خبرنگاران کرونا و انقلاب چالش مناظره بایدن-سندرز

به گزارش تور هند ارزان، نیویورک- خبرنگاران- مناظره انتخاباتی 2 داوطلب باقی مانده در رقابت های درون حزبی دموکرات ها با موضوع کرونا شروع شد و هر دو بر ناکارآمد بودن سیستم فعلی بهداشت و درمان آمریکا تاکید کردند.

خبرنگاران کرونا و انقلاب چالش مناظره بایدن-سندرز

جو بایدن و برنی سندرز شامگاه یکشنبه در حالی مناظره انتخاباتی خود را آغاز کردند که به خاطر گسترش ویروس کرونای جدید در آمریکا، تماشاگری در سالن حضور نداشت.

دو رقیب درون حزبی در هنگام قرارگرفتن بر روی سن، با زدن آرنج های خود به جای مصافحه، پیام دست دادن ممنوع را رعایت کردند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

بایدن بحران ناشی از کرونا را بزرگتر از همه دانست و خواستار همکاری ملی و برداشتن گام های اقتصادی و بهداشتی شد که وی برای کاهش بحران انجام خواهد داد.

سندرز هم بلافاصله روی سخن خود را متوجه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و او را نادان و سردرگم کننده مردم توصیف کرد.

وی افزود: من رئیس جمهوری باشم یا نباشم، ما باید این رئیس جمهوری را همین الان ساکت کنیم.

سناتور سوسیال دموکرات با بیان اینکه اکنون یک لحظه بی سابقه در کشوراست و باید بر بحران فوری تمرکز داشت، به حمایت خود از سیستم مراقبت بهداشتی برای همه توجه داد.

بایدن با انتقاد از سیستم فعلی بهداشت و درمان آمریکا گفت: سیستم فعلی نمی تواند فرایند صعودی کرونا را که احتمالا به وجود خواهد آمد، تحمل کند. ما باید برنامه ریزی کنیم که کجا می خواهیم این بیمارستان های موقت را قرار دهیم.

جدال بر سر مراقبت بهداشتی برای همه

سندرز که صدای منتقدان از شکاف های موجود در سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا و مدافع برنامه بیمه بهداشت برای همه است، اظهار کرد: همه گیری ویروس کرونا بر مسائل سیستم فعلی تاکید می کند.

وی افزود: در میان این بیماری همه گیر ، شما در صنعت داروسازی افرادی دارید که می گویند، وای، چه فرصتی برای ثروتمند شدن است. بنابراین باید از کلمات خارج شد. من مطمئنا این کار را به عنوان رئیس جمهوری انجام می دهم. مردم آمریکا، نگران هزینه های داروهای تجویزی نباشید.

اما بایدن اینگونه پاسخ داد که یک سیستم مراقبت های بهداشتی تحت نظارت دولت در ایتالیا کمک نکرده بود؛ جایی که شیوع بیماری به ویژه شدید بوده و سیستم مراقبت های بهداشتی را جا گذاشته است.

وی تاکید کرد این مساله هرگز مشکل را حل نمی کند.

سندرز این استدلال بایدن را زیر سوال برد و گفت بدون مراقبت بهداشتی برای همه مراقبت کامل انجام نمی شود. آیا ما راه چارههایی برای استفاده از صنعت مراقبت های بهداشتی داریم، برخی از آنها بودجه تبلیغات معاون رئیس جمهوری را تامین می کنند. آیا ما این شهامت را داریم که مدیریت صنعت داروهای تجویزی را به عهده بگیریم که برخی از آنها بودجه تبلیغات وی(بایدن) را تامین می کنند.

استفاده از ارتش برای مقابله کرونا

وقتی صحبت از چگونگی مقابله با کووید-19 به میان آمد، هر 2 داوطلب دموکرات بر استفاده از ارتش آمریکا برای کمک به مردم به منظور مقابله با همه گیری ویروس کرونا تاکید کردند.

معاون اول باراک اوباما گفت: من همان زمان ارتش را فرامی خوانم. آنها توانایی ارائه کمک های فزاینده ای را دارند که بیمارستان ها در سراسر کشور به آن نیاز دارند و مورد نیاز هستند.

سناتور سندرز هم در این زمینه گفت: استفاده از گارد ملی کاری است که باید انجام شود.

انقلاب یا بازسازی

مساله انقلاب مورد تاکید برنی سندرز با بازسازی مورد نظر جو بایدن دیگر موضوعی بود که در این مناظره مورد اختلاف بود.

معاون اول رئیس جمهوری پیشین آمریکا معتقد است هنگامی که رئیس جمهوری ترامپ مغلوب گردید و از مقام خود کنار رفت، ملت می تواند شرایط عادی خود را بازگرداند اما سناتور ایالت ورمونت معتقد است که خروج ترامپ یکی از اولین اقدامات یک انقلاب سیاسی است.

بایدن با اشاره به مساله ویروس کرونا، گفت: مردم به دنبال نتیجه هستند.نه یک انقلاب.

اما سندرز باز هم بر مراقبت بهداشتی برای همه تاکید کرد و گفت آمریکا با اینکه بیشتر از سایر کشورها در مراقبت های بهداشتی هزینه می کند، در حال حاضر آسیب پذیرتر است.

وی راه چاره این مشکل را مراقبت بهداشتی برای همه دانست. ناگفته پیداست که ما به عنوان یک ملت باید هرچه در توان داریم به بحران فعلی پاسخ دهیم اما این کافی نیست که درک کنیم که چگونه به اینجا رسیدیم و در آینده به کجا می خواهیم برویم.

خبر در حال تکمیل است

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 977

به "خبرنگاران کرونا و انقلاب چالش مناظره بایدن-سندرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا و انقلاب چالش مناظره بایدن-سندرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید