فناوری فضایی به ساخت اقتصاد سبز پساکرونا یاری خواهد نمود

به گزارش تور هند ارزان، فناوری های فضایی و برنامه های ماهواره ای برای توسعه اقتصاد سبز اروپا در سال های آینده، ایجاد شغل و موفقیت بیشتر آماده می شوند.

فناوری فضایی به ساخت اقتصاد سبز پساکرونا یاری خواهد نمود

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران؛ آژانس فضایی اروپا چندین ابتکار سبز برای بازیابی رونق اقتصادی بعد از ویروس کرونا و تقویت زندگی پاک و تحویل دیجیتالی در نظر گرفته است. این آژانس بدنبال استفاده از فناوری برای دگوگونی مناطق سبز شهری، بهبود کیفیت هوا و ارائه خدمات فضایی برای انرژی دریایی، هستند.

این آژانش همچنین میخواهد تا از فضا و فناوری های 5G برای فعال کردن خدمات حمل ونقل هوشمند استفاده کند. در شهر های هوشمند، می توان چرخه را با استفاده از فناوری های فضایی به منظور تغییر حمل ونقل عمومی به سمت انتشار صفر کربن دی اکسید و سیستم های نقشه برداری پویای جاده ها و علائم راهنمایی و رانندگی، بهبود داد.

آلفرد شوم، مدیر نوآوری، علوم و فناوری در بنیاد جهانی طبیعت در آلمان گفت: من عمیقا معتقدم که سنجش از راه دور و فناوری های هوشمند بیشتر به بشریت یاری می نماید تا اثرات تهدیدنماینده زندگی ناشی از گرمایش آب وهوا و از دست دادن تنوع زیستی را رفع کند. زمان درگذر است و باید کاری کرد. به زودی قادر خواهیم بود شاخص هایی را برای اقتصاد پایدار رصد کنیم، بنابراین جامعه می تواند تصمیمات آگاهانه ای را به نفع طبیعت و مردم اتخاذ کند.

به دنبال سقوط اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا، کمیسیون اروپا یک طرح بازیابی مهم پیشنهاد نموده است که طرح قبلی به نام معامله سبز که هدف آن از بین بردن کربن دی اکسید اروپا تا سال 2050 است را با کوشش برای تحولات دیجیتالی ترکیب می نماید. این آژانس از شرکت ها دعوت نموده تا ضمن ارتقای توسعه سبز و حمایت از تغییر خدمات دیجیتالی، برای بازگرداندن اقتصاد اروپا آغاز به کار نمایند.

این طرح ها حوزه های مختلفی را از بهره وری انرژی تا فناوری های کشاورزی، از ساختمان های هوشمند و مدیریت فضای سبز، تا حمل ونقل و بازیابی تنوع زیستی در برمی گیرد. همچنین از برنامه های ماهواره ای می توان برای یاری به برنامه ریزی، نظارت، پیش بینی و توسعه فراوریات انرژی تجدیدپذیر، بخصوص وقتی با هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و سیستم های هواپیمای از راه دور راهنمایی می شوند، استفاده کرد.

ساخت وساز سبز می تواند با استفاده از داده های فضایی و حسگر های اینترنت اشیا، ساختمان های جدید را در مناطق ایمن از نظر محیط زیست قرار دهد، انرژی را ذخیره کند، اثر جزیره گرمایی را کاهش دهد و از نوسازی های سبز پشتیبانی کند.

فناوری های دیجیتالی، مسیریابی و ارتباطات ماهواره ای می توانند تحرک هوشمند و خدمات لجستیکی را بهبود داده و به توسعه برنامه های حمل ونقل همه کاره برای بهبود کیفیت هوا و بهره وری انرژی یاری نمایند. برنامه های ماهواره ای می توانند فراوری موادغذایی را بهبود بخشند، از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری نموده و به پردازش و توزیع مواد غذایی پایدار یاری نمایند.

این آژانس اعلام کرد که امروزه نیازمند کوشش برای سیاره خود هستیم و حمایت های اقتصادی و تجاری مناسب می توانند به احیای اقتصاد اروپا یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1385

به "فناوری فضایی به ساخت اقتصاد سبز پساکرونا یاری خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری فضایی به ساخت اقتصاد سبز پساکرونا یاری خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید