9 غذای خوشمزه ژاپنی که حتی اسمشان را هم نشنیده اید!

به گزارش تور هند ارزان، خوشمزه ترین غذاهای ژاپنی

وقتی به غذای ژاپنی فکر می کنیم همه بلافاصله سوشی به ذهنشان می آید. البته سوشی را می توان یکی از مشهورترین غذاهای ژاپنی دانست اما مسلما آشپزی اصیل و سنتی ژاپن به یک غذا محدود نمی شود. در این مطلب می خواهیم 9 مورد از خوشمزه ترین غذاهای ژاپنی را به شما معرفی کنیم که کمتر شناخته شده هستند اما بسیار خوشمزه و پرطرفدار هستند. اگر قصد سفر به ژاپن را دارید پیشنهاد می کنیم این غذاها را حتما در طول سفر امتحان کنید و از طعم اصیل و لذیذ آن ها لذت ببرید. با خبرنگاران همراه باشید

9 غذای خوشمزه ژاپنی که حتی اسمشان را هم نشنیده اید!

1- سوکیاکی | Sukiyaki

سوکیاکی یکی از غذاهای سنتی ژاپن است که معمولا در فصل زمستان سرو می گردد. این غذا به صورت گرم خورده می گردد و غالبا همان روی میز پخته و سرو می گردد. برای تهیه سوکیاکی، گوشت (معمولا برش های نازک گوشت گاو یا گوساله) را همراه با سبزیجات در سس سویا و شکر به آرامی می پزند. سوکیاکی یکی از قدیمی ترین غذاهای ژاپنی است و در کتاب های آشپزی مربوط به دوره پیشامدرن ژاپن (1603-1868) هم دستور پخت آن آمده است.

2- شابو شابو | Shabu-shabu

شابو شابو هم یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای ژاپنی است که روی میز پخته و سرو می گردد. این غذا نوعی سوپ است که از ترکیب گوشت و سبزیجات در آب گوشت تهیه می گردد و در آخر سس پونزو به آن اضافه می گردد. این غذا برای اولین بار در شهر اوزاکا دیده شده، هرچند ریشه اصلی غذا به چین برمی گردد. امروزه شابو شابو یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ژاپنی است که در بیشتر نقاط توریستی و رستوران های ژاپنی سرتاسر دنیا سرو می گردد.

3- تاکویاکی | Takoyaki

تاکویاکی از تکه های هشت پا تهیه می گردد و یکی از خوشمزه ترین غذاهای ژاپنی است. برای تهیه این غذا تکه های خرد شده هشت پا، پیاز، زنجبیل و … را داخل خمیر قرار می دهند و به شکل کوفته های کوچک در می آورند. بعد آن را در سس مایو ژاپنی که نوعی سس باربکیو است می غلتانند و می پزند. تاکویاکی یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی ژاپن است و در بیشتر اغذیه فروشی ها و رستوران ها به ویژه در منطقه کانسای به فروش می رسند.

4- اوکونومیاکی | Okonomiyaki

این غذا یک نوع پنکیک خوشمزه و طعم دار است و در ژاپن بسیار محبوب است. نام این غذا از واژه اوکونومی به معنای هرطور دوست داری گرفته شده و یاکی هم به معنای گریل شده است. اوکونومیاکی بیشتر در منطقه ها هیروشیما و کانسای سرو یم گردد، با این حال سرتاسر ژاپن محبوب است. روی این غذا چیزهای مختلفی ریخته می گردد که در هر منطقه و شهر فرق دارد. اما به طور کلی، کلم خرد شده، پیاز خرد شده، گوشت، میگو و سبزیجات جزء ترکیبات معمول این غذا هستند. اوکونومیاکی را گاهی املت ژاپنی هم می نامند، هرچند در سرتاسر دنیا به پیتزای ژاپنی معروفیت پیدا کرده است.

5- کاری ژاپنی | Japanese curry

شاید تعجب کنید که غذایی به نام کاری در ژاپن هم وجود دارد! در واقع، این غذا از طریق انگلیسی ها و در دوران استعمار هند به ژاپن آورده شده است. امروزه کاری ژاپنی در همه جای ژاپن دیده می گردد و یکی از غذاهای ژاپنی به شمار میرود. کاری ژاپنی به سه طریق سرو می گردد: برنج کاری، نان کاری و نودل کاری. اگرچه کاری ژاپنی از کاری هندی نشات گرفته است اما طعم و ترکیبات آن در طول زمان تغییر پیدا کرده و به آشپزی سنتی ژاپنی نزدیک تر شده است. بنابراین اگر در سفر به ژاپن این غذا را بخورید از طعم کمی شیرین آن متعجب خواهید شد.

6- یاکیسوبا | Yakisoba

یاکیسوبا یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای ژاپنی است که می توان آن را نودل سرخ شده هم نامید. این غذا برای اولین بار در اوایل قرن 20 و در اغذیه فروشی های سیار دیده شده و امروزه به یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی ژاپن تبدیل شده است. یاکیسوبا معمولا از نودل گندم سرخ شده همراه با سبزیجاتی مثل پیاز، کلم و هویج تهیه می گردد و در انتها با سس یاکیسوبا، نمک و فلفل طعم دار می گردد. از آنجا که این غذا یکی از غذاهای خیابانی ژاپن است و اغلب آن را داخل نان ساندویچ قرار می دهند و می فروشند.

7- یاکیتوری | Yakitori

یاکیتوری یک نوع کباب ژاپنی است که معمولا از گوشت مرغ استفاده می گردد؛ هرچند از گوشت گاو، گوساله و حتی تخم بلدرچین هم استفاده می گردد. این کباب بسیار طعم دار و پرمزه است و معمولا روی چرخ دستی های کوچک فروخته می شوند. ژاپنی ها در راه برگشت از سر کار کنار این چرخ دستی ها توقف می کنند و چند یاکیتوری و نوشیدنی می خورند. امروزه یاکیتوری یکی از محبوب ترین غذاهای ژاپنی است و در سرتاسر این کشور دیده می گردد. با این حال، ریشه اصلی این غذا به ناگانو بر می گردد.

8- کاکیگوری | Kakigori

اگرچه در این مطلب بهترین غذاهای ژاپنی را به شما معرفی کردیم اما نباید از یکی از خوشمزه ترین دسرهای ژاپن غافل شد. کاکیگوری نوعی بستنی یخی ژاپنی است که در طول تابستان در سرتاسر ژاپن فروخته می گردد. کاکیگوری را شاید بتوان مدل ژاپنی یخ در بهشت خودمان دانست. خرده های یخ را با شربت ترکیب می کنند و روی آن را با ترکیبات مختلفی تزئین می کنند. گاهی برای شیرین تر کردن کاکیگوری در ترکیبات آن شیر پرچرب هم اضافه می کنند.

9- رامِن | Ramen

رامن یکی از بایدها در سفر به ژاپن است و اگر به این کشور سفر کنید و رامن را امتحان نکنید انگار اصلا به ژاپن نرفته اید. اولین مغازه رامن فروشی در ژاپن در سال 1910 و در آساکوسا افتتاح شده است. برای تهیه رامن، نودل ها را در آب گوشت می پزند و با سس سویا، جلبک دریایی، پیازچه و تخم مرغ تزئین می کنند. رامن در ژاپن بسیار پرطرفدار است و هر منطقه از ژاپن، رامن مخصوص خود را دارد و باید اعتراف کنیم که تمام آن ها خوشمزه و لذیذ هستند.

منبع: traveller.com.au

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2095

به "9 غذای خوشمزه ژاپنی که حتی اسمشان را هم نشنیده اید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 غذای خوشمزه ژاپنی که حتی اسمشان را هم نشنیده اید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید