مکرون از حقوق بازنشستگی خود صرفنظر کرد

به گزارش تور هند ارزان، ایرنا نوشت: در بحبوحه اعتراض ها و اعتصاب ها علیه طرح اصلاحات قانون بازنشستگی در فرانسه، کاخ الیزه روز یکشنبه گفت رییس جمهوری این کشور به طور رسمی اعلام نموده است از حقوق بازنشستگی خود صرفنظر می نماید.

مکرون از حقوق بازنشستگی خود صرفنظر کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، همزمان با تولد امانوئل مکرون، کاخ الیزه اظهار داشت وی از حقوق بازنشستگی اش صرفنظر نموده است.

مکرون که اکنون 42 سال دارد، با اعلام طرح اصلاحات در نظام بازنشستگی، با مخالفت ها و انتقادهای شدید صنفی و اعتصاب های گسترده روبرو شده است.

مکرون دستکم تا انتها دوره ریاست جمهوری اش در سال 2022، درمقام خود باقی خواهد ماند و در صورتی که وی مجدداً انتخاب نگردد و مسئولیت های دولتی را کنار بگذارد، حقوق بازنشستگی بلافاصله به وی تعلق خواهد گرفت.

میزان این حقوق برای رؤسای جمهوری پیشین 6220 یورو (ناخالص) اعلام شده است. مطابق قانون، مستمری بازنشستگی رؤسای جمهوری، بدون هیچ شرط سنی یا سابقه خدمت به آنان پرداخت می گردد.

اما مکرون که از زمان کارزار تبلیغاتی اش قول داده بود که نظام بازنشستگی کشور را اصلاح کند، با صرف نظر از حقوق خود تصمیمی نمادین گرفته است. به گفته منابع رسمی، این تصمیم در جهت همگونی با فرایند کلی اصلاحات و همچنین در مقام سرمشق و نمونه اتخاذ شده است.

مکرون قبل از اینکه وارد سیاست گردد، کارمند عالیرتبه بانک بود و دارایی شخصی خود را بیش از یک میلیون یورو اعلام نموده بود.

وی همچنین از عضویت در شورای قانون اساسی صرف نظر نموده است. مطابق روال معمول، همۀ رؤسای جمهوری پیشین به عضویت مادام العمر این شورا درمی آیند و به خاطر این مسئولیت نیز جداگانه 13 هزار و 500 یورو مستمری ماهانه دریافت می نمایند.

همزمان با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، رییس جمهوری فرانسه بامداد یکشنبه از اتحادیه های حمل و نقل که به خاطر اصلاحات نظام بازنشستگی اعتصاب نموده اند، خواست در تعطیلات کریسمس سرکار خود بازگردند.

مکرون گفت: اقدام به اعتصاب قابل توجیه است و توسط قانون اساسی [فرانسه] حمایت می گردد، اما فکر می کنم آتش بس به احترام خانواده ها و زندگی مردم کار خوبی باشد.

بعضی کارگران شرکت های ریلی فرانسه به رغم درخواست بعضی اتحادیه ها برای توقف اعتصابات در زمان کریسمس، همچنان فعالیت های خود را متوقف نگه داشته اند.

با وجود آنکه اپراتور ریلی SNCF اطلاعات لازم را از چند روز قبل در اختیار مسافران قرار داده بود، اما تنها نیمی از قطارهای سریع السیر به فعالیت ادامه دادند و فعالیت قطارهای منطقه ای از جمله در منطقه پاریس، همچنان با اختلال شدید همراه است.

روز شنبه در پایتخت فرانسه، 8 خط از 14 خط مترو بسته بود و خطوط دیگر نیز فعالیت نامنظمی داشتند.

پیش بینی می گردد میلیون ها فرانسوی در چند روز آینده سفرهای کریسمس داشته باشند. بسیاری از مردم این کشور سرویس های جایگزین همچون شرکت های اتوبوسرانی را برای تردد برگزیده اند.

پس از شکست مذاکرات بین نخست وزیر فرانسه و رهبران اتحادیه سازمان های حمل و نقل در دستیابی به توافق، برای ادامه اعتصاب در تعطیلات کریسمس فراخوان داده شده است.

نتایج تازه ترین نظرسنجی در فرانسه حاکی است بیشتر فرانسوی ها از بیم افزایش سن بازنشستگی، همچنان از اعتصاب حمایت می نمایند، اما در عین حال بیشتریت پرسش شوندگان نیز با به تعویق افتادن اعتصاب و اعتراضات در تعطیلات کریسمس موافق هستند.

اصلاح نظام بازنشستگی از وعده های انتخاباتی بوده که مکرون بر تحقق آن اصرار دارد. ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه 20 آذرماه طرح اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور شامل 42 برنامه مجزا را رونمایی کرد و از اصلاحات جزئی در بازنگری این طرح اولیه اطلاع داد.

فرانسوی های متولد پیش از سال 1975 مشمول این طرح نمی شوند و سن بازنشستگی از 62 به 64 سال افزایش می یابد.

با این حال، معترضان به این طرح از خواسته خود عقب نشینی ننموده و حذف کامل آن را می خواهند. اما دولت فرانسه معتقد است به تعویق افتادن این طرح، هزینه اجرای آن در دولت های آینده را دوچندان می نماید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 732

به "مکرون از حقوق بازنشستگی خود صرفنظر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون از حقوق بازنشستگی خود صرفنظر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید