نگرانی جانسون از کشیده شدن انگلیس به جنگ تجاری آمریکا و چین

به گزارش تور هند ارزان، نخست وزیر انگلیس روز شنبه از کشیده شدن این کشور به جنگ تجاری میان آمریکا و چین ابراز نگرانی کرد.

نگرانی جانسون از کشیده شدن انگلیس به جنگ تجاری آمریکا و چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز شنبه گفت که در پی تشدید تنش ها میان چین و آمریکا این خطر وجود دارد که انگلیس نیز به جنگ تجاری جهانی کشیده گردد.

روز آدینه چین گفت که میخواهد تا تعرفه 10 درصدی و 5 درصدی بر روی 75 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا اعمال کند. پس از آن رئیس جمهور آمریکا نیز با افزایش تعرفه بر روی کالاهای چینی به اقدام پکن واکنش نشان داد.

جانسون که پیش از حضور در اجلاس گروه هفت در فرانسه صحبت می کرد، با اشاره به خطر کشیده شدن انگلیس به جنگ تجاری جهانی میان آمریکا و چین گفت که خواهان کاهش تنش ها در زمینه جنگ تجاری جهانی است.

لیست کالاهایی که چین میخواهد بر روی آنها تعرفه اعمال کند شامل محصولات کشاورزی، نفت خام، هواپیماهای کوچک و خودرو است.(جزئیات بیشتر)

پس از آن بود که ترامپ در واکنش به این اقدام چین در رشته توئیت هایی نوشت:چین نباید تعرفه جدیدی بر 75 میلیارد دلار کالاهای آمریکایی اعمال کند. (در واکنش به این اقدام) از اول اکتبر (9 مهر) 250 میلیارد دلار کالاهایی چینی که در حال حاضر با تعرفه 25 درصدی وارد آمریکا می شوند باید مالیات 30 درصدی دهند به علاوه 300 میلیارد دلار کالاهای باقیمانده چینی که از اول ستپامبر (10 شهریور) قرار بود تعرفه 10 درصدی بدهند، هم اکنون باید تعرفه 15 درصدی پرداخت نمایند. (جزئیات بیشتر)

نخست وزیر انگلیس در ادامه سخنانش به اظهارات دونالد تاسک رئیس شورای اروپا واکنش نشان داد و گفت که تاسک باید به انگلیس برای دستیابی به توافقی درباره برگزیت یاری کند و وی قاطعانه خواهان یک برگزیت بدون توافق نیست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 382

به "نگرانی جانسون از کشیده شدن انگلیس به جنگ تجاری آمریکا و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی جانسون از کشیده شدن انگلیس به جنگ تجاری آمریکا و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید