تازه ترین خبرها از شرایط کرونا در دنیا، آمریکا کانون شیوع کرونا در دنیا می گردد، اتریش متهم به پخش ویروس در اروپا شد

به گزارش تور هند ارزان، در اروپا گسترش ویروس کرونا هنوز ادامه دارد و شرایط در امریکا هم بدتر شده است.

تازه ترین خبرها از شرایط کرونا در دنیا، آمریکا کانون شیوع کرونا در دنیا می گردد، اتریش متهم به پخش ویروس در اروپا شد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، تعداد بیماران مبتلا به کرونا، به ویژه در اروپادر حال افزایش است و این موضوع به گسترش محدودیت ها در اغلب کشورها انجامیده است. در همین حال کشورها دست به وضع قوانین جدید یا سخت تر کردن قوانین پیشین زده اند. حتی کشورهایی که بروز ویروس کرونا کمتر از دیگر نقاط دنیا بوده هم، نسبت به اجرای محدودیت های جدید جدیت نشان می دهند. تا کنون از میان 422 هزار نفری که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، 19 هزارنفر جان خود را از دست داده اند.

طبق تازه ترین گزارش های منتشر شده، آمار لندن و مادرید بدتر از لومباردی ایتالیا شدند. بعد از انکه لومباردی در ایتالیا جایگزین ووهان چین شد، حالا لندن و مادرید به کانون های اصلی کرونای دنیا تبدیل شده اند و هر روز آمار قربانیان دوبرابر می گردد. به گزارش یورونیوز تنها در 24 ساعت گذشته 738 نفر در اسپانیا جان خود را از دست داده اند که این شمار در مقایسه با آمار روز گذشته 224 تن افزایش داشته است. به نوشته بی بی سی آلمان هم بیشترین تعداد مبتلایان طی یک روز را ثبت نموده است. ایتالیا در تازه ترین آمار روزانه از مرگ 743 نفر دیگر در اثر ابتلا به کرونا و رسیدن آمار کل جان باختگان به 6820 نفر اطلاع داده که این تعداد بیش از دو برابر کل آمار رسمی مرگ و میر مبتلایان در چین است.

یکی دیگر از خبرهای مورد توجه دیلی میل، ابتلای پرنس چارلز به بیماری کروناست. پسرارشد 71 ساله ملکه الیزابت دوم و وارث بلافصل تاج و تخت بریتانیا هم دچار بیماری شد و آزمایش کرونای او دو هفته بعد از دیدار با پرنس آلبرت دوم، پادشاه موناکو مثبت درآمد و فعلا در بالمورال خانه نشین شده اما ظاهرا تست همسرش کامیلا منفی درآمده است.

همچنین رئیس مجلس سنای آمریکا که اکثریت اعضای آنرا جمهوری خواستار تشکیل می دهند روز چهارشنبه از حصول توافق با دموکرات ها و کاخ سفید بر سر طرح یاری 2 هزار میلیارد دلاری به اقتصاد ایالات متحده اطلاع داد. به گزارش رویترز سناتور میچ مکانل در این باره گفت که که توافق اولیه میان دموکرات ها و جمهوری خواستار بر سر این طرح که وی آنرا تاریخی خواند، حاصل شده و قرار است روز چهارشنبه به تصویب نهایی برسد.این طرح که یاری به نخستین اقتصاد دنیا جهت مقابله با تبعات سنگین ناشی از همه گیری بیماری کووید 19 را در دستور کار خود دارد پس از تصویب در سنا و پیش از امضای رئیس جمهوری، قرار است در مجلس نمایندگان آمریکا نیز تصویب گردد.

از سوی دیگر به گزارش بی بی سی مسئولان کاخ سفید از افرادی که کلان شهر نیویورک را ترک می نمایند درخواست نموده اند که خود را به مدت چهارده روز قرنطینه نمایند. این درحالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز از حاد بودن شرایط در این نقطه از خاک کشورش در پی انتشار ویروس کرونا و همه گیری بیماری کووید 19 اطلاع داده است. از سوی دیگر فرماندار نیویورک گفته است که به دلیل شرایط موجود که وی نیز آنرا حاد توصیف نموده با برداشته شدن قرنطینه در موعد مقرر مخالف است.

در ادامه این خبر ها سازمان بهداشت دنیای میگوید آمریکا ممکن است به کانون شیوع ویروس کرونا در دنیا تبدیل گردد.

همچنین نخست وزیر هند دستور قرنطینه سراسری در این کشور یک میلیارد و سیصد میلیون نفری را صادر نموده پیش از این هم قوانین سختگیرانه ای برای جلوگیری از شیوع کرونا در ایالت های مختلف هند وضع شده بود و وسائط نقلیه عمومی شامل اتوبوس و قطار هم فعالیت خود را متوقف نموده بودند.دیروز سازمان هواپیمایی کشوری هند بیان کرد بزودی پروازهای داخلی هم به حال تعلیق درخواهد آمد.

اسپانیا بیشترین تعداد مرگ در اثر ابتلا به کرونا در یک روز را ثبت نموده است. در آمریکا بیش از 46 هزار مبتلا شناسایی شده و نزدیک به 600 نفر هم جان باخته اند.

از سوی دیگر معین شده که روسیه هم با ویروس کرونا درگیر است. به گزارش تلویزیون این کشور، رئیس جمهوری روسیه با اعلام به تعویق افتادن همه پرسی قانون اساسی که امکان انتخاب دوباره وی به عنوان رئیس جمهور روسیه در سال 2024 میلادی را فراهم می کرد، بیان کرد: از هفته آینده برای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا، روسیه به حالت تعطیل در می آید.

به گزارش چهارشنبه آسوشیتدپرس، 600 میلیارد یورو به عنوان وام برای شرکت هایی اختصاص یافته است که به دلیل کرونا با مشکل روبرو شده اند.بنا بر این گزارش، 156 میلیارد یورو نیز به عنوان بودجه یاریی برای دولت در نظر گرفته شده است. تعداد مبتلایان در آلمان طی یک روز بیش از 4700 نفر افزایش یافت و در مجموع به حدود 27500 نفر رسیده است.

همچنین به گزارش بی بی سی در بریتانیا هم شهفرایندان این کشور اولین روز محدودیت ها را شروع کردند و پلیس هم برای اجرای این مقررات به یاری آمده است. از جمله این محدودیت ها که دیروز بوریس جانسون، نخست وزیر، بیان کرد ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر در اماکن عمومی بود. افراد فقط برای کارهای ضروری مثل خرید مواد غذایی یا ورزش آن هم یک بار در روز میتوانند از خانه خارج شوند. از شهفرایندان بریتانیا همچنین خواسته شد فقط در صورت ضرورت به سر کار بفرایند. این خبرگزاری همچنین نوشته که در دو هفته اینده ووهان از قرنطینه خارج می گردد. چین البته گفته است طی 24 ساعت گذشته 78 مورد جدید یافت شده که 74 مورد آن کسانی بودند که از کشورهای دیگر به این کشور آمده بودند. در پاکستان که 878 مورد ابتلا تا دیروز بعدازظهر در این کشور ثبت شده بود، محدودیت های سختی به اجرا درآمده و ارتش هم به یاری آمده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ستاد پیگیری تدابیر مبارزه با کرونا دراین کشور بیان کرد که در راستای مبارزه با ویروس کرونا مقررات منع رفت و آمد در این کشور از فردا (چهارشنبه) اجرا می گردد.طبق این مقررات رفت و آمد شهفرایندان از ساعت 6 عصر تا 6 صبح ممنوع است. همچنین

به گزارش النشره، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با پیشنهادهای ارائه شده برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا در این کشور موافقت کرد. بر اساس این پیشنهادها، رفت وآمد به شهرهای ریاض، مکه مکرمه و مدینه منوره ممنوع اعلام شد. این ممنوعیت از روز پنجشنبه شروع و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد یافت.

همچنین ویدئوی فرار دو خلبان از پنجره کابین هواپیما از ترس کروناویروس وایرال شد. دو خلبان خطوط هوایی AirAsia از ترس تماس با مسافران و احتمال دریافت کرونا، تصمیم دریافتد از پنجره کابین هواپیما بیرون پریده و جان خود را نجات دهند! این حادثه در فرودگاه دهلی نو رخ داد و تصاویر آن بلافاصله در شبکه های مجازی منتشر شد. به همین دلیل خودکشی یک پرستار حدودا 20 ساله در بخش مراقبتهای ویژه در بیمارستان کینگزکالج در جنوب لندن، جایی که 8 کرونایی بستری بوده و فوت شدند در صدر اخبار نهاده شد.

در یک گزارش دیگر از دیلی میل گفته می گردد که ایبیزای آلپ در اتریش، مقصر اصلی شیوع کروناویروس در اروپا تفرجگاه کوهستانی در اتریش معروف به ایبیزای آلپشهر Ischgl محل انتشار کروناویروس به سراسر اروپا شناخته شده و دولت اتریش تحقیقاتی را زمینه صحت این اتهام شروع نموده است. همچنین به گزارش رادیو فرانسه عظیم ترین فاجعه بهداشتی قرن حاضر، برگزاری مهم ترین رویداد ورزشی در دنیا را تحت تاثیر قرار داد. مسابقات بین المللی المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد.

به نظر می رسد که در دنیا عزم دولت ها جزم شده تا با استفاده از محدودیت ها دست به کنترل ویروس کرونا بزنند تا زنجیره ابتلا را هر چه سریع تر قطع نمایند. این فرایند حتی در کشورهایی که میزان قربانیان زیاد نیست هم وجود دارد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1004

به "تازه ترین خبرها از شرایط کرونا در دنیا، آمریکا کانون شیوع کرونا در دنیا می گردد، اتریش متهم به پخش ویروس در اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین خبرها از شرایط کرونا در دنیا، آمریکا کانون شیوع کرونا در دنیا می گردد، اتریش متهم به پخش ویروس در اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید