سفیر جدید عمان وارد تهران شد

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران:ˈسعود البروانیˈ سفیر جدید پادشاهی عمان در جمهوری اسلامی ایران به تازگی وارد تهران شده و ماموریت مهم وی به عنوان نماینده رسمی دولت این کشور در تهران در آینده نزدیک شروع می گردد.

سفیر جدید عمان وارد تهران شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، ˈسعود البروانیˈ سفیر جدید پادشاهی عمان در جمهوری اسلامی ایران به تازگی وارد تهران شده و ماموریت مهم وی به عنوان نماینده رسمی دولت این کشور در تهران در آینده نزدیک شروع می گردد.

سعود البروانی از حدود یک هفته پیش در تهران مستقر شده اما هنوز اقدامات لازم از جمله تسلیم پایدارنامه وی به رییس جمهوری اسلامی ایران صورت نگرفته است.

سفیر جدید عمان در تهران تا پیش از انتها ماه جاری میلادی (ژانویه) قرار است پایدار نامه خود را به دکتر حسن روحانی تقدیم کند.

سعود البروانی که ریاست گروه دوستی پالمانی عمان و ایران را در کارنامه دارد، جایگزین ˈیحیی بن عبدالله العریمیˈ سفیر سابق عمان در تهران خواهد شد.

العریمی از اوایل سال 2007 میلادی به عنوان سفیر عمان در تهران شروع بکار کرد و ماموریت او چند روز پس از سفر تاریخی ˈسلطان قابوسˈ پادشاه عمان به تهران در اوایل شهریور ماه امسال سرانجام یافت.

روابط ایران و عمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همیشه طی دهه های اخیر بسیار محبت آمیز و نزدیک بوده است.

سلطان قابوس در چند سال اخیر بارها با میانجیگری میان تهران و پایتخت های اروپایی و آمریکا، زمینه آزادی شهروندان بازداشتی از دو طرف را فراهم کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 276

به "سفیر جدید عمان وارد تهران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر جدید عمان وارد تهران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید