جای خالی گردشگری مذهبی در نمایشگاه بین المللی تهران

به گزارش تور هند ارزان، یک فعال گردشگری گفت: جای خالی #گردشگری مذهبی در نمایشگاه بین المللی تهران احساس می شد. با توجه به اینکه گردشگری مذهبی پیشران سایر حوزه های گردشگری در ایران است، می طلبد به این موضوع در نمایشگاه سال آینده توجه بیشتری گردد.

جای خالی گردشگری مذهبی در نمایشگاه بین المللی تهران

به گزارش دنیای سفر حسین رضایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به عدم توجه به توریستی مذهبی در نمایشگاه توریستی تهران اظهار کرد: در میان هیاهوی نمایشگاه و جذابیت های سمعی و بصری، صدای صلوات خاصه امام رضا(ع) توجه بازدیدکنندگان را به سمت غرفه خراسان رضوی می کشاند. غفلت بسیاری از غرفه های دولتی در ارائه جذابیت توریستی مذهبی یا زیارتی حوزه خدمتی آنان کاملا مشهود است، حوزه ای که به تنهایی می تواند راهگشای اقتصاد توریستی در سایر حوزه ها باشد.

وی اضافه کرد: تاثیرات سفر مسافرین علاوه بر اثرگذاری در توسعه اقتصاد میان شهری، توریستی طبیعت گردی و توریستی شهری و میدانی را نیز در شعاع سفر در بر می گیرد. به عنوان مثال به حضور 3.7 میلیون مسافر وارد شده به مشهد در ماه صفر سال جاری باید اشاره نمود که این مسافرین علاوه بر زیارت، چهار حوزه دیگر توریستی شامل توریستی خوراک، توریستی سلامت، توریستی بازار و توریستی ورزشی را نیز فعال کردند که نتیجه آن رونق اقتصاد توریستی مشهد بود. شاید به طور خاص باید گفت که توریستی مذهبی پیشران توسعه توریستی است.

این فعال حوزه توریستی گفت: جاذبه های توریستی مذهبی در تمام نقاط میهن اسلامی، محل زیارت و مراجعه هزاران علاقمند است که توانسته است اقتصاد این منطقه ها را دگرگون نموده و به برکت این مکان ها هزاران اشتغال ایجاد کند.

رضایی گفت: بعلاوه حضور هزاران توریست خارجی از کشورهای همسایه به جهت زیارت مضجع منور رضوی می تواند اثر توریستی مذهبی را بهتر نمایان کند. بدیهی است اگر آستان قدس رضوی، آستانه مقدسه قم و یا آستان مقدس شاهچراغ در این نمایشگاه حضور داشتند، هزاران بیننده را به سمت خود جذب می کردند.

وی یادآورشد: هر چند که مکان های مقدس کشش معنوی خود را دارند، اما نشان دادن تمام ظرفیت ها فقط در نمایشگاه بین المللی توریستی تهران قابل ارائه است که می طلبد سه استان مهم خراسان رضوی، قم و فارس در سال آینده از این ظرفیت بهره مند شوند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2089

به "جای خالی گردشگری مذهبی در نمایشگاه بین المللی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای خالی گردشگری مذهبی در نمایشگاه بین المللی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید