دادستان کل آمریکا دستور بررسی تخلف انتخاباتی را صادر کرد

به گزارش تور هند ارزان، دادستان کل آمریکا دستور بررسی تخلف انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری این کشور را صادر کرد.

دادستان کل آمریکا دستور بررسی تخلف انتخاباتی را صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان ان، ویلیام بار دادستان کل آمریکا، در ابلاغیه ای خطاب به دادستان های فدرال این کشور دستور داد اتهامات مبنی بر وقوع تخلف در انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کنند.

در همین حال، ریچارد پیلگر مدیر بخش جرائم انتخاباتی وزارت دادگستری آمریکا در اعتراض به دستور ویلیام بار دادستان کل این کشور در خصوص تحقیق و رسیدگی به اتهامات مربوط به قانون شکنی های انتخابات ریاست جمهوری از این سمت استعفا کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، پیلگر با ارسال ایمیلی برای همکاران خود ضمن مخالفت با این دستور دادستان کل آمریکا نوشت: دادستان کل دستور اجرای یک سیاست مهم جدید را صادر کرده است که در تناقض با سیاست عدم دخالت در تحقیقات مربوط به تقلب انتخاباتی است.

این ایمیل معین نکرده است که آیا پیلگر قصد دارد در بخش دیگری از وزارت دادگستری آمریکا فعالیت کند یا نه.

دستور ویلیام بار به دادستان ها و بازپرس ها برای تحقیق درباره اتهامات مربوط به قانون شکنی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در حالی است که دونالد ترامپ و متحدانش تا به امروز بارها مدعی تقلب در انتخابات شده اند ولی هیچ گونه سند و مدرکی را ارائه نکرده اند.

دادستان کل آمریکا پیش از این از ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات و رای گیری حمایت کرده و اقدام اخیرش می تواند موجب تشدید تنش ها در آستانه انتقال قدرت به جو بایدن شود.

جو بایدن در حالی قصد دارد فرایند انتقال قدرت را آغاز کند که ترامپ و دولتش حاضر نشده اند پیروزی وی و معاونش را به رسمیت بشناسد.

دستور ویلیام بار برای تحقیق درباره قانون شکنی های انتخاباتی پس از چند هفته رایزنی و مشورت با مقام های وزارت دادگستری صادر شده است، برخی از مقام های ارشد وزارت دادگستری آمریکا به ویلیام بار گفته اند که سیاست تحقیق درباره تقلب انتخاباتی می تواند یک ایده بد باشد. این دستور ویلیام بار موجب تعجب و شگفتی بسیاری از مقام های ارشد وزارت دادگستری شده است.

هدف از صدور این دستور هنوز معین نیست زیرا بازپرس ها و دادستان ها پیش از این نیز به مسئولیت ها و وظایف خود برای تحقیق درباره قانون شکنی های انتخاباتی آگاه بوده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1402

به "دادستان کل آمریکا دستور بررسی تخلف انتخاباتی را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستان کل آمریکا دستور بررسی تخلف انتخاباتی را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید