آبمیوه طبیعی یا مصنوعی؟

به گزارش تور هند ارزان، بسیاری از ما وقتی بیمار می شویم یا به عیادت بیمار و افراد سالخورده می رویم، نوشیدن آبمیوه را یک توصیه کلیدی قلمداد می کنیم و برای یکدیگر آبمیوه های آماده می خریم، در حالی که این نوشیدنی ها باید فقط برای تنوع مصرف شوند.

آبمیوه طبیعی یا مصنوعی؟

آبمیوه طبیعی یا مصنوعی؟

بسیاری از ما وقتی بیمار می شویم یا به عیادت بیمار و افراد سالخورده می رویم، نوشیدن آبمیوه را یک توصیه کلیدی قلمداد می کنیم و برای یکدیگر آبمیوه های آماده می خریم، در حالی که این نوشیدنی ها باید فقط برای تنوع مصرف شوند.

گاهی در مرغوب ترین آنها فقط کمی ویتامین c وجود دارد و نباید انتظار خواص تقویتی یک آبمیوه طبیعی که سرشار از مواد مغذی سدیم، پتاسیم، فسفر، آهن، ویتامین های A، B، c و پروتئین است را از آنها داشت. بسیاری از مادران جوان به غلط تصور می نمایند مصرف آبمیوه های آماده برای بچه هایی که میوه نمی خورند می تواند بسیار مفید باشد، در حالی که این نوع نوشیدنی ها نه فقط احتمال چاقی، بلکه پوسیدگی دندان را هم افزایش می دهند و موجب می شوند کودک به جای میان وعده های مغذی مانند شیر، بستنی یا میوه های تازه، فقط کمی آب، شکر و اسانس دریافت کند.

آبمیوه طبیعی:

آبمیوه های طبیعی با نوشیدنی هایی که به نام آبمیوه عرضه می شوند، کاملاً متفاوت هستند. آبمیوه ای صد در صد طبیعی است که فاقد مواد افزودنی، آب و شکر بوده و حاصل جداسازی آبمیوه از تفاله بر اثر پرس یا فشار دادن باشد. در میان آبمیوه ها فرآورده های دیگری هم به نام پوره و نکتار میوه ها وجود دارد و گاهی آبمیوه آماده را با مواد مصنوعی کدر می نمایند تا شبیه آبمیوه شوند. بعلاوه آبمیوه شفاف هم نوع دیگری از آبمیوه طبیعی است که به یاری موادی خاص شفاف می شوند. این نوع آبمیوه فاقد مواد فیبری میوه بوده و کنسانتره آبمیوه هم همان آبمیوه غلیظ شده است که غلظت آن با جدا کردن قسمتی از آبمیوه تغییر می نماید. علم تغذیه تقریباً مصرف یک لیوان آبمیوه تازه را معادل مصرف یک واحد میوه تازه و برترین زمان مصرف آن را هنگام صبحانه می داند. مصرف آبمیوه تازه به افراد سالخورده و بیمارانی که قادر به جویدن میوه های تاره نیستند، توصیه می گردد.

آبمیوه های آماده:

آبمیوه های آماده در حقیقت نوشابه هایی هستند که فقط طعم میوه دارند و در ترکیب آنها درصد کمی آب یا پوره میوه کمی ویتامین c دارند که این اندازه ویتامین هم نمی تواند احتیاج روزانه افراد را تامین کند. در هر 200 میلی لیتر آبمیوه های آماده، تقریباً سه تا چهار قاشق چای خوری شکر وجود دارد که در هر قاشق چای خوری، حدود پنج گرم قند دیده می گردد و هر گرم آن معادل چهار کالری انرژی بوده و مصرف این اندازه، معادل 80 کالری انرژی است. یعنی اگر هر روز این اندازه انرژی دریافت گردد. معادل دریافت تقریباً دو قاشق اضافی روغن مایع است. افراد چاق مبتلا به دیابت باید قبل از نوشیدن آبمیوه، به مواد تشکیل دهنده آن توجه نمایند و فقط از آبمیوه هایی که به صورت طبیعی تهیه شده اند استفاده نمایند، چرا که قند موجود در این نوشیدنی ها برای مبتلایان به دیابت بسیار خطرناک است.

منبع:کوچه ما شماره 7.

منبع: راسخون
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1902

به "آبمیوه طبیعی یا مصنوعی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبمیوه طبیعی یا مصنوعی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید