9 مورد از فواید اسکراب لب و نکات استفاده از آن

به گزارش تور هند ارزان، هیچ چیز بهتر از داشتن لب های صاف، هیدراته و سالم نیست. مراقبت از لب ها با اسکراب و آبرسانی آن ها، فواید قابل توجهی دارد که بهتر است بدانید. اسکراب های لب معمولا حاوی دو ماده کلیدی یعنی یک نرم کننده و مرطوب کننده غنی و یک اسکراب دانه دار که به عنوان لایه بردار عمل می نماید، هستند. از بین بردن سلول های مرده پوست روی سطح لب ها، ایجاد لایه های تازه و تازه پوست، نرم و صاف شدن پوست لب ازمهم ترین فواید اسکراب لب هستند.

9 مورد از فواید اسکراب لب و نکات استفاده از آن

اجازه دهید کمی عمیق تر به فواید اسکراب لب، نحوه استفاده و مواد تشکیل دهنده ای که باید از آن ها اجتناب کرد، بپردازیم. از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اسکراب لب چیست؟

اسکراب لب در جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی لب ها بسیار مهم است. آن ها اغلب از دو بخش لایه بردار و نرم نماینده تشکیل شده اند. لایه بردار (اغلب شکر) به حذف ملایم سلول های مرده پوست از لب های شما یاری می نماید و سلامت و ظاهر پوست شما را بهبود می بخشد. ماده نرم نماینده اسکراب به آبرسانی لب های شما یاری می نماید که باعث ایجاد ظاهری درخشان می گردد.

فواید اسکراب لب

به طور کلی اسکراب پوست و بدن نقش مهمی در روتین مراقبت پوست و سالم بودن آن دارند. استفاده از انواع لایه بردار پوست و اسکراب کردن لب مزایای زیادی برای سلامتی و زیبایی لب های شما فراهم می نماید. در ادامه بعضی از مهم ترین خواص اسکراب لب را توضیح می دهیم:

  • لب های نرم و زیبا: چه در حال بیرون رفتن باشید چه در حال تماشای فیلم و انجام کارهای روزمره، همه ی ما می دانیم که داشتن لب های خشک و ناراحت نماینده چقدر وحشتناک است. پوست لایه برداری شده بهتر رطوبت را جذب نموده و این مورد برای لب های شما نیز صدق می نماید. اسکراب کردن باعث می گردد پوست لب های شما رطوبت بیشتری را در خود نگه دارند؛ درنتیجه، لب ها احساس نرمی بیشتری خواهند کرد و دیگر احتیاجی به تکیه بر بالم لب به طور مداوم نخواهید داشت.
  • لب های صاف: اسکراب های لب به حذف سلول های مرده پوست، برطرف خشکی و پوسته پوسته بودن لب های شما یاری می نماید. آن ها بعلاوه به لب های شما احساس خوشایند، صاف و هیدراته برای رژ لب می دهند.
  • افزایش گردش خون پوست لب: اسکراب کردن، باعث گردش سلولی می گردد؛ لایه برداری لب با اسکراب شکر یا سایر لایه بردارهای طبیعی به گردش خون در لب های شما یاری می نماید. افزایش گردش خون به تسهیل گردش سلولی و در نتیجه ایجاد شدن سلول های پوستی تازه و جوان و پر شدن لب ها یاری می نماید.
  • جلوگیری از ترک خوردن و خشکی: لب های شما عملکرد ضعیفی در سد دفاعی دارند، یعنی که نمی توانند رطوبت را به خوبی حفظ نمایند. استفاده از اسکراب لب، به جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی لب یاری می نماید.
  • کاهش تیرگی لب ها: بعضی از انواع اسکراب های لب می توانند به روشن شدن رنگ لب ها و کاهش تیرگی آن ها یاری نمایند.
  • آسان تر آرایش کردن: اگر به آرایش کردن علاقه دارید، می دانید که برای زدن رژ لب یکدست، داشتن لب های صاف کلیدی است. اگر لب های شما ترک خورده یا خشک باشد، رژ لب شما هرگز به خوبی به نظر نمی رسد. حتی لب های هیدراته هم می توانند ناهموار باشند و استفاده از رژ لب را سخت تر نمایند. با این حال، استفاده از اسکراب لب می تواند این مشکل را حل نماید. این اسکراب، لب های نرم و صافی ایجاد می نماید که پایه ای عالی برای استفاده از رژ لب است. با داشتن پایه ای نرم تر، رژ لب برای مدت طولانی بهتر به نظر می رسد.
  • پاک کردن آرایش لب: اسکراب های لب بعلاوه در پاک کردن رژلب های سرسخت و آرایش به جای مانده روی لب، بسیار مفید هستند.

چگونه از اسکراب لب استفاده کنیم؟

بیشتر مردم با اسکراب بدن و صورت آشنا هستند اما با اسکراب لب آشنایی ندارند. اسکراب لب پوست شما را لایه برداری نموده و یاری می نماید تا صاف و درخشان به نظر برسد یادگیری نحوه استفاده از اسکراب لب باعث بهبود ظاهر لب های شما می گردد. در ادامه به آموزش چهار مرحله مهم اسکراب لب می پردازیم:

  1. اولین قدم شما برای یادگیری نحوه استفاده از اسکراب لب، شناسایی نوع اسکرابی است که می خواهید بهره ببرید. این می تواند یک اسکراب لب خانگی باشد یا اگر وقت ساختن آن را ندارید، اسکراب های آماده را امتحان کنید.
  2. قبل استفاده از اسکراب لب، حتما لب های خود را خیس کنید. این کار از ایجاد هر گونه اصطکاک دردناکی جلوگیری می نماید. حالا، با انگشت خود اندازه مناسبی از اسکراب را بردارید و به صورت دورانی روی لب های خود ماساژ دهید. در صورت احتیاج به لایه برداری قوی تر می توانید از مسواک نرم بهره ببرید. حتما این کار را با احتیاط انجام دهید و ابتدا نحوه صحیح لایه برداری را یاد بگیرید.
  3. حالا نوبت به پاک کردن اسکراب می رسد. با استفاده از یک پارچه مرطوب، به طور ملایم اسکراب لب را پاک کنید.
  4. آخرین مرحله از یادگیری نحوه استفاده از اسکراب لب، استفاده از بالم لب مرطوب نماینده برای حفظ رطوبت لب های لایه برداری شده است. در این مواقع بالم لب های مراقبتی، غنی شده با روغن جوجوبا ارگانیک، گزینه ای عالی برای رطوبت رسانی طولانی مدت است.

فواید اسکراب لب خانگی

تهیه یک اسکراب لب خانگی ساده است و به شما این اطمینان را می دهد که به جای مواد شیمیایی از مواد طبیعی بهره ببرید. اسکراب لب خانگی با خاصیت لایه برداری باعث از بین بردن سلول های مرده پوست و بهبود بافت و ظاهر لب می گردد. فواید دیگر انواع اسکراب لب خانگی شامل موارد زیر است:

  • بافت بهبود یافته و لطیف لب: اسکراب لب به حذف سلول های مرده پوست و صاف کردن سطح لب یاری می نماید و باعث می گردد لب ها نرم تر و لطیف تر شوند. در واقع مواد طبیعی موجود در اسکراب لب مانند قند، عسل و روغن های طبیعی مرطوب نماینده می توانند به لطافت و نرمی لب ها یاری زیادی نمایند.
  • آبرسانی بیشتر: اسکراب لب به بهبود جریان خون در لب ها یاری می نماید که می تواند سطح آبرسانی و رطوبت را افزایش دهد. این کار می تواند به جلوگیری از خشکی و ترک خوردن لب یاری کند و باعث گردد سالم به نظر برسند.
  • تسریع فرایند ترمیم: مواد محتوی در اسکراب لب می توانند به ترمیم زخم ها یا ترک های موجود در لب ها یاری نمایند و فرایند بهبودی را تسریع بخشند.
  • کاهش خطوط ریز و چین وچروک: اسکراب لب به تحریک فراوری کلاژن یاری می نماید که باعث بهبود استحکام و پر شدن لب ها می گردد. این خاصیت می تواند به کاهش ظاهر خطوط ریز و چین وچروک یاری کند و ظاهری جوان تر به لب های شما بدهد.
  • ظاهر درخشان وسالم: لایه برداری منظم با اسکراب لب خانگی باعث می گردد لب ها پرتر، صاف تر و درخشان تر به نظر برسند.
  • استفاده آسان تر از محصولات دیگر: لایه برداری لب های شما با اسکراب لب به حذف هرگونه پوست خشک یا پوسته پوسته یاری می نماید و به این ترتیب استفاده از محصولات لب مانند بالم لب یا رژ لب را برای داشتن ظاهری صاف و یکنواخت روی لب ها آسان تر کند.
  • مالی بودن: درست کردن اسکراب لب در خانه معمولاً مقرون به صرفه تر از خریدن محصولات آماده از فروشگاه است و می توانید از مواد موجود در آشپزخانه خود بهره ببرید.
  • انعطاف پذیری در ترکیب مواد: شما می توانید ترکیب مواد اسکراب لب را بر اساس احتیاجهای خود تغییر دهید و در پی یک فرمولاسیونی بگردید که برترین نتیجه را برای لب های شما داشته باشد.
  • ساخت محصول با طعم و بوی مورد علاقه: با انتخاب موادی که بو و طعم مورد علاقه شما را دارند، می توانید یک اسکراب لب با بوی خوش و طعم دلخواه خود بسازید.

دستورالعمل های اسکراب لب خانگی

گاهی محصولات تخصصی لایه برداری لب و انواع محصولات آماده را در اختیار ندارید یا در دسترس نیستند؛ در این مواقع می توانید آن را در خانه درست کنید. در ادامه چند دستورالعمل ساخت این نوع اسکراب ها را معرفی می کنیم.

اسکراب لب ژله ای با شکر

نصف قاشق غذاخوری شکر را با نصف قاشق غذاخوری وازلین در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. سپس، لب های خود را با آب گرم مرطوب کنید و با استفاده از گوش پاک کن، مخلوط را روی لب های مرطوب خود بمالید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. سپس ماده را با یک پارچه تمیز پاک کنید و در آخر از بالم لب یا رژ لب مرطوب نماینده بهره ببرید.

اسکراب لب دارچین و عسل

یک قاشق غذاخوری دارچین را با نصف قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. ابتدا لب های خود را با آب گرم مرطوب کنید و یک گوش پاک کن را در مخلوط فرو کنید؛ سپس مخلوط را روی لب های مرطوب خود بمالید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. درنهایت مواد را با یک پارچه تمیز پاک کنید و از بالم لب یا رژ لب مرطوب نماینده بهره ببرید.

اسکراب لب روغن نارگیل و عسل

این اسکراب لب به لایه برداری و مرطوب کردن لب ها یاری می نماید. کافی است یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با هم ترکیب نموده و به آرامی روی پوست لب ماساژ دهید. درنهایت مواد به جای مانده را از روی لب خود پاک کنید.

اسکراب لب توت فرنگی

4 عدد توت فرنگی، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را باهم ترکیب کنید مخلوط را روی لب های خود بمالید و با حرکات دورانی کوچک ماساژ دهید. مواداسکراب را با یک پارچه تمیز و آب ولرم پاک کنید. درنهایت از ماسک لب یا برق لب برای زیبایی و تاثیرگذاری بیشتر یاری بگیرید. این اسکراب با لایه برداری و طعم عالی خود، لب های شما را روشن می نماید و به آن ها رنگ صورتی طبیعی می دهد.

از اضافه کردن چه موادی به اسکراب لب باید اجتناب کرد؟

انجمن متخصصین پوست آمریکا توصیه می نماید در صورت ترک خوردگی لب از مصرف بعضی مواد در اسکراب های لب خود اجتناب کنید. این مواد باعث حساسیت لب، سوزش، تحریک، سوزن سوزن شدن و احساس گزگز در اطراف ناحیه لب می شوند. در ادامه فهرستی این مواد آورده شده که نباید در اسکراب های لب شما وجود داشته باشد:

  • اکالیپتوس
  • آب لیمو
  • کافور
  • نعناع
  • نعناع فلفلی
  • اکسی بنزون
  • منتول
  • پروپیل گالات
  • اسید سالیسیلیک
  • لانولین
  • عطر
  • طعم دهنده های مصنوعی (نعناع، مرکبات، دارچین)
  • فنول / فنیل

5 نکته مهم برای استفاده از اسکراب لب

اسکراب لب یک راه عالی برای داشتن لب هایی سالم و زیبا است. حتی با استفاده از مواد ساده و طبیعی می توانید به راحتی اسکراب خود را در خانه تهیه کنید اما برای استفاده از هر نوع اسکراب لب نکاتی وجود دارد که باید حتما رعایت کنید:

  1. برای اینکه لب هایتان هیدراته و صاف بمانند، هفته ای دو بار آن ها را لایه برداری کنید؛ اما هرگز بیش ازحد لایه برداری را انجام ندهید، زیرا این کار می تواند باعث خشکی لب های شما گردد.
  2. قبل استفاده از اسکراب لب، حتما پوست لب خود را مرطوب کنید.
  3. اسکراب لب را به آرامی و با حرکات دایره ای روی لب ها ماساژ دهید.
  4. اگر بعد استفاده از اسکراب لب، احساس سوزش یا تحریک کردید، استفاده از آن را متوقف کنید.
  5. بعد از اسکراب کردن لب، از بالم لب یا مرطوب نماینده لب بهره ببرید.

بعد لایه برداری چگونه از لب های خود مراقبت کنیم؟

لایه برداری لب، سلول های مرده پوست را از بین می برد و لب هایی صاف تر، نرم تر و روشن تر به شما هدیه می دهد. بااین حال، لب ها بعد از لایه برداری احتیاج به مراقبت بیشتری دارند تا از تحریک و خشکی آن ها جلوگیری می گردد. پس بعد از لایه برداری، مراقبت از لب های خود را متوقف نکنید. برای اطمینان از نرم و مرطوب ماندن لب هایتان، هر روز به مراقبت از آن ها ادامه دهید. در اینجا چند نکته برای مراقبت از لب های شما آورده شده است:

  • قبل از خواب از یک مرطوب نماینده لب حاوی ویتامین بهره ببرید. بالم لب مغذی به مرطوب کردن لب های شما در طول شب یاری می نماید تا با لب های صاف از خواب بیدار شوید.
  • هنگام بیرون رفتن از ضدآفتاب بهره ببرید تا لب های خود را از آسیب نور خورشید محافظت کنید. بعلاوه از اکسسوری هایی مانند کلاه برای محافظت پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر خورشید یاری بگیرید.
  • لب های خود را نجوید، پوست نگیرید و دائما زبان خود را روی آن نکشید. همه این کارها منجر به خشکی و ترک خوردگی لب ها می گردد.

آیا اسکراب کردن باعث تغییر رنگ و حجم دادن به لب ها می گردد؟

استفاده از اسکراب لب باعث افزایش گردش خون در لب ها شده که منجر به ایجاد رنگ برافروخته یا صورتی در لب ها می گردد. این رنگ کاملا طبیعی است و باعث می گردد لب های شما سالم و زیباتر به نظر برسند.

بعلاوه اسکراب لب باعث تغییر شکل لب ها نمی گردد، اما با افزایش جریان خون، لب ها را به طور موقت پرتر نشان می دهد. بسیاری از بالم لب ها و برق لب ها با مواد آبرسان، لب هایی سالم تر و پرتر را تبلیغ می نمایند. این محصولات به عنوان لوازم آرایشی حجم دهنده لب به بازار عرضه می شوند.

کلام آخر

در این مقاله درباره فواید اسکراب لب، روش استفاده و نحوه ساخت آن در خانه صحبت کردیم. اسکراب لب روشی راحت و موثر برای بهبود شرایط لب های شما است که با حذف سلول های مرده پوست و مرطوب کردن لب یاری زیادی به سلامت و زیبایی آن می نماید. شما به راحتی می توانید با مواد اولیه مناسب، اسکراب لب را در خانه تهیه کنید.

انتخاب مواد تشکیل دهنده اسکراب لب برای جلوگیری از تحریک لب لازم است، بنابراین ازبه کار بردن موادی مانند کافور، اکالیپتوس و لانولین در اسکراب لب خانگی جدا خودداری کنید. بعضی از برترین مواد تشکیل دهنده شامل شی باتر، روغن نارگیل و روغن آووکادو هستند که باعث حفظ و اثرگذاری فواید اسکراب لب می شوند. با استفاده از این مواد در اسکراب خانگی و رعایت نکات گفته شده در مقاله می توانید از لب های خود بعد از لایه برداری به درستی مراقبت کنید و از داشتن لب هایی سالم، نرم و زیبا لذت ببرید.

منابع: motherlylove, honest, nivea, threeshipsbeauty

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 خرداد 1403 بروزرسانی: 6 خرداد 1403 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2394

به "9 مورد از فواید اسکراب لب و نکات استفاده از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 مورد از فواید اسکراب لب و نکات استفاده از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید