نخست وزیر هند دستور استقرار نظامیان بیشتر در مرز با چین را صادر کرد

به گزارش تور هند ارزان، به دنبال افزایش تنش های مرزی میان هند و چین، دولت دهلی نو از استقرار نیروهای نظامی بیشتر به دستور نخست وزیر این کشور اطلاع داد.

نخست وزیر هند دستور استقرار نظامیان بیشتر در مرز با چین را صادر کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، در جلسه شورای امنیت ملی هند که با حضور نارندرا مودی نخست وزیر این کشور برگزار گردید تصمیمات جدیدی در مورد منطقه مرزی هند و چین اتخاذ شد.

گزارش ها حاکی است مودی در این جلسه دستور داده همانگونه که چین نظامیان بیشتری در منطقه مرزی مستقر نموده است نظامیان هندی نیز برای مقابله با هر گونه تهدیدی به منطقه گسیل شده و آماده باشند.

هند به این منظور اعزام نیروهای نظامی خود به سوی مرز لداخ را شروع نموده و طی روزهای آینده نیز قرار است نیروهای بیشتری در این منطقه مرزی مستقر شوند.

یک مقام ارشد دولت هند در این خصوص گفت: تهدید چین در بخش عظیمی از دنیا شامل تایوان، هنگ کنگ، دریای جنوبی چین و حتی هند وجود دارد و ما مقابل این تهدید ایستادگی خواهیم کرد.

نخست وزیر هند به نیروهای نظامی این کشور دستور داده است برای مقابله با هر گونه تهدید و واکنش در برابر رفتارهای تهاجمی آماده باشند.

هند در کوشش است یک جاده در نزدیکی مرز مشترک با چین احداث کند ولی دولت چین این جاده را که می تواند جهت حمل و نقل ادوات سنگین نظامی باشد تهدیدی برای خود می داند.

پکن ضمن اعتراض به رفتار هند در منطقه معین تکلیف نشده خواهان توقف ساخت جاده ای شد که قابلیت استفاده نظامی دارد.

گفته می گردد طی روزهای اخیر پکن بیش از 5 هزار نیروی نظامی جدید در منطقه مرزی با هند مستقر نموده و نظامیان دو کشور نیز درگیری های کوچکی طی روزهای اخیر داشته اند.

هند مدعی است چین در سوی خود دست به ساخت و سازهایی زده که دهلی نو به آنها اعتراض ننموده است ولی پکن در پاسخ عنوان نموده است تمام ساخت و سازهایی که در سمت مرز چین اجرا شده است استفاده گردشگری دارند.

هند معتقد است چین برای حمایت از هم پیمان منطقه ای خود یعنی پاکستان کوشش می نماید هند را درگیر یک نبرد نظامی با خود کند.

لداخ یکی از مناطق استراتژیک در مرز هند و چین است که به پاکستان نیز نزدیک است و از لحاظ جغرافیایی یکی از بخش های کشمیر عظیم تلقی می گردد که طبق نظر سازمان ملل معین تکلیف نشده است و باید با رای مردم برای آن تصمیم گرفت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1128

به "نخست وزیر هند دستور استقرار نظامیان بیشتر در مرز با چین را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر هند دستور استقرار نظامیان بیشتر در مرز با چین را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید