نشست سالانه مشترک آمریکا و تایوان برگزار گردید

به گزارش تور هند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از کیودو، ایالات متحده و تایوان دومین نشست گفتگوی مشارکت سالانه خود با موضوع رونق مالی (EPPD) را در راستای بحث در مورد طیف وسیعی از منافع دوجانبه مرتبط با حوزه های تجارت و انرژی برگزار کردند.

نشست سالانه مشترک آمریکا و تایوان برگزار گردید

وانگ می هوا، وزیر اقتصاد تایوان که ریاست هیئت تایوانی را در این نشست مشترک بر عهده داشت، گفت: طرفین بر روی موضوعات انعطاف پذیری زنجیره تأمین، علم و فناوری، اقتصاد دیجیتال و امنیت شبکه 5G و بعلاوه فشار سیاسی و مالی پکن تمرکز کردند.

براساس گزارش خبرگزاری کیودو، این ملاقات مجازی پنج ساعت به طول انجامید.

وانگ به نقل از کیودو گفت: مذاکرات، راهی عالی برای همکاری دوجانبه در زمینه راهبردهای مالی است.

در این ملاقات طرفین متعهد به افزایش همکاری ها در زمینه های دارویی، بهداشتی، انرژی های پاک و نیمه هادی ها شدند و توافق کردند سال آینده نیز با یکدیگر ملاقات نمایند.

به نوشته کیودو، تایوان و ایالات متحده قصد دارند اولین نشست حضوری مشترک خود با موضوع علم و فناوری را در سال 2022 در تایپه برگزار نموده و چهارمین مجمع اقتصاد دیجیتال را تشکیل داده و یک کارگروه مشاوره تجاری برای تقویت بیشتر روابط مالی ایجاد نمایند.

لازم به ذکر است، این ملاقات یک هفته پس از آن برگزار گردید که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین طی برگزاری یک نشست مجازی برای رسیدگی به طیف گسترده ای از مسائل دوجانبه و جهانی از جمله تنش ها بر سر تایوان با یکدیگر تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2000

به "نشست سالانه مشترک آمریکا و تایوان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سالانه مشترک آمریکا و تایوان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید