سفر ارزان به تایلند با تماشای جاذبه های چیانگ رای

به گزارش تور هند ارزان، جاذبه های چیانگ رای

مهم ترین شهر استان شمالی تایلند، چیانگ رای است و جاذبه های چیانگ رای گردشگران فراوانی را به خود جذب می نماید. این شهر در میان گردشگران سراسر دنیا محبوبیت زیادی دارد. جاذبه های جذاب مانند موزه Rong Suea Ten Blue، پارک سینقا Singha Park و اقامتگاه های زیبای روستای آخا Akha Village می تواند برای مدتی طولانی هر گردشگر را در سفر به تایلند مجذوب خود کند. مطمئنا گذراندن تعطیلات خود در روستاهای تایلند و در میان فرهنگ و سنت این مردم بسیار گسترده و متنوع خواهد بود. در این مطلب مجله خبرنگاران لیستی از جاذبه های چیانگ رای و مکان هایی که می توانید از آن ها در این استان شمالی بازدید کنید نام می بریم. اگر به دنبال سفری ارزان به کشورهای آسیای شرقی همانند تایلند و در حقیقت دنیاگردی هستید، ما به شما توصیه می کنیم که برنامه سفر به مناطق روستایی و کمتر شناخته شده همانند چیانگ رای را برای سفر خود انتخاب کنید. می توانید بلیط هواپیمای چیانگ رای را از سایت خبرنگاران خریداری کنید. همچنین اگر به دنبال رزرو هتل در این استان تایلند برای آغاز سفر خود هستید، می توانید به قسمت رزرو هتل سایت و یا اپلیکیشن خبرنگاران مراجعه کنید.

سفر ارزان به تایلند با تماشای جاذبه های چیانگ رای

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

زیپ لاین مزارع چای

یکی از متفاوت ترین زیپ لاین های جهان را در این شهر تجربه خواهید کرد. زیپ لاینی که این بار شما را به میان جنگل های انبوه یا ارتفاعات زیاد نمی برد، بلکه به شما با سرعتی زیاد نما و منظره ای از مزارع زیبای چای و دشت های سرسبز منطقه را نشان خواهد داد. زیپ لاین پارک سینقا به شما مقاطعی از مزارع پلکانی چای تایلندی را در آسمان نشان می دهد. در عین حال شما از بین 4 نوع زیپ لاین را به کسانی که به دنبال شور و هیجان بیشتری هستند پیشنهاد می دهند. برای انجام این زیپ لاین به شما آموزش داده خواهد شد. همچنین ترانسفر و سرویس حمل و نقل نیز برایتان فراهم است. برای بچه ها با سن بین 7 تا 12 سال قیمت ها فرق خواهد نمود و به نسبت بزرگسالان متفاوت خواهد بود. در 4 زیپ لاین انتخابی می توانید هر یک از راستاهای زیر را انتخاب کنید.

زیپ لاینی که شما را از میان پارک عبور داده و نمایی از کوه دوآچانگ Doi Chaang مشهور و دامنه های آن را به شما نشان می دهد و در نهایت با صخره نوردی انتها می یابد.

زیپ لاینی که از بالای مزارع پلکانی چای تایلندی می گذرد و با دوچرخه سواری در اطراف پارک انتها می یابد. این زیپ لاین به طور همزمان 4 نفر را در این راستا می تواند همراهی کند. بنابراین برای دوستان و گروه های خانوادگی گزینه خوبی است.

زیپ لاینی که از بالای مزارع چای گذشته و در نهایت با یکی شدن با زیپ لاین چهارم، تبدیل شدن به یک راستا ترکیبی از نمای کوهستان دوآ چانگ می گردد.

این زیپ لاین هر روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر باز بوده و به جز زیپ لاین تفریحات ورزشی دیگری نیز در اختیار علاقه مندانش می گذارد. تنها به افراد رنج سنی 7 تا 60 سال خدمات می رساند و در کل برای استفاده از زیپ لاین اگر بیماری های خاصی نظیر فشار خون، سرگیجه، کمردرد، مسائل گردن و … دارید بهتر از این بین جاذبه های چیانگ رای به سراغ زیپ لاین نروید.

برای استفاده از زیپ لاین باید لباس مناسب و ترجیحا آزاد اما تنگ و کوله پشتی کوچک به همراه داشته باشید.

موقعیت پارک و زیپ لاین: پارک سینقا در 12 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر چیانگ رای واقع شده است و دروازه اصلی پارک در خیابان دن ها-دونگ مادا Den Ha-Dong Mada Road (جاده 1211) قرار گرفته است. بهترین راه رفتن به این مکان تاکسی دریافت است.

ضیافتی از غذاهای محلی خیابانی

در میان جاذبه های چیانگ رای در تایلند، رستوران های فانتزی و کافی شاپ ها را فراموش کنید. در این شهر خبری از فست فودها و برندهای معروفی همچون مک دونالد نیست. با این حال بهترین غذاها در تایلند را تنها می توانید از در میان غذاهای خیابانی تجربه کنید. ببشتر این غذاها گیاهی بوده و البته از مواد غذایی محلی و سالم تهیه می شوند. شاید این مناطق هنوز درگیر جهانی صنعتی و شهری نشده اند. بهترین غذاهای معروف تایلندی را در خیابان های چیانگ رای می توانید امتحان کنید.

غذای معروف شمالی تایلند با نام خائو سوآ Khao Soi که از نودل برنج و سبزیجات مخصوص تهیه می گردد و غذای بوآ لوی کای Bua Loy Kai که در واقع دسری تهیه شده از شیر نارگیل به همراه تخم مرغ سرخ شده و گلوله های برنجی است می تواند حال و هوای محلی این ناحیه را به شما تزریق کند. به نظر شما خوردن بهترین غذاهای محلی آن هم به قیمتی بسیار ارزان نمی تواند بهترین قسمت جاذبه های چیانگ رای و سفرتان به تایلند باشد؟ خرید این مواد غذایی خوشمزه خیابانی به راحتی و با قیمتی مناسب در هر کجای شهر برایتان مهیا خواهد بود.

گذراندن شبی به یاد ماندنی در میان قبیله آخا هیل | Akha Hill Tribe

در میان کوه های تایلند قبیله های زیادی زندگی می نمایند که خود می توانند تبدیل به جاذبه ای خاطره انگیز در سفر ارزان شما به تایلند باشند. در میان کوه های تایلند شمالی نیز تعداد زیادی قبیله بومی زندگی می نمایند که بیش از یک قرن پیش از جنوب چین به این ناحیه مهاجرت نموده اند. امروزه می توانید به بعضی از روستاهای مشهور این ناحیه سفر کنید تا فرهنگ سنتی اقلیت های قومی این ناحیه مانند قبیله آخا هیل آشنا شوید. جذاب است که احتمالا پر جنب و جوش ترین قبایل تپه است. قبیله آخا هیل یا با نام انگلیسی The Akha Mudhouse Maesalong می تواند شما را به وجد بیاورد. در کلبه های سنتی چوبی و حصیری ساخته شده از چوب بامبو این قبیله می توانید یک شب اقامت داشته باشید. با خانواده های این قبیله همراه باشید و در طول روز حتی در کارهای روزانه آن ها شرکت کنید. با آن ها عکس بگیرید. لباس های زیبا و پر از تزئینات آن ها بپوشید و با آن ها به تبادل نظر با زبان اشاره بپردازید که خود تجربه ای بی نظیر از ارتباط بین انسان هاست.

از رسوم عجیب زنان این قبیله سیاه کردن دندان ها در زمان بلوغ است که معتقدند این کار باعث زیباتر شدن زنان می گردد. اگر می خواهید بیشتر با مردم و قبیله های دیگر این ناحیه آشنا شوید می توانید به سراغ دیگر قبیله ها از جمله قبیله ای که زنانش به زنان گردن دراز مشهور است سفر کنید. بسیاری از نویسندگان و خبرنگاران جهان برای تهیه گزارش و فیلم به این روستا سفر نموده اند. مردم این قبیله در میان جنگل های گرراستای زندگی نموده و همچنان به روش های سنتی خود را درمان می نمایند. در میان جاذبه های چیانگ رای این جاذبه می تواند برای چندین روز شما را درگیر خود کند. ضمناً برای سفرهای خانوادگی ای جاذبه ای بی نظیر است.

خرید از مغازه های محلی در بازار

اگر چه بیشتر گردشگران و توریست ها به بانکوک سفر می نمایند تا از سوغاتی های این شهر و دستفروشان خرید نمایند، با این حال در میان جاذبه های چیانگ رای در تایلند بهترین خریدهای خود را می توانید انجام دهید. در حقیقت بازار چیانگ رای بهشتی برای گردشگران است. از بازارهای شبانه بازدید کنید و انتخاب خود را از طیف گسترده ای از محصولات، از میان لباس های مد روز تا سوغاتی های محلی انجام دهید.

پخت تخم مرغ در چشمه های آب گرم

اگر شما در میان شهرهای چیانگ رای و چیانگ مای سفر می کنید، مطمئن شوید که حتما در شهر مائه خاچان Mae Khachan توقف کنید. علاوه بر داشتن یک سزاوار برای خیس کردن پای خود، شما می توانید بعضی از تخم مرغ را در چشمه های گرم نیز بخورید! به سادگی سبد را به آب بر روی یک قطب پایین بیاورید و در چند دقیقه چند تخم مرغ تازه پخته خواهید شد! در این روستا چشمه های آب گرم واقع شده است. مردم محلی عادت دارند که تخم مرغ های خود را در درون سبدی قرار داده و در میان آب های داغ چشمه قرار می دهند تا به آرامی بپزند. شما نیز می توانید در طول سفر خود در میان چیانگ مای و چیانگ رای، صبحانه خود را در این روستا و به شیوه سنتی مردم آن بپزید و تنها با هزینه ای ارزان، میل کنید.

به پیاده روی بر روی درختان بروید

برایتان عجیب است؟ بله از بهترین جاذبه های چیانگ رای پیاده روی در میان درختان و بر روی پل های معلق این ناحیه است. اگر به باغ طبیعی مائه فاه لونگ Mae Fah Luang Garden بروید می توانید بالای درختان و در میان درختان قدم بزنید. پل های معلق این باغ در ارتفاع 30 متری از زمین شما را راه برده و طولی حدود 360 متر را در بر می گیرد. قدم زدن در میان باغ به شکلی معلق تجربه ای شگفت انگیز از کشف جنگل های استوایی و گرراستای در تایلند را برایتان به همراه دارد. این پارک جنگلی تنها چند کیلومتر از بورما Burma فاصله دارد و در شمال چیانگ رای قرار گرفته است.

بنابراین این بار در سفر به تایلند، سفر خود را با چنین برنامه ای پیش ببرید تا بتوانید در عین داشتن سفری ارزن به تایلند تجربه های جدیدی از سفر داشته باشید.

منبع: tripzilla.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 505

به "سفر ارزان به تایلند با تماشای جاذبه های چیانگ رای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر ارزان به تایلند با تماشای جاذبه های چیانگ رای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید