رئیس جمهوری چین خواهان رفتار محتاطانه آمریکا در مساله تایوان و هنگ کنگ شد

به گزارش تور هند ارزان، تهران (پانا) - شی جین پینگ رییس جمهوری چین در نخستین تماس تلفنی با جو بایدن همتای آمریکایی خود خواهان رفتار محتاطانه واشنگتن نسبت به مساله تایوان و هنگ کنگ شد.

رئیس جمهوری چین خواهان رفتار محتاطانه آمریکا در مساله تایوان و هنگ کنگ شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از تلویزیون دولتی چین، رییس جمهوری چین در این تماس تلفنی ابراز امیدواری کرد که واشنگتن با موضوع های تایوان، هنگ کنک و سین کیانگ با احتیاط برخورد کند.

شی جین چینگ به بایدن گفت که احترام متقابل و مدیریت تقابل سازنده لازم است و اینکه همکاری بهترین گزینه برای پکن و واشنگتن است.

همچنین به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از مقام های ارشد دولت آمریکا، بایدن چهارشنبه شب به وقت محلی در اولین تماس تلفنی با شی جین پینگ علاوه بر تبادل نظر در حوزه هایی که واشنگتن می تواند در جهت منافع ملی خود با پکن همکاری داشته باشد، بر نگرانی های اصلی دولت ایالات متحده نسبت به فعالیت های خصمانه و نقض حقوق بشر تاکید نموده است.

کاخ سفید در بیانیه ای گفت که بایدن بر اولویت های حفظ امنیت، رفاه، سلامت و شیوه زندگی مردم آمریکا و همچنین صیانت از منطقه آزاد هند و اقیانوسیه توضیح داد.

همچنین در این بیانیه آمده است که بایدن بر نگرانی های اساسی خود در خصوص شیوه های مالی زورگیرانه و ناعادلانه پکن، سرکوب در هنگ کنگ، نقض حقوق بشر در سین کیانگ و اقدام های قاطع در منطقه از جمله در قبال تایوان ، تأکید کرد.

رییس جمهوری آمریکا که به نظر می رسد خیلی سریع از شعارهای انتخاباتی خود فاصله می گیرد، پیش از تماس تلفنی با همتای چینی خود از تشکیل یک تیم ویژه برای مقابله با پکن اطلاع داد و گفت که اینگونه ما با چالش چین رو به رو خواهیم شد.

بایدن اضافه کرد که آنالیز جدیدی در خصوص نحوه استقرار ارتش آمریکا برای بازدارندگی چین در اقیانوس آرام صورت می گیرد. وی یادآورشد که این تیم به ترسیم یک راستا قوی در پیشبرد امور مربوط به چین یاری می نماید.

وی گفت: این کار به کوشش های دولت، همکاری دو حزب در کنگره، اتحادها و شراکت های قوی نیاز دارد. اینگونه ما با چالش چین روبه رو خواهیم شد و اطمینان خواهیم داد که مردم آمریکا در رقابت آینده پیروز می شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1583

به "رئیس جمهوری چین خواهان رفتار محتاطانه آمریکا در مساله تایوان و هنگ کنگ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری چین خواهان رفتار محتاطانه آمریکا در مساله تایوان و هنگ کنگ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید