با تعویق پرداخت حق بیمه و مالیات در دوران کرونا از صنایع حمایت گردد

به گزارش تور هند ارزان، تصمیم دولت مبنی بر تعطیلی گسترده کسب و کارها با هدف قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، بسیاری از بنگاه های مالی را متاثر نموده است. به باور فعالان و صاحب نظران مالی از ابتدای شیوع ویروس کرونا، دولت برنامه ای برای حمایت از بنگاه های مالی، به خصوص بنگاه های کوچک و متوسط در دستور کار ندارد و به رغم ضرورت حمایت دولت از بنگاه های مالی آسیب دیده در شرایط کرونا، اما عملا وحدت رویه ای در سیاست های دولت برای مقابله با کرونا مشاهده نمی گردد.

با تعویق پرداخت حق بیمه و مالیات در دوران کرونا از صنایع حمایت گردد

به باور فعالان مالی، در این شرایط تنها راه چاره قابل لمسی که می تواند اثربخش باشد، تسهیل گری است.

در همین زمینه، ئیس کمیسیون بهبود محیط کسب وکار و برطرف موانع فراوری اتاق تهران می گوید: اگر ما در ابتدا خطر بیماری را کم می کردیم، می توانستیم آسیب های مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا را نیز کاهش دهیم.

محمدرضا نجفی منش در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می افزاید: تعویق پرداخت حق بیمه و مالیات شرکت ها از سوی دولت می تواند یکی از مهم ترین اقدامات حمایتی در دوران کرونا باشد که به خصوص باید در قبال بنگاه های کوچک و متوسط به کار گرفته گردد.

او می گوید: در حال حاضر خود کارفرماها با توجه به مسائل ناشی از کرونا و تورم مایل هستند که به نیروهای کار خود یاری نمایند اما به محض اینکه کارفرمایی ده درصد حقوقی را افزایش دهد یا به نحو دیگری بخواهد نیروی کار خود را راضی نگه دارد، باید از آن طرف 40 درصد به سازمان مالیات و وزارت کار و ... بپردازد و همین موضوع باعث می گردد تا کارفرماها از بیم روبرو با دولت و پرداخت حق بیمه و مالیات اقدامی ننمایند.

به باور نجفی منش، گرچه دولت تحت تاثیر تحریم ها، با محدودیت منابع اعتباری روبرو بوده اما می تواند با کوچک کردن خود و استفاده از درآمدهای نهادهایی که تا به امروز مالیات نمی دادند، از این دوران سخت عبور کند تا با از بین رفتن بیماری، بار دیگر اقتصاد راستا خود را پی گیرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1424

به "با تعویق پرداخت حق بیمه و مالیات در دوران کرونا از صنایع حمایت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعویق پرداخت حق بیمه و مالیات در دوران کرونا از صنایع حمایت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید