تور تایلند: 8 فستیوال شگفت انگیز تایلند

به گزارش تور هند ارزان، تایلند سرزمینی باعلاقه دیوانه وار به جشن. این موضوع اصلاً تعجب آور نیست و همان طور که فکر می کنید سرگرمی کردن و معاشرت به همان میزان غذاهای تند برای تایلندی ها مهم است. در سراسر تایلند، کوچه و پس کوچه های این کشور مراسم های بزرگی برگزار می گردد که اغلب سنتی ست و نمونه ای در دنیا ندارد.

تور تایلند: 8 فستیوال شگفت انگیز تایلند

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

در هر زمان از سال و در هر مکان از این کشور زیبا یک جشن در حال برگزاری است. شاید هنگام مشاهده تقویم تایلندی ها فقط با تاریخ جشنواره ها روبرو شویم.

اغلب این مراسم ها در معابد آن ها برگزار می شود. بیشتر آن ها ریشه سنتی و مذهبی دارد اما به قدری فراگیر و زیباست که مردم جهان را به تماشای خود به اینجا می کشد.

تایلند شهربازی طبیعی جهان

تایلند را به چه چیزی باید شناخت؟ جزایر شگفت انگیز تایلند، غذاهای خیابانی تایلند، آبشارهای خروشان تایلند، سوغاتی های فوق العاده تایلند، سرزمین هزاران معبد!

علت دوست داشتند و فوق العاده بودند این کشور بسیار زیاد است و در یک مطلب نمی گنجد.

جشنواره های تایلند

اگر در تور تایلند هستید، نزدیک ترین جشن را به تاریخ حضورتان انتخاب کنید و از بودن در آن نهایت لذت را ببرید.

1- جشنواره ماه نیمه

جشنواره ماه نیمه که یکی از معروف ترین رویدادهای بین المللی است و به سنبل آزادی، آزادی بیان، عشق و وحدت شناخته می شود که در دو هفته (یک هفته قبل و یک هفته بعد از ماه نیمه) برپا می شود.

این جشنواره در یکی از جزیره های گرمسیری و بارانی تایلند برگزار می شود و هزاران جهانگرد برای حضور در آن راهی می شوند.

جزیره کو پانگان یکی از مهم ترین جزایر معروف بزم و شادی در تایلند است که مراسم های گوناگونی در آن برگزار می شود.

در خصوص کو پانگان باید گفت که این جزیره فرودگاه ندارد و برای ورود به آن باید بلیط کشتی تهیه کنید. در سراسر آن اما هتل های مناسبی دیده می شود.

2- جشنواره گیاهخواران پوکت

این مراسم در ماه اکتبر، بر اساس سنت ها و تفکرات چینی که توصیه به پرهیز از گوشت نموده به مدت 9 روز در جزیره پوکت برگزار می شود. به اعتقاد مردم محلی رژیم گیاهخواری باعث از بین رفتن تمام امراض و بیماری ها می شود که در پی این اعتقاد این مراسم آغازشده است.

سالانه هزاران جهانگرد چینی و آسیایی در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر در جزیره پوکت گرد هم می آیند. این مراسم در اطراف معابد عظیم شهر برپا می شود که فانوس های عظیمی بر فراز آن روشن شده است.

البته ناگفته نماند این جشن یک فرایند عادی را طی نمی کند و مراسم بعضاً با خشونت توأم می شود. سال گذشته این رویداد همراه با نمایش صحنه های دل خراش و زننده بود که باعث اعتراض مردم تایلند جهت اعمال آن در انظار عمومی شد.

راه رفتن بر روی آتش، سوراخ کردن بدن و صورت با ابزاری شبیه به چاقو، سیخ کباب، میله فلزی، زنجیره های آهنی و غیره که صحنه های غیرانسانی و زشتی را رقم زد.

اما جدایی از همه این ها، غرفه های خوراکی های رنگی و متنوع ای در صندلی مراسم دیده می شود. انواع سبزیجات، میوه، نوشیدنی، نودل و غذاهای سنتی ازجمله خوراکی های این رویداد است.

3- سال نوی چینی

یکی از مهم ترین اعیاد مردم چین است که تقریباً بیشتر کشورهای جهان هم آن را جشن می گیرند. به علت نزدیکی فرهنگ مابین چین و تایلند این عید پرشور در این سرزمین هم برگزار می شود.

سال نوی چینی مصادف با پدیدار شدن ماه در نخستین روز سال می باشد که به سال قمری معروف است. زمان آغاز آن بهمن ماه می باشد.

مردم چینی طبق افسانه ها معتقد هستند که در زمان های دور موجود افسانه ای به نام نیان وجود داشته و تغذیه آن بچه ها بوده است. یک سال روستایان قصد می نمایند که از این جانور پنهان شوند اما پیرمردی تصمیم می گیرد در زمان فرار مردم، بماند و انتقام بگیرد.

پیرمرد کاغذهای قرمز را همراه با ترقه به آتش می زند تا باعث فرار نیان شود. و بعد از بازگشت مردم به شهر هیچ اثری از آن مرد و موجود را نمی یابند و بر این باور می رسند که آن پیرمرد خدا بوده است.

به همین دلیل هنگام سال نو آن ها لباس قرمز بر تن می نمایند و فانوس های روشن را به آسمان می فرستند. بعلاوه با انداختن ترقه و ایجاد صداهای بلند نیان را می ترسانند تا از شهر و کاشان آن ها دور بماند.

4- جشنواره آب

یکی از عظیم ترین، طولانی ترین و سرگرم نماینده ترین جشن ها در تایلند و البته شاید در جهان!

جشنواره آب مصادف است با سال نوی تایلندی سونگکران است که هرساله در ماه آپریل برگزار می شود. در این زمان از سال که با فصل بارندگی توأم می شود مردم به استقبال آب می فرایند چون معتقدند آب بداقبالی را از آن ها می شوید.

این مراسم سه روزه همراه با جشن، پایکوبی، آواز و برنامه های مفرح دیگری است. شرکت نمایندگان یکدیگر را با هر وسیله ممکن خیس آب می نمایند حتی اگر آن وسیله خرطوم فیل باشد!

5- جشنواره روح

در این مراسم که به مدت سه روز برپا می شود، مردم با گذاشتن ماسک های رنگی در مکان مراسم حضور پیدا می نمایند. این جشن تلفیقی از آئین های سنتی، مذهبی و صنایع دستی است.

این رویداد همراه با پایکوبی و جشن های بودائی است که جهانگردان بسیاری در مکان های مخصوص جمع می شوند. شور و هیجان مراسم باوجوداین سیل جمعیت چندین برابر بالا می رود.

6- جشنواره فانوس

جشنواره فانوس در ماه نوامبر و در کنار رودخانه پنگ برگزار می شود که چشم انداز هزاران فانوس به پرواز درآمده بر فراز رودخانه بسیار خیره نماینده است.

فستیوال مجذوب کننده و مهیج آتش بازی پاتایا یکی از برترین جشن های تایلند است.

7- جشنواره موسیقی و هنر Wonderfruit

یک مراسم عظیم؛ در حد فستیوال های موسیقی که در آمریکا و انگلستان برگزار می شود.

هرساله در ماه دسامبر این رویداد برپا می شود که از هنرمندان نامی در اروپایی و آمریکایی در این فستیوال دعوت می شود. البته هنرمندان محلی هم در کنداکتور این برنامه هم فرصت هنرنمایی دارند.

پس اگر امکان حضور در فستیوال های عظیم جهان را ندارید به پاتایا رفته و چندین ساعت غرق در موسیقی و هنر شوید.

8- جشنواره شمع

ترکیبی از هنر و فرهنگ در این جشن آمیخته است که آن را به یکی از عظیم ترین مراسم های شهر ایسان تبدیل نموده است.

حدبیشتر 10 مجسمه عظیم مومی شکل به وسیله هنرمندان بین المللی در مراسم به نمایش درمی آید که آمیزشی از سنت ها و هنرهای انتزاعی مدرن این هنرمندان است. این مجسمه ها بر روی ارابه همراه با آواز سنتی و پایکوبی به محل موردنظر آورده می شود.

در اصل این یک جشن سنتی ست و جز تعطیلات بودائی محسوب می شود که راهبان این مذهب از برگزارنمایندگان اصلی آن هستند.

برترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

معرفی مقاصد تور تایلند برای ایرانی ها

راهنمای سفر به کشور تایلند

با معروف ترین مراکز خرید پوکت آشنا شوید

2 شب و3 روز در پوکت

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1881

به "تور تایلند: 8 فستیوال شگفت انگیز تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند: 8 فستیوال شگفت انگیز تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید