پاسخ شیخ الازهر به وزیر خارجه فرانسه

به گزارش تور هند ارزان، ایسنا نوشت: وزیر خارجه فرانسه پیامی را به شیخ الازهر منتقل کرد که مضمونش احترام عمیق کشورش به اسلام بود.

پاسخ شیخ الازهر به وزیر خارجه فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در دیدار با شیخ الازهر در مصر بر اهمیت صدای الازهر و امام عظیم آن در دعوت به آشتی و میانه روی تاکید نمود و گفت: باید با موسسه عظیم الازهر علیه انزجار و گمراهی های افراط گرایان بجنگیم.

او اظهار کرد: مسلمانان فرانسه جزئی از تاریخ و هویت کشور ما هستند و ما با افراط گرایی و تحریف دین و تروریسم می جنگیم.

شیخ الازهر نیز در این دیدار توضیح داد: ما به طور کل هرگونه اهانت به پیغامبر اکرم (ص) را تحت پوشش آزادی بیان رد می کنیم. ما کسی را که به پیغامبر اکرم ما اهانت کند در دادگاه های بین المللی مورد پیگرد قرار خواهیم داد حتی اگر تمام عمر خود را روی این موضوع بگذاریم.

او ادامه داد: ما توصیف تروریسم به اسلام را رد می کنیم و زمان و فرصت ورود به اصطلاحات را نداریم چون به ما مربوط نیست همه باید دست از این اصطلاح بردارند زیرا احساسات مسلمانان دنیا را جریحه دار می نماید و اصطلاحی مغایر با حقیقتی است که همه می دانند.

لودریان در 29 اکتبر نیز در جهت کاهش تنش بین فرانسه و اسلام پیغام صلح به مسلمانان فرستاد و گفت فرانسه کشور سازش است و سرزمین اهانت و رد کردن کسی نیست.

این در حالی است که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر نیز با لودریان در حضور سامح شکری دیدار داشت.

سیسی در این دیدار بر احتیاج فوری به همبستگی تمام کوشش ها برای احیای ارزش های همزیستی و سازش بین ادیان مختلف و ایجاد برادری و تفاهم تاکید نمود و گفت نباید به اصول دینی اهانت گردد.

رئیس جمهوری مصر تاکید نمود، کاملا با اقدامات تروریستی و هرگونه ارتباط دین با اقدامات خشونت آمیز و افراط گرایی مخالف است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1369

به "پاسخ شیخ الازهر به وزیر خارجه فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ شیخ الازهر به وزیر خارجه فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید