قالیباف: همه کشور ها درگیر بحران شیوع کرونا هستند، دولت های مسلمان از تحریم های ضد ایرانی تبعیت نکنند

به گزارش تور هند ارزان، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم آمریکا تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه ملت ایران وضع نموده است که انتظار داریم کشورهای دوست و اسلامی از این تحریم ها تبعیت نکنند.

قالیباف: همه کشور ها درگیر بحران شیوع کرونا هستند، دولت های مسلمان از تحریم های ضد ایرانی تبعیت نکنند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ازهر عزیزان هارون، رئیس مجلس نمایندگان مالزی طی تماسی تلفنی با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی تبادل نظر و رایزنی کرد.

رئیس مجلس نمایندگان مالزی در ابتدای این تماس، ضمن استقبال از توسعه همکاری های مجلسی ایران و مالزی گفت: ما علاقمند هستیم مناسبات میان دو کشور مسلمان هر چه بیشتر تقویت و روابط میان دو مجلس توسعه یابد.

وی به همین دلیل اضافه نمود: در مجلس مالزی با علاقمندی فعالیت گروه های دوستی دو کشور را پیگیری می کنیم و معتقدیم این گروه ها می توانند موجب تقویت هر چه بیشتر روابط مجلسی دو کشور شوند.

رئیس مجلس نمایندگان مالزی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن توافق نامه های موجود میان دو کشور، گفت: وزارت خارجه مالزی و بخش بین الملل مجلس تمام کوشش خود را به کار خواهند گرفت که تمامی توافقنامه های ایران و مالزی به اجرا درآیند.

وی در ادامه کوشش برای وحدت کشور های اسلامی را بخش مهم از همکاری های دو کشور خواند و گفت: ایران و مالزی همیشه برای تحکیم وحدت امت اسلامی کوشش می نمایند علی الخصوص که تقویت وحدت در سطح کشور های اسلامی برای رویارویی با چالش ها لازم است.

ازهر عزیزان هارون در انتها با اشاره به تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه مردم کشورمان گفت: در مورد تحریم ها مالزی همچنان مواضع خود را دارد و ما تحریم های غیرقانونی که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل نیستند را به رسمیت نمی شناسیم.

قالیباف: امور کنسولی برای اتباع ایرانی در مالزی تسهیل گردد

محمدباقر قالیباف نیز در این تماس تلفنی با اشاره به آغاز به کار مجالس دو کشور در امسال گفت: امیدواریم در دوره جدید پیش رو مجلس های دو کشور در تسهیل و تسریع همه جانبه همکاری های فیمابین به ویژه در زمینه همکاری های مالی بکوشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه همکاری های فیمابین را مهم خواند و گفت: امیدواریم با تشکیل هر چه سریعتر کمیسیون مشترک ایران و مالزی شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با محکوم نمودن تحریم های ضدبشری آمریکا علیه کشورمان گفت: در شرایط کنونی که همه کشور ها درگیر بحران شیوع کرونا هستند رژیم آمریکا تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه ملت ایران وضع نموده است که انتظار داریم کشور های دوست و اسلامی از این تحریم ها تبعیت ننمایند.

قالیباف همچنین با اشاره به ضرورت تقویت وحدت میان کشور های اسلامی گفت: ایران و مالزی به عنوان دو کشور مهم در دنیا اسلام باید همکاری بیشتری برای تحکیم وحدت میان کشور های مسلمان و دوری از تفرقه داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در انتها با اشاره به رفت و آمد های مردمی بین اتباع دو کشور، خواستار تسهیل امور کنسولی برای اتباع ایرانی در مالزی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1353

به "قالیباف: همه کشور ها درگیر بحران شیوع کرونا هستند، دولت های مسلمان از تحریم های ضد ایرانی تبعیت نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیباف: همه کشور ها درگیر بحران شیوع کرونا هستند، دولت های مسلمان از تحریم های ضد ایرانی تبعیت نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید