سفر به چیانگ مای ، آشنایی با جاذبه های گردشگری چیانگ مای

به گزارش تور هند ارزان، چیانگ مای اساسا دومین شهر تایلند است، کوچکتر و آرامتر از بانکوک. این شهر زمانی پایتخت پادشاهی لانا بود، اما در حال حاضر یک کشش بزرگ بین کوه نوردان، مسافران و گردشگرانی از همه نوع، به غیر از بازنشستگان سابق و انسان دوستان است. بسیاری که اینجا می آیند، دوباره و دوباره باز می گردند. اگر در سفر به چیانگ مای به دنبال ماجراجویی هستید، درست آمدید، اما فراتر از مرزهای آن، شما می توانید کمال طبیعی، حیوانات هیجان انگیز و جوامع منحصر به فرد را در عمق کوه ها پیدا کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری چیانگ مای آشنا شوید.

سفر به چیانگ مای ، آشنایی با جاذبه های گردشگری چیانگ مای

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

Wat Phrathat Doi Suthep

این معبد کوهستانی را در چیانگ مای باید دید. معبد مرکزی Wat Doi Suthep بسیار محترم است و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری چیانگ مای است. شما می توانید با پیاده روی در کوه به معبد برسید یا اینکه یک موتورسیکلت یا یک اتومبیل(کامیون های قرمز که اساسا به عنوان کابین های عمومی عمل می نمایند) اجاره کنید. جهت رانندگی کوتاه است، بنابراین شما می توانید کل سفر را در حدود دو ساعت انجام دهید. در راه پله معبد، شما می توانید فروشنده های سوغاتی، عتیقه فروشی و تنقلات را پیدا کنید. خودتان برای صعود بروید، زیرا راه پله ها شیب دار است، اما کوشش برای آن ارزش دارد و باعث تجدید روحیه می گردد. مجسمه های دو شیطان نگهبان ورودی معبد است. به طور کلی، تنها دوتا از شش دروازه که به گالری منتهی می شوند، به chedis باز هستند. گالری با مجسمه های بودا در سبک های چیانگ مای و سوکوتای تزئین شده است. معبد خود مزین به بسیاری از نمایندگان بودا، مجسمه های اژدها ظریف و حکاکی های فیل است. موزه کوچکی در محل وجود دارد. در یک روز آفتابی (اکثرا آفتابی است، مگر اینکه در فصل های بارانی یا ابری بازدید کنید)، می توانید به کل شهر نگاه کنید و مکان هایی را که در میان ساختمان های دسته ای قرار گرفته اند، ببینید. توصیه می گردد که در هنگام بازدید از هر معبد، شانه ها و پاهای خود را حداقل تا زانوی خود بپوشانید. هزینه کمی برای ورود به مجموعه معبد وجود دارد.

دوی پوی

این روستای کوچک همونگ، مسلما مکان های توریستی بیشتری نسبت به سایر روستاها دارد. با این حال، یک نمایشگاه کوچک از یک تپه قبیله ای و خانه سنتی و اطلاعاتی در خصوص تاریخ بسیاری از گروه هایی که در نسل های گذشته در کوه های تایلند مستقر بودند، وجود دارد. اگر احساس می کنید که گردشگری منحصر به فرد هستید، می توانید لباس های قومی را برای عکسبرداری انتخاب کنید. مغازه های کوچک زیادی وجود دارد که می توانید پارچه های دست بافت، جواهرات دست ساز، چای و دیگر کالاها را خریداری کنید. یک باغ بزرگ با مجموعه ای از گیاهان متنوع وجود دارد و مناظر روستا نفس گیر است. برای ناهار در یکی از رستوران های کوچک که در زیر گلخانه قرار گرفته است، توقف کنید و یک کاسه داغ khao soi، معروف ترین غذای چیانگ مای را سفارش دهید. همان روزی که Doi Suthep را می بینید، آن را به برنامه سفر به چیانگ مای خود اضافه کنید، زیرا شما فقط احتیاج به کمی رانندگی در کوه ها برای رسیدن به Doi Pui دارید.

Doi Inthanon

این بلندترین قله در تایلند است و پارک ملی آن با بعضی از شگفتی های طبیعی که در وهله اول باعث ایجاد چنین کشوری می گردد، پر شده است. شما می توانید بعضی از پیاده روی کوه را انجام دهید و یا جهت آرام تری در اطراف پارک را برای پیاده روی انتخاب کنید. آبشارهای متعدد و روستای تپه ای قبیله ای، تندیس های دیگر، همراه با دو بتکده به افتخار پادشاه Bhumibol Adulyadej و ملکه Sirikit ساخته شده است. شما با استخدام یک راننده برای یک روز یا اجاره یک موتورسیکلت می توانید این مکان ها را ببینید، اما شما نمی توانید پیاده به پارک وارد شوید. رسیدن به پارک فقط با فاصله دو ساعت رانندگی از شهر ممکن است، بنابراین اگر شما سریعتر شهر را ترک کنید، می توانید در برنامه سفر به چیانگ مای، یک روز کامل و رضایت بخش در کوه داشته باشید.

Wat Chedi Luang

چیزی درباره Wat Chedi Luang وجود دارد که زیبا و فراموش نشدنی است. این مکان در سال 1401 ساخته شده و در سال 1545 ساختار آن در طی زلزله آسیب دیده، اما امروزه همچنان قابل توجه است و شما هنوز هم می توانید نقاشی های عظیم فیل را که به آن زیبایی می بخشد، ببینید. در زیر یک درخت عظیم در سمت چپ ورودی محوطه، معبد کوچک دلپذیر، Lak Muang قرار گرفته است. این ساختمان در سال 1940 در محل یک ساختمان چوبی ساخته شده و این محل زندگی نگهبان چیانگ مای (Lak Muang) است. طبق سنت، اگر درخت بزرگ سقوط کند، باعث فاجعه در شهر خواهد شد. در سفر به چیانگ مای، دیدن این معبد به خصوص در شب را از دست ندهید.

معبد وات پراسینگ | Wat Prasingh

معبد وات پراسینگ که از مهم ترین جاذبه های گردشگری چانگ مای می باشد، در قلب شهر قدیمی قرار گرفته است. در فاصله نزدیک به کوچه ها و با وجود ترافیک سنگین موتورها، Wat Prasingh در انتهای جاده Rachadamnoen پدیدار می گردد. این معبد از سال 1345 میلادی زمانی که یک پادشاه باستانی آن را به افتخار پدرش ساخته است، پابرجاست. خاکستر پدر همچنان در جاده ها دفن شده است، اما اجازه ندهید که شما را بترساند. سازه های نابودشده چشمگیر هستند و این مکان، مخصوص روزهای یکشنبه می باشد. مقدس ترین حرم، یک ساختمان کوچک است به نام Phra Wiharn Lai Kam که در زمان حکومت پادشاه سان مونانگ ما بین سال های 1385-1401 میلادی احداث شده و به نام قهرمانی به نام Sukhothai و به نام فررا سینگ بودا شناخته می گردد. در سفر به چیانگ مای، در اوایل بعد از ظهر به Wat Prasingh بروید و تا می توانید فرصتی برای چرخیدن در بازار در زمینه های مختلف، سوغاتی های خلاقانه و تست آبمیوه های تازه و چای پس از بازدید از معبد داشته باشید.

بازار دروازه چیانگ مای

این مکان که از جذاب ترین جاذبه های گردشگری چیانگ مای محسوب می گردد، برای یافتن بهترین غذاهای خیابانی بی نظیر است. هر شب، فروشندگان در دروازه چیانگ مای حاضرند و همه چیز را از pad kra pow (گوشت تند و ظرف ریحان) و دسر کامل انبه تازه با شیر نارگیل و برنج دمی می فروشند. بازار هفت شب در هفته برگزار می گردد، اما در روزهای شنبه و یکشنبه بهتر است.

خیابان پیاده روی یکشنبه

این شهر دارای یک بازار برای هر مناسبت است و این خودش از جاذبه های گردشگری چیانگ مای محسوب می گردد. خیابان پیاده روی یکشنبه مختص غذا خوردن و خرید است، هر چند اگر شما زود بروید، شلوغ نخواهد بود. خیابان اصلی بازار شاهراه Rachadamnoen است که فقط در پشت دروازه Thapae آغاز می گردد، جایی که شما فروشنده هایی را که لامپ های دستی، عروسک، صابون، جواهرات، لباس، دکوراسیون کریسمس، صنایع دستی محلی و تقریبا هر یادگاری دیگری را می توانید تصور کنید، پیدا می کنید. همانطور با رسیدن به خاتمه بلوک اول Rachadamnoen، شما خودتان را در کنار دو معبد کنار هم می بینید. در هر دو حیاط غذاهای غرفه ای عرضه می شوند که ترکیبی از پد تایلندی، کاری ژاپنی، سوشی 15 سنتی برای یک تکه، سمبوسه، موز سرخ شده و دمبلینگ است. خیابان پیاده روی یکشنبه در جاده Wualai با راهنمای کمتر و کمی شلوغ تر، نسخه ای از بازار روز یکشنبه است. شما آن را درست در پشت دروازه چیانگ مای پیدا خواهید کرد و این محل عالی برای انتخاب لباس های دست ساز، روکش بالش، کیف پول و دیگر اقلام است که توسط اعضای جوامع قبیله ای محلی فروخته می گردد.

بازار شبانه

بازار شب چیانگ مای، یک نقطه عالی برای خرید در سفر به چیانگ مای است، البته اگر برای چانه زنی آماده باشید. از آنجا که بازار شبانه از مهم ترین جاذبه های گردشگری چیانگ می به شمار می رود، برای ورود به آنجا باید کوشش زیادی بکنید، اما در اینجا چیزهای زیادی وجود دارد، از لباس و روسری گرفته تا صنایع دستی و لوازم خانگی. هنگامی که شما خرید را تمام کردید، می توانید در مسابقات بوکس تایلندی در محل استادیوم شرکت کنید. مبارزه های موی تای، بخش بزرگی از فرهنگ محلی هستند. ورود به نبرد معمولا بین 200 تا 400 THB هزینه دارد.

فنون مستند آسیا

چیانگ مای زیبا و آرامش بخش است، همچنین بسیاری از انسان دوستان را جذب می نماید که بر وضعیت بدبختی پناهندگان از برمه و جوامع قبیله ای حاشیه نشین متمرکز شوند. هنرهای نمایشی آسیا، یک فضای گالری مانند است که مستندات منظم و فیلم های آسیایی و رویدادهای مربوط به شرایط سیاسی و انسانی در سراسر آسیا را نمایش می دهد. آن ها یک کتابخانه دارند که در اینترنت به طور عمومی باز است. اینجا مکان بسیار خوبی است تا بیشتر در خصوص شرایط تاریخی و سیاسی تایلند و سایر نقاط منطقه یاد بگیریم.

پارک طبیعی فیل

اردوگاه های فیل بسیاری در اطراف چیانگ مای وجود دارند، اما همه آن ها مثل هم نیستند. بسیاری انتقاد می نمایند که حیوانات در اینطور جاها بیش از حد کار می نمایند. پارک طبیعی فیل یا کمپ فیل ها یکی از این مکان هاست. بازدیدنمایندگان یک روز داوطلبانه دعوت می شوند تا تغذیه و حمام کردن فیل ها را در رودخانه مشاهده نمایند. اکثر فیل ها نجات می یابند و از دیدن حیوانات کارگر رنج می برند. هنگامی که آن ها به ENP می آیند، دیگر کارگر نیستند و با آرامش و احترام با آن ها رفتار می نمایند. یک روز که در اینجا صرف می گردد، تجربه ای عالی است، زیرا شما می توانید هم فیل ها را از نزدیک ببینید و هم در خصوص وضعیت بد آن ها یاد بگیرید. هزینه داوطلبانه شامل حمل و نقل و ناهار است و این هزینه برای حفظ و نگهداری زمین و فراهم کردن حیوانات صرف می گردد. اطمینان حاصل کنید که پیش از آمدن، بلیط رزرو کنید، زیرا نقاط داوطلبانه زود پر می شوند.

ببر پادشاه

فیل ها مهم ترین حیوانات در چیانگ مای هستند، اما ببرها در مرتبه بعدی قرار می گیرند. برآورد ها مبنی بر این است که ببرها وحشی هستند، اما داستان رسمی این است که ببرها در کنار بازدید نمایندگان آرام هستند، زیرا انسان های زیادی در اطراف آن ها وجود دارند. هنگامی که شما وارد می شوید، می توانید بسته ای را بر اساس ببرهایی که می خواهید مشاهده کنید، انتخاب کنید. شما 10 تا 15 دقیقه وقت خواهید داشت تا حیوانات را ببینید و عکس بگیرید. این پارک از 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است.

آبشارهای چسبیده بوا

منطقه جنگلی که در اطراف آبشار قرار گرفته است، آرام و صلح آمیز است، اما مسئله اصلی این است که می توانید در آبشار راه بروید. سنگ آهک چسبناک است، حتی وقتی که آب از آن عبور می نماید، بنابراین می توانید از مرکز به بالا و پایین بروید. می توانید یکی از رانندگان تاک تاک را استخدام کنید تا شما را بر گرداند.

Huay Tung Tao

اینجا یک جای مناسب برای صرف یک روز در زیر خورشید تایلند است که توسط تپه ها احاطه شده و یک دریاچه برای شنا در اوقات فراغت دارد. شما می توانید یک خانه در دریاچه با چند دلار اجاره کنید. نگران نباشید، زیرا شما می توانید ماهی تازه و سایر غذاها را از آشپزخانه های محلی سفارش دهید و این رستوران ها فقط در حدود 10 کیلومتر از شهر فاصله دارند، بنابراین سفر یک روزه کامل می گردد. شما می توانید یک راننده را استخدام کنید و مذاکره کنید تا زمان رفت و برگشت را تغییر دهید.

کشتی چونبوری در سد Mae Ngat

رفتن به این مکان فقط یک سفر 30 دقیقه ای از شهر را شامل می گردد. شما می توانید غذا را به طور مستقیم در کلبه خود سفارش دهید و در شب، تعجب نکنید از اینکه مهمانان موسیقی اجرا نمایند و آواز بخوانند. قیمت ها ممکن است بسته به مذاکرات متفاوت باشد، اما حتما قبل از رفتن برای رزرو تماس بگیرید و هزینه ها را از قبل تایید کنید.

اقامت در چیانگ مای

اگر قصد دارید که جاذبه های گردشگری چیانگ مای را ببینید، بهترین مکان برای اقامت، نزدیک شهر قدیمی است. صندلی فوق العاده ای برای کشف معابد بودایی، کتاب فروشی ها، مغازه های عتیقه فروشی و کافی شاپ ها. در نزدیکی دروازه قدیمی شهر Tha Phae، بازار شبانه پر جنب و جوش فعالیت دارد. هتل ها بیشتر در منطقه ای آرام تر به نام ریورساید قرار دارند. در زیر بعضی از بهترین هتل های چیانگ مای را معرفی می کنیم:

هتل های لوکس: Anantara Chiang Mai Resort با فاصله یک دقیقه از شهر قدیمی و بازار شب، در یک مکان آرام ساحلی رودخانه ای، یک پناهگاه شیک با تاکید بر حال و هوای آسیای معاصر وجود دارد. دوی چیانگ، ویلای عجیب و غریبی با سبک کاخ باستانی در میان 60 هکتار از باغ های سرسبز استوایی، برای استراحت مناسب است.

هتل های متوسط: یک مرکز عالی در قلب شهر، هتل Golden Bell در کنار خیابان پیاده روی یکشنبه است. اگر شما به دنبال آرامش بیشتری هستید، دو هتل مناسب در حومه شهر عبارتند از هتل ریمپینگ ویلج Rimping Village با یک پیاده روی ده دقیقه ای از بازار شبانه و Shewe Wana با دسترسی آسان به وسیله سرویس تاک تاک به تمام جاذبه های گردشگری چیانگ مای.

هتل های ارزان قیمت: اگر بودجه کمی دارید، Varada Place هتل بسیار خوبی است و Vanilla Place Guest House نیز در مرکز قرار گرفته و جهت کوتاهی تا بازار شبانه دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 526

به "سفر به چیانگ مای ، آشنایی با جاذبه های گردشگری چیانگ مای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به چیانگ مای ، آشنایی با جاذبه های گردشگری چیانگ مای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید