اولیایی: وزیر باید جوابگوی ناکامی استقلال باشد، کجای جهان سرمربی خودش با مدیربرنامه بازیکن در ارتباط است، تا کی باید خسارت ندانم کاری مجمع را بدهیم

به گزارش تور هند ارزان، کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران در مصاحبه با ، در مورد شکایت بازیکن خارجی اسبق این تیم و هزینه 400 هزار دلاری که روی دست باشگاه استقلال گذاشته است گفت: این مسئله ای است که توجه زیادی به آن نمی گردد. وقتی ما باشگاهی داریم که مجمع معینی ندارد، آورده و سرمایه گذاری اش معین نیست، مسائل از بالا به پایین منتقل می گردد. تا کی باید هزینه خسارت های ندانم کاری های مجمع را بدهیم؟ مجمع باید استراتژی تعریف کند، باید چارچوب معین کند. مدیرانی که مدت مدیرتشان کوتاه است باید عملکردشان در یک چارچوب معین انجام گردد. اما ما به فکر این مسائل نیستم و فقط پیروزی و باخت برایمان مهم است. ملاک ارزشیابی برای حفظ جایگاه فقط پیروز شدن است. این اتفاق عواقب خودش را دارد.

اولیایی: وزیر باید جوابگوی ناکامی استقلال باشد، کجای جهان سرمربی خودش با مدیربرنامه بازیکن در ارتباط است، تا کی باید خسارت ندانم کاری مجمع را بدهیم

او ادامه داد: این اتفاقاتی که در کشور ما می افتد عجیب است. در حالی که کشور ما در تنگنا ها مالی واقع شده است با همین چند میلیاردی که در موردش بحث وجود دارد، می گردد یک روستا را آباد کرد. ما باید یکبار برای همیشه ریشه این مشکل را پیدا کنیم، چه کسی این آقا را به استقلال آورده است. همین آقا در آلبانی با 50 هزار دلار دارد بازی می نماید. بازیکن 50 هزار دلاری را چه کسی با قرارداد 400 هزار دلاری به استقلال می اندازد؟

اولیایی در مورد وظیفه وزارت ورزش در مورد این موضوع گفت: مسئولان وزارت وزش باید کارشناسی نمایند ببیند این کسی که از استقلال شکایت نموده توسط کدام استعدادیاب به باشگاه معرفی شده است. چرا در کشور ما سرمربی باید خودش بازیکن معرفی کند. جذب بازیکن روش دارد، باشگاه استعدادیاب دارد. مربی می گوید من در فلان پست به بازیکن احتیاج دارم استعدادیاب های یک سری بازیکن را معرفی می نمایند و مربی یک نفر را انتخاب می نماید. این از کجا در کشور ما وارد شده است که مربی خودش مستقیم با دلال در ارتباط باشد. تا کی ما باید از پول بیت المال خسارت این افراد را بدهیم. باید معین گردد که چه کسی این بازیکن را به استقلال آورده است.

او ادامه داد: مسئله دیگر این است که این بازیکن رفته است، حال چه کسی با او تسویه نموده است؟ صورتحساب او کجا است؟ مگر می گردد هر کسی خواست بیاید هر کاری می خواهد انجام دهد و برود؟ همین بازیکن با 50 هزار دلار قرارداد بسته است و در حال بازی می نماید. از رسانه ها درخواست می کنم روی این موضوع تمرکز نمایند تا معلوم گردد که چه کسی به باشگاه خیانت می نماید؟ چه کسی دارد پول این مملکت را می فرستد آن ور آب؟

: فتح الله زاده: ژن خوب نیستم و با فامیل بازی نیامدم/ وزیر بدون اجازه ناظمی آب نمی خورد

اولیایی در مورد بازیکن خارجی که به استقلال آمده گفت: ما مخالف دریافت بازیکن خوب خارجی نیستیم. اما الان همین مورد را پنهان ننمایند و شفاف بگویند این بازیکن را چه کسی آورده است؟ چرا قراردادش 400 هزا دلار است؟ چه کسی با او تسویه حساب نموده است؟ تسویه حسابش کجا است؟ باید به این سوالات پاسخ دهند تا دیگران بتوانند کارشان را انجام دهند. الان زمان پاسخگویی است. این آقایان همین الان باید به ملت پاسخ دهند.

او گفت: وزرات ورزش و کمیسیون ماده 5 که پروانه باشگاهی صادر می نماید، آیا باید آنقدر بی توجه گردد که هر کسی بیاید و خسارتی به باشگاه بزند و برود. این مسئله یکی از نقاط ضعف ریاست مسعود سلطانی فر در وزارت ورزش است. وزیر نسبت به این اتفاق مسئول است، چون بالا ترین رکن یک باشگاه مجمع آن است. خود وزیر ورزش باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.

او در مورد ساختار ناقص باشگاهداری در ایران گفت: بزرگترین معضل این است که ساختار باشگاهایمان قانونی ندارد، مجلس شورای اسلامی در مورد این موضوع مقصر است. بیش از 13 سال است که طرح جامع باشگاهداری در پژوهشکده مجلس شورای اسلامی در حال آنالیز است. متاسفم بابت این موضوع که نمایندگان مجلس برای یک پیروزی، باخت و سوت داور اظهار نظر می نمایند، اما در مجموعه ساختار باشگاهی که در تمام جهان سنگ زیرین ساختار ورزش است وزارت خانه کوچکترین توجهی ندارد و مجلس که در راس امور واقع شده است نیز توجهی به این موضوع ندارد.

: شفر:کاپیتان خود را در تیم حفظ می کنیم/همیشه مقابل پائین جدولی هاکارمان سخت است

اولیایی در مورد اینکه چه کسی باید بابت شکایت بازیکن خارجی استقلال پاسخگو باشد، توضیح داد: آن مدیری که این بازیکن را به تیم آورده است باید پاسخگو باشد، اما در اصل آن شخصی که آن مدیر نالایق را سر کار گذاشته است باید جواب اشتباهش را بدهد. هیچ کسی سرش را پایین نمی اندازد و سر جایگاه مدیریت نمی نشیند. این مدیر چگونه می تواند به پستی دست پیدا کند که لایقش نیست و توانایی اجرای وظایفش را ندارد. آن کسی که این شخص را منصوب نموده بیشتر از او مسئول این اتفاقات است. آن وزیری که می آید و می گوید که این بهترین نوع مدیریت است باید پاسخگو باشد. آن کسی که می گفت: این بهترین آدم است برای مدیریت باشگاه استقلال حالا باید پاسخگو باشد. وزیر ورزش باید بیاید و پرونده عملکرد مدیر باشگاه را ببیند و با شعار هایی که داده اند مقایسه کند. چه کسی مسئول این بدهکاری و ارزی است که از کشور خارج می گردد؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 115

به "اولیایی: وزیر باید جوابگوی ناکامی استقلال باشد، کجای جهان سرمربی خودش با مدیربرنامه بازیکن در ارتباط است، تا کی باید خسارت ندانم کاری مجمع را بدهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیایی: وزیر باید جوابگوی ناکامی استقلال باشد، کجای جهان سرمربی خودش با مدیربرنامه بازیکن در ارتباط است، تا کی باید خسارت ندانم کاری مجمع را بدهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید