دیپلمات عراقی، پیشنهادهای اقتصادی و سرمایه گذاری وسیع سعودی ها به عراق

به گزارش تور هند ارزان، سفیر عراق در عربستان ازامضای یادداشت تفاهم همکاری های میان ریاض و بغداد و حجم وسیع پیشنهادات سعودی ها برای سرمایه گذاری در عراق اطلاع داد.

دیپلمات عراقی، پیشنهادهای اقتصادی و سرمایه گذاری وسیع سعودی ها به عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که منابع پارلمانی عراق از احتمال سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور به عربستان پس از عید قربان سخن می گویند، سفیر بغداد در ریاض، از حجم وسیع پیشنهادهای مالی و سرمایه گذاری عربستان اطلاع داد.

به نوشته وبگاه الفرات نیوز، بخش های اصلی پیشنهادهای دولت سعودی، ساخت یک شهرک صنعتی در عراق و ایجاد مناطق آزاد تجاری و همزمان سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر عنوان شده است.

قحطان الجنابی سفیر عراق در عربستان سعودی شب گذشته (پنج شنبه) در یک کنفرانس خبری گفت که نشست های شورای هماهنگی به کار خود در ریاض خاتمه داده و نتایج قابل توجهی بدست آمده است. او پیش بینی کرد که روابط مالی، فرهنگی، تجاری و سرمایه گذاری دو طرف شاهد پیشرفت وسیعی باشد.

الجنابی در ادامه مدعی شد که نشست های اخیر با نشست های پیشین که صرفا به وعده و وعید منتهی می شد، تفاوت دارد و هر دو طرف تمایل بالایی برای شروع طرح ها و پروژه ها دارند.

شبکه الجزیره پیش از این در گزارشی به وعده و وعیدهای دولت سعودی به عراق برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف پرداخته و نوشته بود که تا کنون هیچ کدام از وعده های سرمایه گذاری وارد فاز اجرایی نشده است. (جزئیات بیشتر)

قحطان الجنابی سفیر عراق در عربستان در ادامه سخنان خود به حضور نمایندگان شرکت های آرامکو، الزاهد و آکوا پاور در نشست مشترک با وزرای مالی، برنامه ریزی و برق عراق اشاره نمود و گفت که در این نشست در مورد جدول زمانی شروع پروژه ها بحث و آنالیز شد.

سفیر عراق همچنین پیش بینی کرد که به زودی گذرگاه عرعر در مرز با عربستان بازگشایی گردد و گفت که دولت بغداد آمادگی کامل برای این کار دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1224

به "دیپلمات عراقی، پیشنهادهای اقتصادی و سرمایه گذاری وسیع سعودی ها به عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات عراقی، پیشنهادهای اقتصادی و سرمایه گذاری وسیع سعودی ها به عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید