چین روزه داری مسلمانان را در ماه رمضان ممنوع نمود

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران: به گفته پایگاه اینترنتی دولت چین، مسئولان سلامت غذا رستوران های نزدیک مرز قزاقستان را که غذای حلال دارند وادار نموده اند در روزهای ماه رمضان نیز باز باشند.

چین روزه داری مسلمانان را در ماه رمضان ممنوع نمود

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، روزنامه ایندیپندنت نوشت در منطقه مسلمان نشین چین به فروشگاه ها و رستوران ها دستور داده شده است در روزهای ماه رمضان باز بمانند.

این روزنامه انگلیسی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم آفتاب علی نوشت:

چین در بخش هایی از منطقه سین کیانگ در غرب این کشور بار دیگر در ماه رمضان روزه داری را برای اعضای حزب مسلمان، کارمندان دولت، دانشجویان و اساتید دانشگاه ها ممنوع نمود.

به مسلمانان سراسر این منطقه که به علت داشتن اکثریت جمعیت اویغورها شهرت دارد، گفته شده است در این ماه مقدس روزه نگیرند.

دیلزات راگزیت (Dilxat Raxit)، رهبر اویغورها این اقدام چین را کوشش این کشور برای کنترل اعتقادات اسلامی آنها تلقی کرد و هشدار داد این محدودیت ها، مردم اویغور را مجبور می نماید در مقابل حکومت دولت چین بیش از پیش مقاومت نمایند.

در سال های اخیر، مقامات چینی اویغورهای جدایی طلب را به حملات تروریستی بر ضد غیرنظامیان و موسسات دولتی متهم نموده اند اما این گروه همواره مشارکت در چنین حملاتی را رد نموده است.

فعالان مدت ها است که پکن را به افزایش تهدیدها به بهانه اعمال محدودیت بیشتر بر اویغورها متهم نموده اند.

راگزیت به رادیو آزاد آسیا (Radio Free Asia) گفت: آنها (دولت چین) از والدین تعهد می گیرند که فرزندانشان در ماه رمضان روزه نگیرند.

به گفته پایگاه اینترنتی دولت چین، مسئولان سلامت غذا رستوران های نزدیک مرز قزاقستان را که غذای حلال دارند وادار نموده اند در روزهای ماه رمضان نیز باز باشند.

به فروشگاه ها و رستوران هایی که مالک آنها مسلمان هستند نیز دستور داده شده است به فروش سیگار و الکل در این ماه ادامه دهند در غیر این صورت به کلی تعطیل خواهند شد.

منبع:خبرگزاری صدا وسیما

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 679

به "چین روزه داری مسلمانان را در ماه رمضان ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین روزه داری مسلمانان را در ماه رمضان ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید