آلمان: عرصه سیاسی آمریکا به رای مردم احترام بگذارد

به گزارش تور هند ارزان، وزیر امور خارجه آلمان هم زمان با روز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا از آمادگی کشورش برای ساختن پل های تازه بین دو سوی آتلانتیک سخن گفته و از عرصه سیاسی آمریکا خواست به رای مردم و نتیجه انتخابات احترام بگذارند.

آلمان: عرصه سیاسی آمریکا به رای مردم احترام بگذارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در تبادل نظریی با آر ان دی آلمان از عرصه سیاسی آمریکا درخواست کرد که به خواست و انتخاب شهروندان آمریکایی و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری احترام بگذارند.

وی از دو قطبی و شکاف عمیق در جامعه آمریکا سخن گفته که البته از دیروز آغاز نشده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

هایکو ماس در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد که در یک دموکراسی طبیعتا تا آخرین دقایق برای کسب رای بیشتر و متقاعد کردن رای دهندگان کوشش می گردد و سپس به خواست آن ها احترام گذاشته می گردد.

وی انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه در آمریکا را به عنوان یک اتفاق موثر بر سطح بین الملل ارزیابی نموده و گفت: این یک انتخابات برجسته است که نقش آمریکا در دنیا را رقم می زند. البته آمریکا برای آینده ای قابل پیش بینی همچنان با بسیاری مسال سیاست داخلی درگیر خواهد بود و در این راستا کار می نماید که بر شکاف های اجتماعی غلبه کند.

وی در عین حال با اشاره به چالش های مشترک برای دو سوی آتلانتیک از جمله بحران کرونا و مناسبت با چین در حال صعود گفت: پس از انتخابات درباره چگونگی ادامه روابط بین اروپا و ایالات متحده تصمیم گیری خواهد شد.

ماس بازگشت به دوران قدیم در مناسبات دو سوی آتلانتیک را امکان پذیر ندانسته و در عین حال گفت: مسئله این است که آیا ما به عنوان تیمی در دو سوی آتلانتیک می توانیم دوباره رو به جلو بازی کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی از آگاهی مردم آلمان درباره ارزش مناسبات دو سوی آتلانتیک خبر داده و گفت: پیام ما به آمریکا این است که ما می خواهیم پل های دو سوی آتلانتیک را تجدید کنیم و در پایه های پل ها سرمایه گذاری خواهیم کرد.

نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان هم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برای خود این کشور و دنیا غرب مهم ارزیابی نموده و تاکید نمود که انتخابات روز سه شنبه آمریکا برای خیلی مسائل مشخص کننده است. این انتخابات از نظر سیاست داخلی یک همه پرسی برای ترامپ محسوب می گردد. در این انتخابات این مسئله مطرح است که آیا شکاف های سیاسی و اجتماعی این کشور همچنان افزایش می یابد و یا شانسی برای آغاز دوباره وجود دارد.

وی این انتخابات را با توجه به تهدیدهای ترامپ درباره خروج از ناتو برای آینده این ائتلاف نظامی هم مهم ارزیابی کرد.

اولاف شولتز، معاون صدر اعظم آلمان و نامزد صدر اعظمی این کشور از حزب سوسیال دموکرات در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی این کشور آمادگی خود برای همکاری با هر رئیس جمهوری در آمریکا در صورت انتخاب شدنش به عنوان صدر اعظم آلمان را بیان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که برای شهروندان آمریکایی آینده ای همراه با آشتی و نه جدایی شکل گیرد.

آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان هم بیان کرد که همکاری های دو سوی آتلانتیک صرف نظر از اینکه چه کسی برنده انتخابات آمریکا گردد باید دوباره تقویت گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1381

به "آلمان: عرصه سیاسی آمریکا به رای مردم احترام بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: عرصه سیاسی آمریکا به رای مردم احترام بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید