90 درصد مواد اولیه داروی ایران از هند و چین تامین می گردد

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران : رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 90 درصد مواد اولیه فراوری دارو در ایران مانند کشورهای اروپایی و آمریکا از هند و چین تامین می گردد.

90 درصد مواد اولیه داروی ایران از هند و چین تامین می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

رسول دیناروند در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران گفت: کیفیت دارو به چند عامل وابسته است که یک مورد ماده اولیه آن است که باید معتبر و دارای کیفیت باشد. منبع اصلی مواد اولیه دارویی ایران، کشورهای هند و چین هستند که این کشورها 90 درصد مواد اولیه دارویی جهان را تامین می نمایند به طوری که 90 درصد مواد اولیه دارویی امریکا و اروپا از این دو کشور است.

وی اضافه کرد: مشکل مواد اولیه دارویی این نیست که از کشورهایی مانند چین و هند می آید و کیفیت پایینی دارند بلکه ممکن است گاهی اوقات از کارخانجات با کیفیت پایین دارو بخریم و وزارت بهداشت باید نظارت کند این اتفاق نیفتد.

دیناروند توضیح داد: باید همواره مواد اولیه را از منابع معتبر خریداری کرد و این نظارت هم هست که مواد اولیه شرکت های دارویی باید معتبر باشد البته بعضی از مواد اولیه را نیز در داخل کشور فراوری می کنیم که باید تحت نظارت باشد.

معاون اسبق غذا و داروی وزارت بهداشت ادامه داد: عامل دیگر کیفیت دارو، فرمولاسیون و هنر داروسازان است که در کارخانجات داروسازی آن را به شکل نهایی خود در می آورند که این موضوع هم به خوبی در کشور صورت می گیرد.

یادآور شد: عامل سوم که باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد ظاهر دارو و فعالیت های بازاریابی است که صاحب آن باید در بازار دارویی اعتماد پزشک و داروساز را جلب کند و این عاملی است که ما در آن ضعیف هستیم.

وی گفت: مطمئناً یک داروی ایرانی وقتی از ظاهر خوبی برخوردار نباشد، بروشور و کاتالوگ نداشته باشد و بازاریابی و تبلیغ هم نگردد پزشکان احساس می نمایند که کیفیت دارو پایین است و همین موضوع به مردم منتقل می گردد و نقطه ضعف ما هم در این مورد است اما به طور کلی نمی توان گفت که کیفیت داروی ما پایین است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 584

به "90 درصد مواد اولیه داروی ایران از هند و چین تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد مواد اولیه داروی ایران از هند و چین تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید