انتقاد شدید آلمان از قطع یاری های آمریکا به سازمان بهداشت جهانی در دوران کرونا

به گزارش تور هند ارزان، مقامات بلند پایه آلمانی در اظهار نظرهای مختلفی به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای قطع یاری های اقتصادی به سازمان بهداشت جهانی واکنش تندی نشان دادند.

انتقاد شدید آلمان از قطع یاری های آمریکا به سازمان بهداشت جهانی در دوران کرونا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سازمان بهداشت جهانی را به سوء مدیریت در مبارزه با بحران کرونا متهم نموده و توقف یاری های اقتصادی به این نهاد بین المللی را در دستور کار قرار داده است.

به این ترتیب در حالی که بیشتر کشورهای جهان درگیر مبارزه با بیماری همه گیر کووید-19 هستند رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه بیان کرد دستور توقف یاری های آمریکا به سازمان بهداشت جهانی را صادر نموده است.

این تصمیم ترامپ با انتقاد شدیدی از طرف کشورها و نهادهای مختلف روبرو شده است.

دولت آلمان هم بر اهمیت بالای تامین اقتصادی سازمان بهداشت جهانی اشاره نموده و به این ترتیب به صورت غیر مستقیم به ترامپ انتقاد وارد کرد.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در واکنش به این اقدام ترامپ تاکید نمود که این مسئله اهمیت دارد که سازمان بهداشت جهانی به اندازه کافی تامین اقتصادی گردد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم در پیامی توئیتری تاکید نمود که تقویت سازمان بهداشت جهانی یکی از بهترین سرمایه گذاری ها از جمله در راستای بهبود توسعه و توزیع تست ها و واکسن کرونا است.

گرت مولر، وزیر توسعه آلمان هم کاهش بودجه سازمان بهداشت جهانی را یک راه حل کاملا غلط دانسته و تاکید نمود که آلمان بودجه خود برای سازمان بهداشت جهانی را افزایش خواهد داد.

وی گفت که کرونا آخرین بیماری همه گیر نخواهد بود. به گفته وزیر توسعه آلمان متحصصان تا به حال 40 ویروس دیگر را شناسایی نموده اند که می تواند باعث بیماری های همه گیر گردد.

نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان هم در پیامی توئیتری به قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی از طرف آمریکا انتقاد وارد کرد و گفت این بیشترین آسیب را به کشورهایی می رساند که کمترین توانایی برای حفاظت از خود در این شرایط را دارند.

روتگن گفت: قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی برای کاهش نفوذ چین در این نهاد بین المللی غیر سازنده است.

وی پیشنهاد داد که انگلیس و اتحادیه اروپا این کسری بودجه را تقبل نمایند. به گفته روتگن این امر هم به دلیل نیازهای موجود در این بحران و هم از نظر سیاست خارجی ضروری است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم اتهام زنی های متقابل را ر این بحران بی فایده دانسته و گفت: این ویروس هیچ حد و مرزی نمی شناسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1028

به "انتقاد شدید آلمان از قطع یاری های آمریکا به سازمان بهداشت جهانی در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید آلمان از قطع یاری های آمریکا به سازمان بهداشت جهانی در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید