کرونا ، ابتلای نیمی از پزشکان متخصص گروه عفونی در مشهد

به گزارش تور هند ارزان، مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نیمی از پزشکان متخصص عضو گروه عفونی این دانشگاه حین خدمت به بیماران مبتلا به کووید 19 به این بیماری مبتلا شدند.

کرونا ، ابتلای نیمی از پزشکان متخصص گروه عفونی در مشهد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر حمیدرضا نادری دوشنبه 20 مرداد گزارش داد: اساتید و دستیاران تخصصی این گروه از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا حضور صددرصدی در مراکز درمانی ویژه کرونا در مشهد داشته اند و این تلاش شبانه روزی در خدمات رسانی به بیماران ستودنی است. از هشت متخصص عضو گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، چهار نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که همانند دیگر مدافعان سلامت جان خود را به خطر انداختند تا جان همنوعشان حفظ شود.

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حال متخصصان مبتلا به کرونا در مشهد خوب است اما در برخی روزهای سخت با 50 درصد ظرفیت هر نفر معادل دو نفر فعالیت دارد تا جای خالی نیروهای مبتلا احساس نشود. با وجود هشدارهای ارائه شده باز هم برخی از مردم نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی بی توجه هستند در حالی که مردم تا زمان مهار قطعی و کنترل ویروس کرونا و تولید واکسن این بیماری همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

نادری افزود: مردم باید به فکر حال مدافعان سلامت که 6 ماه بطور شبانه روزی و دور از خانواده از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند، باشند و از خانه نشینی خسته نشوند زیرا خستگی حضور مستمر و بی وقفه در بیمارستان آن هم با لباس خاص به مراتب سخت تر و بیشتر است.

  • سفر به مشهد ممنوع | 20 درصد بیماران کرونا غیربومی هستند

هم اکنون 2 بیمارستان امام رضا(ع) و شریعتی در مشهد به بیماران مبتلا به کووید 19 اختصاص یافته است. تا به امروز 17 نفر از کادر درمانی شامل پزشک، پرستار، کارشناس اتاق عمل، کارشناس بینایی سنجی و دیگر گروه های پزشکی در مشهد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا شهید خدمت شده اند.

  • پزشک متخصص مشهدی به جمع شهیدان سلامت پیوست

80 درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در سطح 17 شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشکده های پزشکی تربت جام و نیشابور هستند.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز 328 هزار و 844 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 189 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 18 هزار و 616 نفر رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1248

به "کرونا ، ابتلای نیمی از پزشکان متخصص گروه عفونی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، ابتلای نیمی از پزشکان متخصص گروه عفونی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید