تور دبی: ابوظبی شهری با جاذبه های منحصربفرد

به گزارش تور هند ارزان، لذت سفر به ابوظبی با این جاذبه های فرهنگی

ابوظبی، مرکز امارات متحده عربی مدرن و زیبا در کرانه دریا است. نخستین اقوام ساکن این منطقه ، مردمی بیابان نشین از طایفه بنی یاس بودند که در سال 1760 میلادی این نقطه را برای سکونت انتخاب کردند. منطقه امروزی ابوظبی تا زمان اکتشاف نفت در این کشور، یک روستای کوچک ماهی گیری به حساب می آمد و پس از کشف نفت، این شهر با سرعت زیادی فرایند مدرن شدن را طی نموده و امروزه به عنوان یک مرکز دولتی و تجاری مهم در کشور امارات و منطقه محسوب می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور دبی: ابوظبی شهری با جاذبه های منحصربفرد

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

مسجد بزرگ شیخ زائد مهم ترین بنای مذهبی و جاذبه شهر محسوب می گردد که دیدن آن موجب شگفت زدگی هر بیننده ای خواهد شد. البته این مسجد تنها اثر دیدنی شهر نبوده و ابوظبی دارای طیف وسیعی از جاذبه های مختلف از جمله منظره بیابانی مجذوب نماینده، نخلستان ها و واحه العین است.

  • کاخ الحُصن

کاخ الحصن که با نام قلعه قدیمی یا دژ سفید نیز شناخته می گردد، قدیمی ترین ساختمان موجود در ابوظبی محسوب شده و در سال 1793 میلادی به عنوان محل اقامت خاندان سلطنتی و مرکز حکومت آن ها ساخته شد. بخش داخلی این قصر به طور کامل بازسازی و به روز رسانی شده است و در حال حاضر به عنوان یک مرکز فرهنگی و با هدف انجام امور پژوهشی و مرکز اسناد مورد استفاده قرار گرفته و مجموعه ای اسناد تاریخی و فرهنگی امارات متحده عربی و منطقه خلیج فارس در آن نگهداری می شوند.

محوطه حیاط و کاشی کاری های زیبای به کار رفته در دروازه شمالی این قصر را می توان از اصلی ترین ویژگی های بنا دانست. در این مجموعه بعلاوه یک موزه از اشیا و آثار سنتی ، گالری تصاویر تاریخی ؛ بخش تاریخ طبیعی و حیوانات ساکن صحرا و بخش تاریخی دارد که در آن جنبه های مختلف تاریخ ابوظبی به نمایش گذاشته می گردد. این کاخ باعظمت سفیدرنگ یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین بناهای ابوظبی به شمار می آید و بازدید از آن تنها با عضویت در تورهای فرهنگی امکان پذیر است.

  • مسجد بزرگ شیخ زائد

این مسجد که نمای بیرونی آن از جنس سنگ مرمر مقدونیه ای ساخته شده است را می توان اصلی ترین بنای شاخص شهر محسوب کرد. در ساخت این مسجد این مسجد ترکیبی از شاخصه های معماری مملوک ها، عثمانی ها و فاطمیون استفاده شده و این مسجد زیبا و بزرگ را می توان نمادی از معماری مدرن اسلامی محسوب کرد. در ساخت این اثر، معماران و هنرمندان با بهره گیری از شیشه کاری، موزائیک ها، کاشی کاری و حکاکی های پیچیده، توانسته اند تاثیرگذاری ویژه ای در نمای داخلی و خارجی آن گذاشته و اثری هنری و فوق العاده زیبا را خلق نمایند. این مسجد می تواند به طور همزمان پذیرای بیش از 40 هزار نفر بوده و به همین علت بزرگ ترین مسجد در کشور امارات متحده عربی محسوب شده و مشابه مسجد شیخ زائد در فجیره؛ نام خود را به پاسداشت شیخ زائد ابن سلطان آل نهیان، حاکم ابوظبی و بنیان گذار امارات متحده عربی گرفته است. افراد غیر مسلمان و گردشگران نیز اجازه ورود به بخش های مختلف این مسجد از جمله کتاب خانه بزرگ آن را داشته و بعلاوه تورهای ویژه ای جهت معرفی بخش های داخلی این مجموعه وجود دارد.

ساعات کاری: شنبه تا 5 شنبه: 9 صبح تا 10 شب و آدینه ها 4 و نیم عصر تا 10 شب

هزینه خرید بلیط ورودی: رایگان

  • روستای تاریخی

روستای تاریخی ابوظبی را می توان نسخه قابل اطمینان و مستندی از نحوه زندگی اعراب بدوی دانست که به بازدید نمایندگان؛ تصور دقیقی از نحوه زندگی مردم امارات پیش از کشف نفت می دهد. این روستا در منطقه ای زیبا از سواحل شهر ابوظبی واقع شده و دیدن آن موجب شگفت زدگی هر بیننده ای خواهد شد. در این محل ویزگی های سنتی و نحوه زندگی روز به روز اعراب بدوی نمایش داده شده و بازدیدنمایندگان با نحوه کشاورزی، صید مروارید و تجارت آن که اصلی ترین شاخصه مالی مردم امارات تا پیش از کشف نفت محسوب می شد، آشنا می شوند. متاسفانه اطلاعات مکتوب ارائه شده در این موزه، بسیار ناچیز و پراکنده بوده و این موضوع یک نقطه ضعف برای مجموعه محسوب می گردد. چرا که بدون شک اطلاعات بالا می توانست در شناخت ابعاد این روستای جالب و دیدنی بیشتر به یاری ما بیاید.

  • دیدنی منظره منطقه ها اطراف

ابوظبی در رقابت با شهر دبی و برج الخلیفه آن، اقدام به ساخت یک سکوی مشاهده منطقه ها اطراف در برج اتحاد نموده است که از بالای آن می توان نمایی زیبا از منطقه جمیرا و بخش های مختلف شهر را به دیدن نشست. افراد غیر میهمان برای بازدید از این محل باید ورودیه پرداخت نموده و این هزینه شامل صرف غذا در رستوران این محل نیز می گردد. نشستن در برابر منظره وسیع شهر در این محل و نوشیدن یک فنجان چای غلیظ به سبک عربی، قطعا یکی از بخش های جالب توجه سفر شما به ابوظبی محسوب خواهد شد و پس از بازدید از آن آرامشی عجیب و باور نکردنی به شما مستولی می گردد.

ساعات کاری: شنبه تا 5 شنبه: 10 صبح تا 6 عصر

هزینه خرید بلیط ورودی: 75 درهم امارات

  • مرکز هنرهای زنان

مرکز هنرهای زنان در ابوظبی، محل خوبی برای دیدن هنرهای سنتی زنان این سرزمین از جمله بافندگی، قلاب بافی و سبد بافی است. این مرکز، محل خوبی برای خرید صنایع دستی و سوغاتی محسوب شده و در آن انواع شال، صندل، دمپایی، کیف، فرش ؛ منسوجات؛ سینی، سبد و سایر محصولات سنتی و صنایع دستی به فروش می رسد.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2093

به "تور دبی: ابوظبی شهری با جاذبه های منحصربفرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: ابوظبی شهری با جاذبه های منحصربفرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید