ابوالفتح: بایدن هم رییس جمهور شود افراط گرایی آمریکا در تعامل با دنیا ادامه می یابد

به گزارش تور هند ارزان، یک کارشناس مسایل آمریکا با اشاره به برخی اخبار از داخل آمریکا و اظهارات اخیر مقامات المانی که نسبت به رای اوردن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده تردید کرده اند گفت: روندها نشان می دهد که شرایط برای پیروزی ترامپ در انتخابات بعدی دشوارتر شده است.

ابوالفتح: بایدن هم رییس جمهور شود افراط گرایی آمریکا در تعامل با دنیا ادامه می یابد

امیرعلی ابوالفتح در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به این که اوضاع ترامپ روز به روز بدتر می شود اما نظرسنجی ها و نتایج آن و حتی برخی اخبار و گزارش ها به نقل از منابع آگاه و نزدیک به ترامپ درباره پایین آمدن شانس پیروزی ترامپ در انتخابات بعدی قابل اتکا نیست، گفت: اگر این نظرسنجی ها درست بودند الان باید هیلاری کلینتون در کاخ سفید می بود. اما به طور کلی روندها نشان می دهد که شرایط برای پیروزی ترامپ در انتخابات بعدی دشوارتر شده است.

وی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آلمان که گفته است تنش های کنونی میان آلمان و ایالات متحده با ناکامی دونالد ترامپ در پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حل و فصل نخواهد شد افزود: مقامات آلمان بیشتر از آنکه بخواهند به مساله پیش بینی نتایج انتخابات بعدی ورود کنند این موضع گیری شان تاکید بر این مساله است، جدای از این که چه کسی در کاخ سفید باشد بازگشت روابط فرا آتلانتیکی به گذشته با آمریکا سخت است.

ابوالفتح ادامه داد: بر اساس مواضع اخیر آلمانی ها به نظر می آید اروپا به این نتیجه رسیده است که نگرش ایالات متحده به روابط بین المللی تغییر کرده است و این برگرفته از الزامات، محدودیت ها و مقدوراتی است که این کشور با آن رو به رو شده است و اگر دیگر آن رویکرد و رفتار همکاری جویانه و تعاملی که قبلا در قبال متحدان اروپایی اش به ویژه داشت را انجام نمی دهد، لزوما ناشی از رویکرد شخصی و سیاسی یک رییس جمهور و حزب نیست بلکه ناشی از شرایط داخلی آمریکاست که هر رییس جمهوری و هر فردی از هر حزبی در این جایگاه قرار گیرد را به سمت این رویکرد و سیاست می کشاند.

این کارشناس مسایل آمریکا گفت: از این رو اظهارات وزیر خارجه آلمان را باید از این منظر نگاه کرد که رفتن ترامپ از کاخ سفید و به فرض آمدن جو بایدن هم گشایشی در تعاملات با اروپا و آلمان ایجاد نمی کند، جامعه آمریکا تغییر کرده و متناسب با آن نیازهایش هم تغییر کرده است.

وی تاکید کرد که برای ایران یا هر کشور دیگری مهم نیست چه کسی برنده انتخابات بعدی در آمریکاست؛ برد و باخت ترامپ مربوط به شهروندان آمریکایی طرفدار حزب جمهوری خواه است. برای کشوری مثل ایران مهم سیاست خارجی آمریکا است و این که تا چه اندازه منافع ایران تامین شود. الان بحث بر سر این است که آمریکا رویکرد بین المللی گرایی که سابق داشت را دنبال می کند یا راستا افراط گرایی در تعاملش با متحدان و کشورهای مختلف را دنبال می کند. معتقدم بایدن هم بیاید سیاست افراط گرایی در تعامل با دنیا ادامه می یابد شاید به سختی و تندی که ترامپ آن را به اجرا گذاشت نباشد اما به لحاظ عملکرد همان بازخورد را خواهد داشت.

ابوالفتح گفت: رویکرد جدید آمریکا در برخورد با جامعه دنیای از سر بقا است و هر کارگزاری که در کاخ سفید بنشیند در نهایت در خدمت سیستم خواهد بود و چون سیستم آمریکا در حال تغییر راستا است، کارگزار آن هم از هر حزب و گروه متفاوت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1182

به "ابوالفتح: بایدن هم رییس جمهور شود افراط گرایی آمریکا در تعامل با دنیا ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوالفتح: بایدن هم رییس جمهور شود افراط گرایی آمریکا در تعامل با دنیا ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید