حکمرانی مجازی، لایحه تازه سنای آمریکا برای شبکه های اجتماعی، داده ها را در اختیار محققان قرار دهید

به گزارش تور هند ارزان، سه سناتور آمریکایی، شامل دو دموکرات و یک جمهوری خواه، از تقدیم لایحه ای خبر داده اند که بر اساس آن شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، ملزم هستند به بعضی از محققان اجازه دسترسی به داده های خود را بدهند.

حکمرانی مجازی، لایحه تازه سنای آمریکا برای شبکه های اجتماعی، داده ها را در اختیار محققان قرار دهید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، کریس کونز و امی کلوبوچار، دو سناتور دموکرات، این لایحه را به همراه راب پورتمن جمهوریخواه تدوین کردند.

بر این اساس، شبکه های اجتماعی ملزم به انتشار داده های داخلی خود بوده و باید به محققان مستقلی که پروژه هایشان به وسیله بنیاد ملی علوم تایید شده، یاری نمایند. این بنیاد یک آژانس مستقل فدرال در آمریکا محسوب می گردد.

دفاتر این سه نفر در بیانیه مشترکی اعلام کردند: محققان می توانند داده ها را آنالیز نموده و یافته های مربوط به تأثیر پلتفرم ها را برای عموم منتشر نمایند. در طول این فرآیند، حریم خصوصی کاربران حفظ می گردد.

شرکت هایی که نتوانند داده های مورد نظر را تحویل دهند، ممکن است با مجازات های کمیسیون تجارت فدرال روبرو شوند و ممکن است مصونیت خود را طبق قانون از دست بدهند و در قبال پست هایی که به وسیله کاربران یا سایر اشخاص ثالث ارسال می شوند، مسئول تلقی شوند. هنوز تعیین نیست این لایحه با اقبال عمومی در میان سایر نمایندگان مجلس نمایندگان روبرو می گردد یا خیر.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2010

به "حکمرانی مجازی، لایحه تازه سنای آمریکا برای شبکه های اجتماعی، داده ها را در اختیار محققان قرار دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمرانی مجازی، لایحه تازه سنای آمریکا برای شبکه های اجتماعی، داده ها را در اختیار محققان قرار دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید