درخواست اقدام فوری برای مقابله با تاثیرات کرونا بر اقتصاد جهانی

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران : یکی از زیرمجموعه های مشورتی گروه 20 درخواست کرده است برای مقابله با کرونا و کاستن از تبعات سنگین این ویروس روی اقتصاد جهانی اقدامات فوری انجام دهند.

درخواست اقدام فوری برای مقابله با تاثیرات کرونا بر اقتصاد جهانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، یکی از زیرمجموعه های مشورتی گروه 20 از اعضای این گروه خواسته است که در نشست آینده این گروه که به صورت مجازی و به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد، برای مقابله با کرونا و کاستن از تبعات سنگین این ویروس روی اقتصاد جهانی اقدامات فوری انجام دهند. این گروه که به گروه بی 20 معروف است در مجموع 25 پیشنهاد را برای ارایه به اعضای گروه 20 آماده کرده است که بخش بزرگی از این پیشنهادات روی مقابله با نابرابری متمرکز است.

به گفته این گروه، تنها با انجام اقدامات صریح و هماهنگ در سطح کشورهای عضو گروه 20 می توان امیدوار بود که اوضاع بهتر شود. این گروه با اشاره به احتمال تغییر ساختار تجارت جهانی به دلیل کرونا، نسبت به اخلال در زنجیره تامین جهانی هشدار داده و خواهان همکاری بیشتر کشورها در این خصوص با یکدیگر شده است.

گروه بی 20 همچنین در بیانیه خود از سران کشورهای عضو گروه 20 خواسته است تا با کنار گذاشتن سیاست های حمایت گرایانه، چندجانبه گرایی را در دستورکار خود قرار دهند تا از این طریق به افزایش رشد اقتصادی جهان کمک شود.

در همین رابطه، یوسف البنیان- نماینده عربستان در این گروه با اشاره به اینکه اقتصاد جهانی در یکی از بدترین شرایط یک قرن اخیر خود واقع شده است، افزود: واقعیت این است که اقتصاد جهانی به دلیل کرونا در لبه پرتگاه واقع شده است و شرایط در حال بدتر شدن نیز هست. انتظار می رود در سال های آینده شرایط بهتر شود اما برخی از مسائل نظیر تنش های تجاری، کاهش بهره وری و بیشترین شدن میزان نابرابری می توانند روی اقتصاد جهان تاثیر منفی بگذارد.

لازم به ذکر است که گروه 20 شامل کشورهای آلمان، آمریکا، آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، اندونزی، فرانسه، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، هند، انگلیس، ایتالیا، ژاپن، کانادا، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، ترکیه و اتحادیه اروپا است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1341

به "درخواست اقدام فوری برای مقابله با تاثیرات کرونا بر اقتصاد جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اقدام فوری برای مقابله با تاثیرات کرونا بر اقتصاد جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید