48 واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان احیا شده است

به گزارش تور هند ارزان، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 48 واحد صنعتی و معدنی با اشتغال بیش از 800 نفر با اعتبار حدود یک هزار میلیارد تومان از مهمترین اقدامات صورت گرفته در طی یکساله عمر دولت سیزدهم در این استان است.

48 واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان احیا شده است

حسین مدرس خیابانی با بیان اینکه با کوشش ها و پیگیری های صورت گرفته این استان رتبه ششم کشور در ایجاد اشتغال را به خود اختصاص داده است. اظهارداشت: تا به امروز 16 هزار و 806 نفر در طرح جهش ملی مسکن سیستان و بلوچستان اشتغال پیدا کردند که در صورت اجرای مداوم این طرح هیچ فرد متخصصی که مهارت های فنی را کسب نموده بیکار نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: طرح جهش ملی مسکن به عنوان اولویت نخست دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان رونق صنعت و ایجاد اشتغال را به همراه داشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بانک ها و فرمانداران از دیدگاه من یک هدف بیشتر ندارند و آن این است که هدف و تمرکزشان معطوف به ایجاد اشتغال باشد لذا باید از تمام ظرفیت خود در این حوزه بهره گیرند.

وی توضیح داد: هر یک از مهارت آموزان فنی حرفه ای که قصد ایجاد اشتغال دارند می توانند تا 100 میلیون تومان وام کم بهره با معرفی به بانک های عامل دریافت نمایند.

مدرس خیابانی اعلام کرد: یکی دیگر از اهداف ما در سیستان و بلوچستان ساخت مدارس شبانه روزی و هنرستان کار و دانش است چرا که بخش عمده ای از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان رشته های غیر مهارتی هستند که بازار کاری ندارد.

وی اعلام کرد: صید حدود 260 هزار تن محصولات شیلاتی از سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان و فراوری بیش از 1000 تن میگوپرورشی در مزارع استان از مهمترین دستاورد های یکساله دولت محسوب می گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر جلوگیری از مهاجرت مردم سیستان اضافه کرد: یکی از مهمترین موضوعات در منطقه سیستان ایجاد اشتغال است که این موضوع به وسیله قرارگاه غدیر و بسته اشتغال سیستان به صورت ویژه دنبال می گردد.

وی اظهارداشت: بسته پیشنهادی اشتغال پنج شهرستان منطقه سیستان در قالب 13 رسته شغلی شامل صنایع دستی، قالی بافی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، بوم گردی، استخر پرورش ماهی و آبزی پروری، پنل خورشیدی، دام سبک محلی، مرغ خزک محلی، کارگاه فراوری پوشاک، زنبورداری، پرورش شترمرغ، پرورش شتر و مشاغل مرتبط با صنایع خلاق، دیجیتال، خدمات بازرگانی الکترونیکی در حال اجراست.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2210

به "48 واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان احیا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "48 واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان احیا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید