کارمندان حرفه ای خود را با این راهکارها حفظ کنید!

به گزارش تور هند ارزان، تاکتیک هایی برای حفظ برترین کارمندانتان

اگر در نظر دارید، کارمندان ممتاز و کاری خود را در شرکتتان حفظ نموده و به آنها انگیزه های مستمر دهید تا بتوانند همیشه خود را عضوی دائم در شرکت بدانند، با در پیش گرفتن چند تاکتیک موثر می توانید از ترک و استعفای کارمندان خوبتان پیشگیری کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

کارمندان حرفه ای خود را با این راهکارها حفظ کنید!

ساختن تیمی قوی و پیروز از حرفه ای ها شاید کمی سخت باشد اما حفظ آنها به مراتب سختتر است. جابه جایی های زیاد کارکنان احتمال تنزل میزان بازدهی و اتلاف وقت را بالا می برد. در اینجا توصیه هایی عنوان شده است که کارفرمایان را در حفظ کارمندانشان یاری می دهد:

  • در صورت امکان سعی کنید گزینه های مفید مثل ارتباط از راه دور یا ساعات کاری انعطاف پذیر به آنها ارائه کنید. این اقدامات سهم بسزایی در نشان دادن شما به عنوان فردی که برای کارمندانش ارزش می گذارد و در خصوص آنها سختگیری ندارد، موثر است.
  • ارائه بسته رقابتی پرداختی (حقوق) براساس احتیاج کارمند: وقتش رسیده است که شما ارزش واقعی یک کارمند خوب را درک کنید. برای حفظ یک فرد، شما باید مواردی از قبیل: بیمه سلامتی، بازنشستگی و بیمه عمر مهیا کنید. درست است که بسیاری از سازمان ها این خدمات را ارائه داده اما کارمندان هنوز نارضایتی دارند.
  • مزایای بیشتری ارائه دهید. فکر کنید چه چیزی رضایتمندی کارمندان شما را در پی دارد؟ یک روز غذای مجانی یا کارت های تخفیف مراکز خدماتی. همه اینها شاید در نظر شما ناچیز باشد، اما ممکن است به فردی در مدیریت زندگی اش یاری برساند. اگر به آنها یاری گردد تا زندگی خود را سامان داده و آسوده خاطر باشند، در نهایت به بالا بردن بازدهی آنها در محل کار یاری می نماید. کارمندان ارزش این مزایا را می دانند و احتمال ماندنشان بالا می رود.
  • به آنها پاداش های اقتصادی بدهید. وقتی کارمندان به اهدافشان می رسند آنها را با پاداش هایی از سهام مورد تشویق قرار دهید. این عمل آنها را تشویق به ماندن در زمان از پیش مشخص شده مثل 3 یا 5 سال می نماید.
  • ضمناً شما باید سالانه افزایش حقوق ارزشمندی را برای آنها در نظر داشته باشید. هیچ چیز مانند افزایش حقوق سالانه، اشتیاق کارمندان را بالا نمی برد.
  • هر زمانی که ممکن است آنها را ارتقا دهید: ارتقای کارمندان به صورت ناخودآگاه و فراهم کردن پیشرفت، تصمیمی عاقلانه است. اگر کارمندان آینده روشنی را در شرکت شما برای خودشان نداشته باشند سرخورده می شوند و کوشش خود را متوقف می نمایند. برای پیشرفت به آنها میدان دهید. کارمندان خود را برای به دست آوردن مهارت های نو آموزش دهید و هزینه های آن را به صورت اقساطی دریافت کنید تا به ارتقای علمی کارمندانتان یاری کنید.
  • به کسانی که برترین عملکرد را داشته اند حقوق بیشتری بدهید. مدیر متخصصی برای بخش نیروی انسانی تعیین کنید. اگر سازمان به میزان کافی بزرگ هست (با نزدیک 100 کارمند) با انتخاب مدیران اقدام به اعطای مسوولیت ها کنید. سعی کنید مدیر نیروی انسانی استخدام کنید. چنین اقدامی بر تمامی فرآیند و ساختار کارمندان، نظارت و آن را کارآمدتر می نماید. این عمل حجم زیادی از مسوولیت را از دوش شما برداشته و می تواند کارمندان را، از اینکه با آنها به خوبی رفتار می گردد، مطمئن سازد.
منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2061

به "کارمندان حرفه ای خود را با این راهکارها حفظ کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارمندان حرفه ای خود را با این راهکارها حفظ کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید