هشدار وزیر خارجه آلمان درباره وقوع موج دوم کرونا

به گزارش تور هند ارزان، وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به اینکه شهروندان در تابستان سال جاری تعطیلات عادی را نخواهند داشت، درباره وقوع موج دوم کرونا در صورت کاهش عجولانه محدودیت های کرونایی هشدار داد.

هشدار وزیر خارجه آلمان درباره وقوع موج دوم کرونا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان خواهان یک رویکرد محتاطانه در کاهش محدودیت های ضد کرونایی شده و توضیح داد که برای یک تعطیلات تابستانی معمولی اوضاع بد به نظر می رسد.

وی درباره وقوع موج دوم کرونا در صورت کاهش عجولانه محدودیت های ضد کرونایی هشدار داده و تاکید نمود: تنها چیزی که ما می خواهیم از آن جلوگیری کنیم موج دوم کرونا است که به مراتب هم از نظر بهداشتی و هم از نظر مالی دشوارتر خواهد بود.

وی که روز آدینه بعد از مصاحبه با همتای سوئدی خود آن لیند، سخن می گفت همچنین توضیح داد که ما می خواهیم به هر قیمتی از این امر جلوگیری کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید نمود که وی انتظار یک فصل تعطیلات تابستانی نرمال را ندارد. وی اضافه کرد: در حال حاضر ما باید فرض را بر این بگیریم که یک تعطیلات تابستانی که ما قبلا آن را می شناختیم در امسال وجود نخواهد داشت.

در آلمان یک هشدار سفرهای جهانی برای جهانگرد ها تا سوم ماه می برقرار است و در اواخر آوریل باید در این باره تصمیم گیری گردد که اوضاع باید چگونه ادامه یابد.

ماس همچنین در گفت وگو با شبکه اول سراسری آلمان به بزرگترین عملیات آلمان برای بازگرداندن شهروندان این کشور که در اثر شیوع کرونا، لغو پروازها و بستن مرزها در خارج از آلمان زمین گیر شده بودند، اشاره نموده است.

وزیر امور خارجه می گوید: یک بار دیگر چنین عملیات هایی برای بازگرداندن اتباع آلمانی اجرا نمی کنیم. به گفته وی در صورت خروج از کشور باید امکان بازگشت مطمئن برای شهروندان فراهم باشد که برای این منظور به یک سیستم بین المللی تردد هوایی کارآمد احتیاج است که در حال حاضر وجود ندارد.

وی همچنین بعد از کنفرانس ویدئویی با وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: دلیلی برای لغو هشدارهای مسافرتی و فراهم کردن امکان دوباره سفرهای بین المللی نمی بیند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم تاکید نموده است که دولت و ایالات آلمان تازه در 6 ماه می (17 اردیبهشت ماه) درباره کاهش بیشتر مقررات ضد کرونایی تصمیم گیری می نمایند.

مرکل همچنین گفت: تاثیرات بازگشایی بعضی کسب و کارها تازه 14 روز بعد تعیین خواهد شد و کاهش بیشتر محدودیت ها بعدها اجرایی خواهد شد. این بدین مفهوم است که ما تازه در 6 ماه می می توانیم درباره این مسائل صحبت کنیم.

مرکل قرار است در اواخر آوریل مجددا با نخست وزیران ایالات مختلف آلمان مشاوره کند.

آلمان به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و تا به حال 153307 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 5575 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1054

به "هشدار وزیر خارجه آلمان درباره وقوع موج دوم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر خارجه آلمان درباره وقوع موج دوم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید