مذاکرات روسیه و هند برای فراوری جتهای جنگنده نسل پنجم

به گزارش تور هند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یوری اسلیوسار رئیس شرکت هواپیمایی یونایتد (UAC) روز یکشنبه خاطرنشان کرد که به رغم گزارشهای رسانه ای مبنی بر عقب نشینی هند از پروژه فراوری نسل پنجم جتهای جنگنده (FGFA)، مقامات مسکو و دهلی نو مذاکرات در مورد این پروژه را شروع نموده اند.

مذاکرات روسیه و هند برای فراوری جتهای جنگنده نسل پنجم

اسلیوسار در مصاحبه با شبکه رادیویی روسیا وان گفت: ما هنوز این موضوع را مختومه نکردیم، ما به مصاحبه با هندوستان برای توسعه مشترک نسل پنجم [این هواپیما] ادامه می دهیم. به طور گسترده ای گزارش شد که هندوستان در حال خروج از این پروژه است. اما آنها از این پروژه خارج نمی شوند، و صرفاً سئوالات بسیاری مطرح نموده اند. همچون قبل، ما بر اساس این فرضیه قبلی دست به کار می شویم که حجم تکنولوژی که ما آماده انتقال آن به هندوستان هستیم، هیچ کشور دیگری قادر به انجام آن نیست.

این پروژه همچنین اشاره می نماید که هندوستان نه تنها نسل جدیدی از جتهای جنگنده را بدست می آورد، بلکه فراوری با مجوز خود را شروع می نماید.

مطابق با پروژه مذکور میان روسیه و هندوستان، هرکدام از دو کشور 4 میلیارد دلار در مراحل توسعه سرمایه گذاری می نمایند؛ در حالی که هزینه نهایی ساخت 127 فروند جت جنگنده حدود 25 میلیارد دلار برآورد گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 22

به "مذاکرات روسیه و هند برای فراوری جتهای جنگنده نسل پنجم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات روسیه و هند برای فراوری جتهای جنگنده نسل پنجم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید