شیوه های مختلف خانگی برای درمان پوسیدگی دندان

به گزارش تور هند ارزان، دندان ها از بافت هایی با درجه سختی های گوناگون ساخته شده اند، پوسیدگی دندان به دلیل عفونت باکتریایی رخ می دهد و موجب تخریب بافت های سخت در دندان می گردد، برای درمان پوسیدگی دندان در مطلب زیر توضیحاتی ارائه شده است.

شیوه های مختلف خانگی برای درمان پوسیدگی دندان

درمان های خانگی پوسیدگی دندان

آب نمک
همان طور که در بالا اشاره کردیم، در دهان باکتری هایی زندگی می نمایند که با فراوری اسید می توانند به راحتی موجب پوسیدگی دندان ها شوند.

قرقره کردن آب نمک می تواند باکتری های داخل دهان را از بین ببرد و از پیشرفت پوسیدگی جلوگیری نماید. بعلاوه آب نمک نقش مهمی در کاهش حساسیت دندان ها ایفا می نماید.

سیر و نمک از درمان های خانگی پوسیدگی دندان
در صورتی که در دندان های خود پوسیدگی مشاهده کردید و بابت پیشروی آن نگران هستید، یک بوته سیر را له کنید. مقداری نمک به آن اضافه نمایید.

این مخلوط را می توانید روی بخش آسیب دیده دندان خود قرار دهید. این روش یکی از کارآمدترین روش های درمان خانگی جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان ها است.

کنجد
روغن کنجد، یکی از پر مصرف ترین روغن ها در تمامی موارد است. شاید برایتان جالب باشد، چرا که روغن کنجد در کاهش پوسیدگی دندان ها نقش موثری دارد.

روغن کنجد را غرغره کنید. علاوه بر آن که این عمل در کاهش پوسیدگی یاری می نماید، می تواند دندان های شما را سفیدتر نشان دهد. روغن کنجد روشی طبیعی برای سفیدتر شدن دندان ها است.

میخک از درمان های خانگی پوسیدگی دندان
یکی از مهم ترین کاربردهای میخک، خواص ضد باکتریایی است که باکتری های خورنده دهان را از بین می برد و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می نماید.

حال اگر پوسیدگی دندان شما آنقدری پیشرفت نموده که از دندان درد شدید نمی توانید به امورات روزانه تان رسیدگی کنید، میخک برترین گزینه برای شما به شمار می رود. میخک به سرعت می تواند ناحیه مورد نظر را بی حس کند.

روغن خردل و زردچوبه
از سال های دور تا به امروز روغن خردل و زردچوبه برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است. بعلاوه این مخلوط در طب سنتی به وفور کاربرد دارد و به عنوان تسکین دهنده و عاملی درمانی شناخته می گردد.

جالب است بدانید که ترکیب روغن خردل و زردچوبه در درمان پوسیدگی دندان هم نقش مهمی را ایفا می نماید.

درمان های خانگی پوسیدگی دندان که در بالا ذکر کردیم، نمی توانند به صورت کامل جای درمان دندانپزشکی را گرفته و فرد را از مراجعه به دندانپزشک بی احتیاج نمایند.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1935

به "شیوه های مختلف خانگی برای درمان پوسیدگی دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه های مختلف خانگی برای درمان پوسیدگی دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید