درمان منافذ باز پوست با راهکارهای خانگی

به گزارش تور هند ارزان، درمان منافذ باز پوست از جمله کارهایی است که افراد به خصوص خانم ها برای آن کوشش بسیار و بعلاوه هزینه زیادی می نمایند. ما در این مطلب از مجله اینترنتی خبرنگاران به شما یاری می کنیم این منافذ باز را در خانه و با مواد خانگی از بین ببرید.

درمان منافذ باز پوست با راهکارهای خانگی

درمان منافذ باز پوست

درمان منافذ باز پوست با مواد خانگی می تواند مفید باشد. در ادامه، چند راه حل خانگی را برای درمان منافذ باز پوست ذکر می کنم:

  • بخور دادن صورت راهی برای درمان منافذ باز پوست: با گذاشتن صورت خود مقابل یک ظرف حاوی آب داغ و پوشیدن حوله روی سر، بخار آب را به صورت خود بدهید. این کار باز کردن منافذ پوست را تسهیل می نماید.
  • اسکراب طبیعی راهی برای درمان منافذ باز پوست: از اسکراب های طبیعی مانند مخلوطی از قهوه، شکر، عسل و روغن زیتون بهره ببرید. این اسکراب را به آرامی در حرکت های دایره ای به ناحیه موردنظر ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید. این روش به ازبین بردن سلول های مرده و تمیزکردن منافذ پوست یاری می نماید.
  • ماسک گلیسیرین و روغن نارگیل راهی برای درمان منافذ باز پوست: مخلوطی از گلیسیرین و روغن نارگیل را روی پوست خود بمالید و به مدت 15-20 دقیقه روی پوست نگه دارید. سپس آن را با آب گرم بشویید. این ماسک می تواند منافذ باز را تمیز نموده و پوست را نرم و لطیف کند.
  • عصاره آلوئه ورا راهی برای درمان منافذ باز پوست: عصاره آلوئه ورا را مستقیماً روی پوست موردنظر بمالید و به مدت 10-15 دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب گرم بشویید. آلوئه ورا خاصیت ضدالتهابی و آنتی باکتریال دارد که می تواند به درمان منافذ باز و کنترل ترشحات چربی پوست یاری کند.
  • ماسک طبیعی انگور: پوره انگور را روی پوست خود بمالید و به مدت 15-20 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم بشویید. انگور حاوی آنتی اکسیدان ها است که می تواند به تقویت پوست و بهبود منافذ باز یاری کند.
  • ماسک گلاب و آرد جو: مخلوطی از گلاب و آرد جو را روی پوست خود بمالید و به مدت 15-20 دقیقه روی پوست نگه دارید. سپس با آب گرم بشویید. این ماسک می تواند منافذ پوست را تمیز کند و پوست را نرم و لطیف کند.
  • استفاده از آب گلاب برای تمیزی پوست: با پنبه ای به آرامی آب گلاب را روی پوست خود بمالید و به مدت 10-15 دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب گرم بشویید. آب گلاب خاصیت ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد که می تواند منافذ پوست را تمیز کند و پوست را نرم و صاف کند.

قبل از استفاده از هر یک از روش ها یا مواد خانگی، ضروری است پوست خود را تمیز کنید و از هرگونه حساسیت یا واکنش ناخواسته جلوگیری کنید. درصورتی که مشکل پوستی شدیدتر از منافذ باز است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا برترین راه حلها و درمان ها را برای شما مشخص کند.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب برطرف موهای زائد بدن در خانه را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2347

به "درمان منافذ باز پوست با راهکارهای خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان منافذ باز پوست با راهکارهای خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید