کرونا در اروپا، از ترس آلمانی ها درباره بدتر شدن اوضاع مالی تا خیز اروپا برای نجات صنعت توریسم

به گزارش تور هند ارزان، در حالی که تعطیلات تابستانی نزدیک است مقامات اروپایی کوشش می نمایند با لغو هشدارهای سفر و گشایش مرزهای خود بر روی گردشگر ها به صنعت توریسم این اتحادیه جان تازه ای ببخشند.

کرونا در اروپا، از ترس آلمانی ها درباره بدتر شدن اوضاع مالی تا خیز اروپا برای نجات صنعت توریسم

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچنان تیتر بسیاری رسانه های اروپایی بوده و همیشه بر عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن افزوده می گردد.

درخواست اسپانیا برای قواعد واحد اروپایی برای بازگشایی مرزها

جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که اسپانیا خواهان قواعد واحد اروپایی برای بازگشایی مرزها شده است. وزیر امور خارجه اسپانیا اعلام نموده است که آزادی سفر در منطقه شنگن باید دوباره اجرایی گردد.

وی در مصاحبه با یک رسانه غربی تاکید نمود که ما باید با شرکای اروپایی خود قواعد مشخصی را تنظیم کنیم که به ما اجازه دهد آزادی تردد در مناطق اروپایی را دوباره ایجاد کنیم.

آلمان هشدارهای سفر برای 31 کشور اروپایی را لغو می نماید

دولت آلمان هم تصمیم گرفته هشدارهای سفر کرونایی برای 31 کشور اروپایی را لغو کند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این تصمیم دولت آلمان در صورت فرایند خوب شیوع کرونا از 15 ژوئن اجرایی خواهد شد.

درخواست مشترک آلمان و فرانسه برای گشایش مرزها در منطقه شنگن

روسای مجلس آلمان و فرانسه هم در درخواست مشترکی خواهان انتها سریع کنترل های مرزی در منطقه شنگن و مدرنیزه کردن اقتصاد اروپا با توجه به عواقب شیوع کرونا شدند.

رئیس مجلس آلمان تاکید نمود: ما باید همه اقدامات لازم برای زنده شدن دوباره اقتصاد را انجام دهیم.

در این بیانیه مشترک آمده است که برای بهبود اوضاع مالی اروپا حالا به یک راستا سیاسی درست احتیاج است. اولین قدم در این راستا باید این باشد که آزادی تردد در منطقه شنگن در صورتی که شرایط آن موجود باشد بلافاصله دوباره ایجاد گردد.

انجمن های مالی المان هم از عرصه سیاسی کاهش مالیات ها برای شرکت ها را درخواست نموده اند.

کاهش مراجعات آلمانی ها به پزشکان متخصص در دوران کرونا

بر اساس یک آنالیز شمار مراجعات به پزشکان متخصص در آلمان در دوران اوج کرونا یعنی اواسط ماه مارس و اوایل ماه می شدیدا کاهش پیدا نموده است.

اپوزیسیون آلمان خواهان بازنگری آلمان در بودجه بالای تسلیحاتی شدند

با توجه به هزینه های بالای بحران کرونا احزاب چپ و سبز آلمان خواهان بازنگری آلمان در بودجه بالای در نظر گرفته شده برای پروژه های تسلیحاتی شدند.

رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان درخواست نموده است که تمام بودجه دفاعی دولت آلمان و هر گونه پروژه تسلیحاتی مورد بازنگری قرار گیرد.

وی در این باره گفته است: دشمن ما یک ویروس است و هیچ کشوری روی کره زمین خود را برای جنگ با آلمان آماده نمی نماید.

به نوشته روزنامه زوددویچه سایتونگ دولت آلمان برای پروژه های تسلیحاتی سال های آینده بودجه 137 میلیارد یورویی را در نظر گرفته است.

انگلیس کاهش محدودیت های کرونایی را در دستور کار قرار می دهد

انگلیس هم اعلام نموده که در ماه ژوئن بسیاری کسب و کارها در این کشور می توانند دوباره آغاز به کار نمایند. این خبر را بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام نموده است. انگلیس در حال حاضر کشوری با بیشترین قربانی کرونا در اتحادیه اروپا است.

از 4 ژوئن هم اعتراضات در برلین موقتا بدون محدودیت در شمار شرکت نمایندگان برگزار می گردد.

نخست وزیر ایالت بایرن آلمان هم تمدید محدودیتهای ارتباطی به دلیل بحران کرونا تا ماه جولای را درست ارزیابی نموده و گفت: تا زمانی که هیچ داروو واکسنی برای ویروس کرونا یافت نشده است ما با کاهش تدریجی محدودیت ها انگار که داریم روی یک یخ نازک حرکت می کنیم.

لفو قوانین قرنطینه برای گردشگر های خارجی در اسپانیا

اسپانیا هم می خواهد قواعد قرنطینه برای گردشگر های خارجی را از اوایل جولای لغو کند. این خبر را دولت اسپانیا شب گذشته بیان کرد. برای مقابله با شیوع کرونا در حال حاضر قاعده قرنطینه دو هفته ای برای همه شهفرایندان اسپانیایی و دیگر اتباع خارجی که به این کشور وارد می شوند اعتبار دارد.

نخست وزیر اسپانیا هم اعلام نموده بود که از ماه جولای دوباره گردشگر های خارجی اجازه دارند به این کشور سفر نمایند.

صنعت توریسم یک بخش مالی مهم در اسپانیا است و در دوران محدودیت های کرونایی به شدت آسیب دیده است.

کوشش ماکرون برای نجات صنعت خودرو

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم افزایش گسترده یاری ها برای صنعت خودرو که در دوران کرونا آسیب سختی دیده است را درخواست نموده است. وی روز سه شنبه در پیامی توئیتری نوشت: بحران سلامت به فراوری نمایندگان خودروی فرانسوی به صورت انبوه و بی رحمانه آسیب زده است.

وی البته بیان کرد که برای بخش های دیگری از صنعت هم یاری های دولتی در نظر گرفته شده است.

دو پروژه تحقیقاتی واکسن کرونا در آلمان در آستانه ورود به مرحله آزمایش بالینی

رئیس انستیتو پاول ارلیش آلمان هم از دو پروژه تحقیقاتی واکسن کرونا در آلمان سخن گفته که به مرحله آزمایش بالینی نزدیک می شوند.

وزیر امور خارجه ایتالیا هم خود را برای یک آغاز مشترک توریسم اروپایی در اواسط ژوئن آماده نموده و گفت که ما در این راستا کار می کنیم که در 15 ژوئن (26 خرداد ماه) بتوانیم مشترکا این کار را آغاز کنیم.

ایتالیا می خواهد از سوم ژوئن (14 خرداد ماه) مرزهای خود را برای گردشگر ها باز کند.

اختلاف بین دولت و ایالات آلمان درباره فرایند کاهش تدریجی محدودیت ها

رسانه های آلمانی از اختلاف نظر بین مرکل و ایالات آلمان درباره فرایند کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی خبر می دهند.

کرونا همچنان در اروپا قربانی می گیرد

نتایج جدیدتین آمارها نشان می دهد که تا به حال 282480 نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و 26837 نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 261184 نفر به کرونا مبتلا شده و 36914 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار داشته و تا به حال 230158 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 32877 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 182942 نفر به کرونا مبتلا شده و 28432 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که در آلمان هم تا به حال 180808 نفر به کرونا مبتلا شده و 8432 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تئاترها، سینماها و شرکت ها هم از 15 ژوئن در ایالت بایرن دوباره بازگشایی می شوند.

ترس آلمانی ها از بدتر شدن اوضاع مالی

نتیجه یک نظر سنجی موسسه آلنزباخ آلمان هم نشان می دهد که در حالی که ترس آلمانی ها درباره ابتلا به ویروس کرونا کاهش پیدا نموده اما تقریبا نیمی از شهفرایندان آلمانی بدتر شدن اوضاع مالی خود را انتظار دارند.

داسکو مارکوویچ نخست وزیر مونته نگرو دوشنبه اعلام نموده است که این کشور نخستین کشور اروپایی است که از ویروس کرونا به طور کامل رهایی پیدا نموده است .

بر اساس این گزارش، نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در مونته نگرو 69 روز قبل گزارش شده بود. در مجموع 324 مورد ابتلا به این ویروس در مونته نگرو تایید شده و 9 نفر نیز جان خود را از دست داده اند .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1107

به "کرونا در اروپا، از ترس آلمانی ها درباره بدتر شدن اوضاع مالی تا خیز اروپا برای نجات صنعت توریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از ترس آلمانی ها درباره بدتر شدن اوضاع مالی تا خیز اروپا برای نجات صنعت توریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید