عبور یک ناو کانادایی دیگر از تنگه تایوان علی رغم هشدار چین

به گزارش تور هند ارزان، پس از عبور یک کشتی جنگی کانادایی از تنگه تحت مناقشه تایوان، وزارت دفاع ملی این کشور مدعی شد این اقدام در راستای حمایت از آزادی ناوبری صورت نگرفته است.

عبور یک ناو کانادایی دیگر از تنگه تایوان علی رغم هشدار چین

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت کانادا خاطرنشان کرد یک کشتی جنگی متعلق به نیروی دریایی این کشور از تنگه تحت مناقشه تایوان در دریای جنوبی چین عبور کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ملی کانادا روز سه شنبه خاطرنشان کرد کشتی جنگی فریگیت اچ ام اس سی اوتاوا طی روزهای دوشنبه و سه شنبه از تنگه تایوان عبور نموده است.

این وزارت خانه گفت: این راستا به این دلیل انتخاب شد که مستقیم ترین راستا مابین [حوزه] فعالیت های پایش تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد در شمال شرق آسیا و درگیری ها در جنوب شرق آسیا است.

با این حال وزارت دفاع ملی کانادا مدعی شد: اقدام ناوگان سلطنتی کانادا عملیات هایی در راستای آن چه آزادی ناوبری نامیده می گردد و ادعاهای حاکمیتی دیگر ملت ها را زیر سوال می برد انجام نشد و عبور این کشتی مطابق با قوانین بین المللی نظیر کنوانسیون قانون دریای سازمان ملل متحد صورت گرفت.

دولت چین تا کنون واکنشی به این اقدام نشان نداده است.

در ماه ژوئن امسال نیز دو کشتی جنگی کانادایی دیگر از این تنگه که حدفاصل تایوان و چین واقع شده است عبور کردند اما کانادا مدعی شد در پس این اقدام قصد و نیتی سیاسی وجود نداشت.

یک فروند جنگنده چینی که تحرکات یکی از دو کشتی جنگی کانادایی را در آب های تحت مناقشه نزدیک به چین رصد می کرد، به منظور اعلام هشدار، با ارتفاع اندکی از فراز این ناو عبور کرد.

وزارت دفاع چین، در این باره گفت: ما درخصوص عبور کشتی های کانادایی از تنگه تایوان صریح هستیم و تمام مدت کشتی ها را پایش نموده ایم.

دریای جنوب چین که به وسیله تنگه تایوان به دریای فیلیپین متصل می گردد یکی از محل های مناقشه میان چین و آمریکا است. از شروع امسال میلادی، کشتی های جنگی آمریکایی بارها وارد آب های دریای جنوبی چین شده اند و خشم پکن، متحد راهبردی روسیه را موجب شده اند.

چین معتقد است تایوان یکی از استان های این کشور است و باید به طور مسالمت آمیز یا با زور به این کشور بازگردد. پکن عبور ناوهای آمریکایی و کانادایی از تنگه تایوان را در راستای زیر پا گذاشتن حق حاکمیت این کشور می داند.

چین و کانادا علاوه بر این، بر مسائل دیگری نیز تنش و اختلاف دارند. از جمله مهم ترین آن ها می توان به دستگیری یکی از مقامات شرکت تکنولوژی چینی هوآوی توسط کانادا و به درخواست آمریکا اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 330

به "عبور یک ناو کانادایی دیگر از تنگه تایوان علی رغم هشدار چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور یک ناو کانادایی دیگر از تنگه تایوان علی رغم هشدار چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید