75 درصد بچه ها یمنی از سوء تغذیه حاد رنج می برند

به گزارش تور هند ارزان، تهران (پانا) - سازمان بهداشت جهانی با انتشار توئیتی گفت که سه کودک از هر چهار کودک یمنی از سوء تغذیه مزمن رنج می برند.

75 درصد بچه ها یمنی از سوء تغذیه حاد رنج می برند

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الاخبار، سازمان بهداشت جهانی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت، 75 درصد بچه ها یمنی از سوء تغذیه حاد و از مجموع 30 میلیون، 16.2 میلیون یمنی از عدم امنیت غذایی رنج می برند.

این سازمان همچنین گفت، سه چهارم بچه ها یمنی از این شرایط رنج می برند.

در توئیت سازمان بهداشت جهانی آمده است: این سازمان با شراکت با سازمان آلمانی همکاری بین المللی و وزارت بهداشت عمومی و مسکن، از خدمات مراقبت تغذیه ای به مدت بیش از یک سال مواظبت کرده و زندگی 9 هزار و 384 کودک را نجات داده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از سال 2015 تا به امروز از دولت منصور هادی عبد ربه حمایت می کند و طی درگیری هایی با گروه های یمنی موجب جان باختن، مجروح شدن، آوارگی و خسارت های مادی بسکمک شده است.

بنا به اعلام سازمان ملل متحد بیش از 80 درصد از مردم یمن نیازمند کمک های بشردوستانه و حفاظت هستند.

در ماه اکتبر گذشته شورای امنیت با صدور بیانیه ای نسبت به شرایط وخیم انسانی در یمن از جمله گرسنگی و افزایش خطر گرسنگی و قحطی در چارچوب گسترده ابراز نگرانی کرد.

یمن از سال 2014 با جنگی روبرو است که جان 233 هزار تن از سکنه آن را گرفته و طبق آمار سازمان ملل، باعث شده 80 درصد از جمعیت ساکن این کشور که تعدادشان به حدود 30 میلیون نفر می رسد، برای رفع نیازهای اولیه خود به حمایت ها و کمک های بشردوستانه متکی شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1978

به "75 درصد بچه ها یمنی از سوء تغذیه حاد رنج می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "75 درصد بچه ها یمنی از سوء تغذیه حاد رنج می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید