هشدار روسیه نسبت به وقوع فاجعه در ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش تور هند ارزان، ترک خوردگی دوباره بدنه ایستگاه فضایی بین المللی که دومین مورد ترک خوردگی در یک ماه اخیر در این مرکز فضایی است، موجب نشت هوا از ایستگاه شده و یوری بوریسوف معاون امور علمی و صنعتی نخست وزیر روسیه نسبت به وقوع فاجعه ای در آن و بروز خطر جانی برای فضانوردان هشدار داد.

هشدار روسیه نسبت به وقوع فاجعه در ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوری بوریسوف روز سه شنبه به شبکه تلویزیونی روسیه 1 گفت: در بدنه ایستگاه فضایی بین المللی ترک جدید بوجود آمده است که هوا از آن نشت می کند.

معاون نخست وزیر روسیه گفت: خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی که چند روز پیش از زمین راهی این مرکز شدند، کار خود را در آن با جستجوی این ترک کوچک به منظور ترمیم آن و جلوگیری از نشت بیشتر هوا آغاز کرده اند.

وی گفت که روسیه برای سرانجام دادن به استفاده از ایستگاه فضایی بین المللی آماده می شود و پس از سال 2024 آن را ترک خواهد کرد.

در زمان حاضر از بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی به نام زویوزدا هوا نشت می کند. این در حالی است که یک ماه پیش فضانوردان ترک کوچکی در بدنه ایستگاه را یافته و با ترمیم آن با ماده ویژه عایق بندی از نشت بیشتر هوا جلوگیری کردند.

ایستگاه فضایی بین المللی کهنه و فرسوده شده است و با گذشت زمان مسائل در این مرکز فضایی با عمر بیش از 20 سال افزایش خواهد یافت.

بوریسوف در این مورد گفت: ما نمی توانیم جان انسان ها را در این مرکز فضایی به خطر بیندازیم و این احتمال وجود دارد که مسائل مربوط به فرسودگی بدنه ایستگاه پیامد های بسیار خطرناک و حتی فاجعه به بار بیاورد.

در گزارش رسانه روسی گفته شد که تا سال 2030 روسیه باید برای استفاده از ایستگاه فضایی بین المللی 400 میلیارد روبل (حدود 5 میلیارد دلار) هزینه کند در حالی که با این بودجه می تواند یک ایستگاه فضایی جدید و پیشرفته بسازد.

در زمان حاضر دانشمندان آکادمی علوم روسیه و مسئولان فضایی این کشور در مورد مساله ساخت ایستگاه جدید فضایی رایزنی می کنند و به تازگی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز دیدگاه های برخی مقام ها و کارشناسان در این مورد را جویا شد.

شبکه روسیه 1 گفت: ایستگاه فضایی بین المللی دارای مساحت برابر با یک میدان فوتبال، 400 تن وزن دارد و از 15 ماژول آن 5 ماژول در اختیار روسیه واقع شده است.

پیشتر شرکت دولتی فضایی روسیه موسوم به روس کاسموس اعلام کرده بود که ماژول های ایستگاه فضایی بین المللی عمر مفید آن ها را به سرانجام رسانده اند.

در بیانیه این شرکت گفته شد: ما یک دوره کاری در ایستگاه داریم که با شرکای خود در ایستگاه فضایی بین المللی تا سال 2024 توافق کرده ایم و روسیه بعد از آن در ایستگاه فضایی ملی و جدید خود ادامه کار خواهد داد.

الکساندر سرگئیف رئیس آکادمی علوم روسیه، در جلسه هیئت رئیسه آکادمی گفت که انتظار دارد بودجه این پروژه پس از سال 2025 در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک پروژه ایستگاه فضایی بین المللی، شامل 15 عضو است که 5 عضو اصلی آن روسیه، ایالات متحده آمریکا، کانادا، ژاپن و آژانس فضایی اروپا است.

ساخت ایستگاه در سال 1998 آغاز شد و اولین اعزام ماموریت دائمی به فضا در سال 2000 رخ داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1696

به "هشدار روسیه نسبت به وقوع فاجعه در ایستگاه فضایی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه نسبت به وقوع فاجعه در ایستگاه فضایی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید