از معایب دورکاری چقدر می دانید؟

به گزارش تور هند ارزان، کم تحرکی و تغذیه ناسالم سلامت کارمندان دورکار را تهدید می نماید

در سال نو با نگاهی به کارهای مستقل و دورکاری از جمله برنامه نویسی و مارکتینگ و … شاید از لحاظ درآمدی و آزادی عمل، مزایای زیادی برای ما به همراه داشته باشند ولی از طرف دیگر ممکن است هزینه های دیگری در پی داشته باشد. بعنوان مثال زمان های طولانی نشستن و نگاه کردن به مانیتور می تواند آسیب های جسمی و ذهنی زیادی به شما وارد کند و اما در کنار آن عادت های بد غذایی هم شکل می گیرد. با افزایش مشغله های شما، تماس های شما افزایش یافته و شاید با دلخوری خانواده خود روبرو شوید. پس این مسائل ساده را دست کم نگیرید، زیرا این موارد بصورت فرسایشی شما را از پا خواهد انداخت. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا سلامتی خود را حفظ کنید.

از معایب دورکاری چقدر می دانید؟

از اپلیکیشن و نرم افزار سلامتی بهره ببرید

برنامه های زیادی هستند که یاری می نمایند توازن کار و سلامتی خود را حفظ کنید. نرم افزارهای پیشرفته ای وجود دارند که حتی کوچک ترین تغییری در زندگی روتین شما را ثبت و تحلیل می نمایند. برنامه ای مثل کپیتال، نه تنها کالری فعالیت های بدنی روزانه شما را ثبت می نماید، بلکه قابلیت برنامه ریزی برای اهداف اقتصادی هم دارد. ویژگی کلیدی یک نرم افزار خوب این است که بتواند اهداف سلامتی و اقتصادی شما را هم زمان ترکیب کند. گزینه دیگر این است که یک اپلیکیشن اقتصادی را با یک اپلیکیشن سلامت و تناسب اندام همگام سازی کنید. اتصال این دو برنامه به هم می تواند هزینه فرصت فعالیت های فیزیکی شما را نشان دهد. مثلاً متوجه می شوید 2 کیلومتر پیاده روی چقدر ارزش اقتصادی برایتان فراوری می نماید. شما از طریق این نرم افزارها می توانید برای تعطیلات خود، بازپرداخت بدهی ها یا هر هدف دیگری برنامه ریزی کنید.

کمتر بنشینید

زیاد نشستن سلامتی شما را به خطر می اندازد. ناراحتی های کلیوی اولین دسته از بیماری هایی هستند که به دلیل زیاد نشستن به سراغ شما می آیند. در طول روز چندین بار به خودتان استراحت بدهید، بلند شوید و کمی با خانواده خود معاشرت کنید. می توانید تفریح های کوتاه مدتی با اعضای خانواده ترتیب دهید. گاهی به مدت نیم ساعت دراز بکشید.

پیاده روی کنید

20 تا 30 دقیقه پیاده روی در هر روز کار سختی نیست. اگر می خواهید به سوپرمارکت یا فروشگاه بروید، لازم نیست سوار ماشین شوید. می توانید در طول این پیاده روی های کوتاه مدت، موسیقی هم گوش کنید؛ موسیقی فکرتان را باز می نماید. حتی قدم زدن در محله اطراف خانه فواید مثبتی دارد. اگر برنامه ریزی زمانی خوبی داشته باشید، می توانید گاهی با یکی از عزیزانتان به پارک بروید: جدا شدن از اینترنت و ارتباط با طبیعت، برای سلامت فکری و روانی شما هم بسیار مفید است.

زیاد آب بنوشید و غذای سالم بخورید

نوشیدن آب زیاد پوستی سالم تر و شاداب تر به شما می دهد، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می نماید و باعث دفع سموم بدن می گردد. غذای سالم را نباید فراموش کنید. همه ما از اهمیت و خواص غذاهای سالم باخبریم. کافی است به یاد داشته باشید که غذای شما باید به حفظ سلامت فکر و جسمتان یاری کند.

از نوشیدن آب میوه های شیرین یا نوشابه های گازدار پرهیز کنید. بگذارید آب نوشیدنی اصلی شما باشد. غذاهای خانگی را در اولویت قرار دهید و از غذاهای دریایی و سبزی ها غافل نشوید. خوردن فست فود، ساندویچ و کنسرو را به یک بار در هفته کاهش دهید.

به تعطیلات بروید

عده کمی از ما تعطیلاتی را که واقعاً سزاوارش هستیم در برنامه خود می گنجانیم. گاهی اوقات باید کار را کنار بگذارید و از همه مشغله ها دور شوید. تعطیلات استرس را کاهش می دهد، شرایط خواب شما را بهبود می بخشد، بهره وری نهایی تان را بالا می برد و مهم تر از همه اینکه تیزبینی و دقت را به شما برمی گرداند. مطالعات متعددی نشان داده اند که وقتی فکر آرام است، می تواند بر کارهای مهم تر متمرکز گردد. آرامش به شما یاری می نماید مهارت های خود را بازیابی کنید و ارزش های خود را به یاد بیاورید. همچنین یک مسافرت کوتاه، فرصت آشنایی با مردم تازه و تجربه روابطی تازه برای شما فراهم می نماید. لازم است که گاهی از کار یکنواخت و بی وقفه جدا شوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2098

به "از معایب دورکاری چقدر می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از معایب دورکاری چقدر می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید