دیلی بیست: ترامپ ماکرون را کوتوله و موی دماغ خطاب کرد

به گزارش تور هند ارزان، پایگاه دیلی بیست پنج شنبه به نقل از سه منبع آگاه نوشته است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا در نشستی غیرعلنی در کاخ سفید، در حضور بیش از 10 سفیر خارجی، اظهارات بسیار تندی علیه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مطرح نموده است.

دیلی بیست: ترامپ ماکرون را کوتوله و موی دماغ خطاب کرد

بر اساس این گزارش، اظهارات رئیس جمهور آمریکا به حدی غیرمعمول بوده که شماری از دیپلمات های خارجی حاضر در نشست را به شکل مشهودی معذب و ناراحت نموده و نشستی را که قرار بوده بر همکاری امنیتی قدرت های جهانی متمرکز باشد، به محلی برای حملات شخصی ترامپ بدل نموده است.

اظهارات خلاف عرف ترامپ چند روز پس از آن مطرح شده که ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد ترودو، ماکرون و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در حاشیه اجلاس سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال تمسخر رئیس جمهور آمریکا هستند.

به نوشته دیلی بیست، افراد حاضر در جلسه ترامپ با سفرای خارجی گفته اند او ابتدا از ترودو بدگویی نموده و سپس از ماکرون با لفظی رکیک یاد نموده که معادل مؤدبانه تر آن موی دماغ است. وی همچنین رئیس جمهور فرانسه را کوتوله خطاب نموده و در ضمن از وی به دلیل آنچه عدم همکاری کافی ماکرون در مذاکره با ایران خوانده، انتقاد نموده است.

ترامپ این اظهارات را در حالی مطرح نموده که نمایندگان دائم کشورهایی چون فرانسه، آلمان، انگلیس، لهستان، آفریقای جنوبی، روسیه و چین در نشست حضور داشته اند.

یک فرد حاضر در این جلسه به دیلی بیست گفته است که ترامپ برای چندین دقیقه به صورت مداوم به ویدئوی درز نموده از اظهارات ترودو و ماکرون پرداخته و به شدت به آن ها حمله نموده است. این فرد می گوید صحبت های ترامپ حاضران را به صورت مشهودی معذب کرد.

کاخ سفید از اظهار نظر در خصوص این گزارش خودداری نموده، اما یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است که ترامپ با سران فرانسه و کانادا رابطه خوب و سازنده ای دارد.

هرچند ترامپ در گذشته با ماکرون روابط خوب و نزدیکی داشت، اما در ماه های اخیر به خصوص با حرکت فرانسه به سمت استقلال بیشتر اروپا از آمریکا، این روابط شکرآب شده و حتی به نوشته دیلی بیست دیگر اثری از آن دوستی قدیم میان این دو وجود ندارد. در سوی دیگر، ترامپ از ابتدا رابطه خوبی با ترودو نداشته و بارها به صورت عمومی و خصوصی از او انتقاد نموده است. وی چند ماه پیش هم ترودو را بچه و کودک خوانده بود.

رئیس جمهور آمریکا بعد از نشست اخیر ناتو، در پاسخ به سؤالی در خصوص فیلم منتشر شده از ترودو و ماکرون، گفت دلیل ناراحتی آن ها از آمریکا این است که کاخ سفید کشورهای اروپایی را برای افزایش بودجه نظامی تحت فشار قرار داده است. ترامپ خصوصا کانادا را به دلیل عدم رعایت بودجه دفاعی مورد نظر ناتو، بزهکار خطاب نموده است.

وی امروز هم با انتشار یک توییت، بار دیگر از فرانسه، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی به دلیل آنچه یاری ناکافی به اوکراین خواند انتقاد نموده، آن ها را بزرگترین بدهکاران خواند و گفت اروپایی ها تصور می نمایند که همیشه آمریکا باید سهم اصلی هزینه ها را بر عهده داشته باشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 998

به "دیلی بیست: ترامپ ماکرون را کوتوله و موی دماغ خطاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیلی بیست: ترامپ ماکرون را کوتوله و موی دماغ خطاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید