دعوت انجمن علمی طبیعت گردی برای شرکت در پویش طبیعت را به خانه بیاوریم

به گزارش تور هند ارزان، رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران ضمن دعوت از مردم برای شرکت در پویش طبیعت را به خانه بیاوریم، گفت: از مردم درخواست می کنیم که روز سیزدهم فروردین را به شکلی متفاوت در منزل خود تجربه نمایند تا به امید خدا با شکست این بیماری، شرایط مناسبی برای سفرهای بانشاط در آینده نزدیک فراهم گردد.

دعوت انجمن علمی طبیعت گردی برای شرکت در پویش طبیعت را به خانه بیاوریم

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

فرید جواهرزاده در گفت وگو با خبرنگاران، بابیان این مطلب اظهار کرد: سیزده بدر یا همان سیزدهمین روز از فروردین ماه، روز طبیعت نام گذاری شده و آخرین روز تعطیلات رسمی نوروز است، بیشتر مردم بر این باورند که در این روز باید برای دور کردن نحسی و بلا، از خانه بیرون بروند و این نحسی را در طبیعت به درنمایند، این اعتقاد مردم به این دلیل بوده که عدد 13 در فرهنگ ایرانیان نحس و شوم شناخته می شده است.

او اضافه نمود: اما در اصل هیچ دلیل واقع گرایانه ای برای نحس بودن عدد 13 در فرهنگ ایرانیان نمی توان یافت، از گذشته تا به امروز در هیچ یک از تقویم های رسمی، دانش نامه و متون کهن اشاره ای به نحس بودن روز سیزدهم فروردین نشده، بلکه همه این روز را به عنوان روزی فرخنده و نیک یادکرده اند.

رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران اظهار کرد: نیاکان ما از گذشته تا به امروز در این روز مراسم و آیین های مختلفی را انجام می دادند که ریشه در فولکلور ایران باستان دارد و از آن جمله سبزه گره زدن، گرامیداشت طبیعت با حضور در آن همراه با جشن و شادی برای از بین بردن غم و اندوه را می توان یادکرد.

او ادامه داد: در سال های گذشته روز 13 فروردین، روز طبیعت نام گرفت و در تقویم رسمی کشور تعطیل اعلام شد تا مردم بتوانند این روز را مانند گذشته در طبیعت جشن گیرند و به حفظ و توسعه آن بپردازند.

جواهر زاده اعلام نمود: در این روز ایرانیان برای احترام به زمین و طبیعت، سبزه های سفره هفت سین خود را در زمین می کاشتند و ازاین رو به اهمیت سبزه و سرزندگی طبیعت توجه ویژه ای مبذول می داشتند.

او گفت: ازآنجایی که نوروز سال جاری با شیوع ویروس کرونا در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا مصادف شده، انجمن علمی طبیعت گردی ایران هم بنا به توصیه وزارت بهداشت و دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده، خود را موظف می داند ضمن مطلع سازی هم میهنان ارجمند نسبت به رعایت نکات بهداشتی و لزوم قطع زنجیره شیوع این بیماری و اجتناب از حضور در طبیعت، همگان را به پویش ملی طبیعت را به خانه بیاوریم دعوت کند.

رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران اضافه نمود: هدف از این پویش این است که علاوه بر توجه به مفهوم طبیعت و اهمیت سیزدهم نوروز و روز گرامیداشت طبیعت، از عموم مردم بخواهیم با تأسی از شرایط کنونی و لزوم اهمیت دادن به سلامتی آحاد جامعه، از هرگونه سفر و خروج از خانه اجتناب نمایند، لذا از مردم درخواست می کنیم که 13 فروردین متفاوتی را در منزل تجربه نمایند تا به امید خدا با شکست این بیماری، شرایط مناسبی را برای سفرهای بانشاط در آینده نزدیک فراهم کنیم.

او روز طبیعت را فرصت مناسبی برای تحول جسم و جان دانست و اضافه نمود: روز سیزدهم نوروز فرصت مغتنمی است تا ایرانیان با ویژگی های طبیعت آشنا شوند و ازآنجاکه طبیعت زادگاه، بستر رشد، خانه، مدرسه، معبد، مزرعه، کارگاه و تفرج گاه ما محسوب می گردد، به جا است تا خود را جزئی از طبیعت بدانیم.

جواهر زاده بابیان این که پیدایش، حیات و بقا و رشد و کمال ما در گروی طبیعت است، گفت: ارتباط انسان با طبیعت دوسویه است، انسان خود محصول طبیعت است و ما در طبیعت شکل می گیریم و از طبیعت بهره مند می شویم، ما به طبیعت نیازمندیم اما از سوی دیگر، خداوند نیز زیباترین مخلوقش را در طبیعت قرار داده است، بنابراین مطلعی به اهمیت طبیعت موجب می گردد که زندگی خود را بر اساس مدارا و مهربانی با طبیعت شکل دهیم.

او توضیح داد: احترام به طبیعت، مواظبت و مراقبت از طبیعت، همچون یک موهبت بی بدیل الهی است و پاک نگه داشتن طبیعت از انواع آلاینده ها، از زباله تا سوخت های فسیلی در حد توان و امکان، از ضروریات زندگی امروز بوده و باید با حفظ و مراقبت از گیاهان و جانوران و دیگر مواهب طبیعی ازجمله درخت کاری و گل کاری و یاری به فراوری و رشد گیاهان و جانوران و حفظ خاک، آب، جنگل و کوه، وظیفه خود را در قبال محیط زیست ادا کنیم و از این فرصت در راستای تبیین اهمیت طبیعت و طبیعت گردی استفاده کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 882

به "دعوت انجمن علمی طبیعت گردی برای شرکت در پویش طبیعت را به خانه بیاوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت انجمن علمی طبیعت گردی برای شرکت در پویش طبیعت را به خانه بیاوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید