یونان مجبور به ترک منطقه یورو خواهد شد

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران: یک اقتصاددان اروپایی تاکید نمود که اگر وام دهندگان بین المللی قادر به کاهش بدهی های آتن نباشند یونان بحران زده احتمالا مجبور به ترک منطقه یورو خواهد شد.

یونان مجبور به ترک منطقه یورو خواهد شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ بن می کارشناس ارشد اقتصادی هشدار داد، اگر وام دهندگان بین المللی تمایلی برای کاهش بدهی های یونان نداشته باشند و بدهی های این کشور بحران زده را کاهش ندهند، این مساله منجر به ورشکستگی یونان و خروج آن از منطقه یورو خواهد شد.

یونان کانون بحران اقتصادی و بدهی منطقه یورو به شمار می رود و برای ششمین سال متوالی با رکود اقتصادی روبرو شده است. یونان در سال 2010 میلادی مجبور به دریافت یاری های اقتصادی بین المللی شد و در ازای آن متعهد به اجرای سیاست های ریاضتی شده است.

اجرای سیاست های ریاضتی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه نیز منجر به بیکاری بیش از 500 هزار نفر در این کشور شده است.

هشتم جولای وزرای دارایی منطقه یورو موافقت خود را با اعطای یاری اقتصادی جدید 7 میلیارد یورویی تروییکای بین المللی شامل اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول به یونان اعلام کردند.

دولت یونان مجبور است در ازای دریافت یاری های اقتصادی بین المللی هزاران فرصت شغلی در بخش های پلیس شهرداری، معلمان و کارکنان امنیت مدارس را حذف کند. یونان بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای منطقه یورو در اختیار دارد. نرخ بیکاری این کشور به بیش از 27 درصد رسیده و این رقم در بین جوانان یونانی نیز به 62.5 درصد رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 352

به "یونان مجبور به ترک منطقه یورو خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان مجبور به ترک منطقه یورو خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید