زارع پور: پایداری شبکه ارتباطی کشور در شروع سال تحصیلی لازم است، نقش ویژه اپراتورها در تحقق شبکه ملی اطلاعات

به گزارش تور هند ارزان، وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه برنامه محوری وزارت ارتباطات در دوره تازه تکمیل شبکه ملی اطلاعات است، گفت: برای تحقق این برنامه نقش اپراتورها برجسته است و اگر اپراتورها پای کار نیایند این برنامه محقق نخواهد شد.

زارع پور: پایداری شبکه ارتباطی کشور در شروع سال تحصیلی لازم است، نقش ویژه اپراتورها در تحقق شبکه ملی اطلاعات

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ملاقات جداگانه با اعضای هیئت مدیره همراه اول و ایرانسل گفت: به اعتقاد من خیلی از مسائل در فضای همدلی و همراهی چه در سطح وزارتخانه و چه در سطح دولت قابل حل است.

زارع پور اضافه نمود: وفاقی در سطح ملی شکل گرفته است تا این صنعت رشد کند و با این وفاق و همدلی می توان امیدوار بود که بسیاری از مسائل پیش روی اپراتورها رفع گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به درخواست هایی که برای بازنگری در تعرفه ها متناسب با نرخ تورم مطرح است، گفت: اطمینان می دهیم که همه ظرفیت های لازم برای حل مسائل اپراتورها را پای کار بیاوریم اما پشتیبانی و حمایت وزارت ارتباطات از اپراتورها یک بخش از کار است و راه چاره بخشی از مسائل در درون خود اپراتورهاست و لازم است که اپراتورها در ساختارهای بهره وری، سرمایه گذاری و سیاست های کلان خود بازنگری نمایند.

زارع پور به منظور حل مسائل پیش روی اپراتورها دستور داد تا کارگروهی ویژه برای آنالیز موانع و ارائه راهکارهای لازم برای توسعه زیرساخت های اپراتورها تشکیل گردد.

وزیر ارتباطات توضیح داد: عدم افزایش تعرفه ها در سالیان گذشته باعث ایجاد مسائل زیادی برای اپراتورها شده است لکن نه می گردد و نه می توانیم یک باره در تعرفه ها بازنگری کنیم بلکه اگر ضرورت پیدا کرد می بایست پیوست اقناعی و رسانه ای مناسب تهیه گردد تا مردم با این موضوع همراهی نمایند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشی دیگر از سخنان خود به صندلی راهبردی فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم اشاره نمود و گفت خوشبختانه دولت و شخص رئیس جمهور، عنایت ویژه ای به ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند و یکی از بندهای میثاق نامه دولت سیزدهم که در ابتدای تشکیل دولت به امضای وزرا رسید، توسعه فناوری اطلاعات و به کارگیری آن در حوزه کاری وزارتخانه ها است. روح حاکم بر سند فسادستیزی هم که دولت قرائت شد استفاده از فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به تجربه پیروز ایرانسل در جذب سرمایه گذار خارجی گفت: از این تجربه می توانیم در بخش های دیگر هم استفاده و با همکاری اپراتورها زمینه ورود سرمایه گذار خارجی را فراهم کنیم.

زارع پور در ادامه در پاسخ به طرح بعضی گلایه ها نسبت به نحوه برخورد شهرداری ها با سایت های BTS اپراتورها دستور داد تا گزارشی از تخریب سایت های مخابراتی اپراتورها تهیه تا این مسئله از راههای مقتضی پیگیری گردد.

وزیر ارتباطات در سرانجام با اشاره به آغاز سال تحصیلی و نقش اپراتورها، به ویژه همراه اول، در آموزش مجازی دانش آموزان گفت: در حال حاضر پلتفرم شاد به اسم بخشی از آموزش الکترونیک رسمی در کشور پذیرفته شده است و در این حوزه زحمات زیادی به وسیله همراه اول کشیده شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به آغاز مدارس، اپراتورها می بایست برای پایداری و افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی کشور و هم رفع کردن مسائل و توسعه قابلیت های سامانه های آموزش الکترونیک به سرعت اقدام نمایند تا در ابتدای سال تحصیلی مردم و به ویژه اولیای دانش آموزان احساس اطمینان و آرامش داشته باشند.

در ابتدای این دو نشست مجزا، مدیران عامل اپراتورهای همراه، معاونین و اعضای هیئت مدیره آنان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1890

به "زارع پور: پایداری شبکه ارتباطی کشور در شروع سال تحصیلی لازم است، نقش ویژه اپراتورها در تحقق شبکه ملی اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زارع پور: پایداری شبکه ارتباطی کشور در شروع سال تحصیلی لازم است، نقش ویژه اپراتورها در تحقق شبکه ملی اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید