهنگ مهاجرت روستاییان به شهرها، شرح داد: ادامه این فرایند و کاهش جمعیت روستایی کشور که منجر به خالی شدن روستاها از جمعیت می شود، معضلات زیادی را به همراه دارد که در آینده می تواند کشور را با چالش های جدی روبرو کند.

وی با بیان آمارهایی درباره جمعیت مناطق روستایی کشور، شرح داد: در سال 95 جمعیت روستایی کشور 16 میلیون نفر اعلام شده است در حالی که اگر به دنبال تأمین امنیت غذایی و اجرای اصول اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه چاره حل معضلات کشور هستیم، باید زیرساختهای لازم را در مناطق روستایی ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین و مقررات به نفع روستاییان اظهار کرد: 72 درصد ارزش افزوده در بخش معدنی روستایی ایجاد می شود و این در حالی است که روستاییان هیچ سهمی از این مقدار ندارند، باید این فرایند به نفع روستاییان اصلاح شود.

محمودی اذعان کرد: برای جلوگیری از افزایش مهاجرتها از روستاها به شهرها باید اقتصاد مناطق روستایی را رونق دهیم و اشتغال را در این مناطق ایجاد کنیم.

وی با انتقاد از اجرای طرح های شتاب زده و فاقد پشتوانه مطالعاتی در مناطق روستایی شرح داد: به عنوان یک روستازاده معتقدم که مسائل روستایی را باید از دیدگاه یک فرد روستایی که قرار است در این مناطق زندگی و کار کند، تحلیل کنیم و از اجرای طرح هایی که بر اساس اقلیم شهری پیشنهاد شده، خودداری شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تحقق شعار تحول و ایجاد رونق اقتصادی در مناطق روستایی را مستلزم عزم جدی دهیاران و روستاییان دانست و گفت: ایجاد بنگاه های اقتصادی زمینه ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی در مناطق روستایی را فراهم می کند.

محمودی افزود: 45 نفر از کنندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق برای تحقق عدالت در توزیع درآمدهای کشور به سود روستاییان و عشایر تلاش می کنند.

وی گفت: دهیاران با ارایه طرحهای ابتکاری و استفاده از تجارب دیگر مناطق و تکیه بر دستاوردهای علمی می توانند با دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در این مناطق برای ایجاد بنگاه های اقتصادی، در مناطق روستایی تلاش کنند.

کننده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر ضرورت استفاده از جاذبه های گردشگری و رونق صنایع دستی برای ایجاد اشتغال و عرصه های اشتغال در مناطق روستایی اظهار کرد: جوانان ما باید بدانند که با اعتماد به نفس و خود باوری و استفاده از حمایتهای دولتی، می توانند تحولات زیادی در زندگی خود ایجاد کنند.

محمودی ادامه داد: امروزه در تمامی مناطق جهان، توجه به جاذبه های تاریخی و گردشگری و ایجاد بسترهایی برای معرفی این جاذبه ها برای جذب گردشگران بیشترین ارزش افزوده و گردش اقتصادی در مناطق مختلف جهان را ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 877

به "هشدار نماینده شهرضا درباره افزایش آهنگ مهاجرت روستاییان به شهرها" امتیاز دهید

1 کاربر به "هشدار نماینده شهرضا درباره افزایش آهنگ مهاجرت روستاییان به شهرها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نماینده شهرضا درباره افزایش آهنگ مهاجرت روستاییان به شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید