کشورهای اروپایی هم به استفاده از واکسن روسی کرونا علاقه مند شدند

به گزارش تور هند ارزان، مجارستان نخستین کشور اتحادیه اروپاست که واکسن روسی اسپوتنیک-5 را ثبت کرد، مذاکرات با بعضی کشورها، ازجمله برای فراوری مشترک آن ادامه دارد و امارات نیز استفاده از این داروی روسی علیه کووید-19 را تأیید نموده است.

کشورهای اروپایی هم به استفاده از واکسن روسی کرونا علاقه مند شدند

با ما سفر کنید و با ارزانترین قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، مقامات مجارستان استفاده از واکسن اسپوتنیک-5 را در این کشور را تأیید نموده اند. روز پنج شنبه خبرگزاری رویترز به نقل از ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان این خبر را منتشر نموده و یادآور شد که در این رابطه، پیتر سیارتو وزیر خارجه برای گفت وگو درباره ارسال واکسن روسی علیه ویروس کرونا به مسکو سفر نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در عین حال صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، به نوبه خود، ثبت واکسن اسپوتنیک-5 توسط انستیتوی ملی داروسازی و تغذیه مجارستان را تأیید نموده و به این مسئله اشاره نموده که بدین ترتیب، مجارستان، نخستین کشور عضو اتحادیه اروپاست که استفاده از این واکسن روسی را تأیید می کند .

کیریل دمیتریف رئیس این صندوق یادآور شد که تعداد دیگری از کشورهای اروپایی به واکسن اسپوتنیک-5 علاقه مند هستند و فراوری مشترک آن با آلمان نیز در حال آنالیز است.

وی تأکید کرد، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه امیدوار است که در آینده بسیار نزدیک این داروی ملی روسی برای جلوگیری از بیماری کووید-19 در کشورهای مکزیک، برزیل و هند نیز به ثبت برسد.

در خبر دیگری گزارش شده که صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه همچنین روز گذشته خاطرنشان کرد، مقامات امارات متحده عربی استفاده از واکسن اسپوتنیک-5 روسیه را در این کشور تأیید نموده اند.

امارات واکسن اسپوتنیک-5 را ثبت و آزمایشات بالینی به روی آن را شروع کرد

طبق این اطلاعات، ثبت این واکسن علیه کرونا در امارات، در چارچوب یک روش سریع و بر اساس نتایج آزمایشات بالینی مرحله سوم در روسیه با مشارکت بیش از 33 هزار نفر صورت گرفته است. این کشور مرحله سوم آزمایشات بالینی را با مشارکت یک هزار داوطلب و تحت نظارت وزارت بهداشت و پیشگیری امارات و وزارت بهداشت ابوظبی ادامه می دهد.

کیریل دمیتریف در این رابطه در صفحه توئیتر واکسن اسپوتنیک به این نکته اشاره نمود که تأیید این دارو در امارات متحده عربی، گام مهمی در مبارزه دنیای با بیماری کووید-19 در دنیا است، نه تنها به این دلیل که این کشور در منطقه و دنیا پیشرو بوده، بلکه آزمایشات بالینی صورت گرفته، ایمنی واکسن اسپوتنیک-5 را نشان می دهد .

به همین دلیل، روز پنج شنبه اعلام شد که آلبرتو فرناندز رئیس جمهوری آرژانتین نیز با استفاده از واکسن اسپوتنیک-5 ر وسی علیه ویروس کرونا واکسینه شده است. وی از شهروندان این کشور نیز درخواست نموده تا از این اقدام او الگو بگیرند.

در اواخر ماه دسامبر سال 2020 ، واکسن روسی اسپوتنیک-5 در آرژانتین به ثبت رسید و نخستین محموله از دوزهای واکسن بلافاصله به این کشور تحویل داده شد. فرناندز از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای ارسال این دارو تشکر کرد. واکسیناسیون با داروی روسی از تاریخ 29 دسامبر (9 دی ماه) در آرژانتین شروع شد.

لازم به یادآوری است که واکسن اسپوتنیک-5 توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه گامالیا که با همکاری وزارت دفاع این کشور فراوری شد و نخستین واکسن ویروس کرونا در دنیا و روسیه شد. اثربخشی نهایی این دارو حدود 92 درصد است و برای موارد حاد و شدید بیماری کووید-19 این اثربخشی به 100 درصد می رسد .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1527

به "کشورهای اروپایی هم به استفاده از واکسن روسی کرونا علاقه مند شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای اروپایی هم به استفاده از واکسن روسی کرونا علاقه مند شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید