کلاهبرداری به شیوه جمع آوری زکات فطریه

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: با توجه به فرا رسیدن شهروندان مراقب کلاهبرداری به جمع آوری زکات فطریه باشند.

کلاهبرداری به شیوه جمع آوری زکات فطریه

سرهنگ محمدعلی آدینه لو در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با کلاهبرداری به شیوه جمع آوری زکات فطریه، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن عید سعید فطر، مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف و با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مردمی با عناوین جعلی و وابسته به مؤسسات خیریه ، در پی کلاهبرداری از هم وطنان هستند.

وی در رابطه با نحوه کلاهبرداری، اضافه کرد: افراد سودجو برای جمع آوری زکات فطریه و کفاره با درج شماره حساب بانکی و با ارسال پیام و راه اندازی کمپین های مختلف در شبکه های اجتماعی در صدد کلاهبرداری از شهروندان هستند.

این مسئول شرح داد: هم وطنان برای پرداخت زکات فطریه یا کفاره خود، می توانند از طریق شماره حساب های اعلامی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، شورای عالی زکات یا رسانه های ملی و محلی (رادیو، تلویزیون) نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه ممکن است کاربران برای پرداخت وجوهات زکات فطریه یا کفاره روزه خود از بستر اینترنت استفاده کنند، گفت: شهروندان مراقب باشند هنگام پرداخت وجه، در دام سایت های فیشینگ گرفتار نشوند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق 110 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1799

به "کلاهبرداری به شیوه جمع آوری زکات فطریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری به شیوه جمع آوری زکات فطریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید