کرونا در کانادا؛ جدیدترین اقدامات مهاجرتی کانادا

به گزارش تور هند ارزان، همانطور که حتما می دانید کرونا به کانادا هم سر زده است و کانادا هم محدودیت هایی را برای ورود مسافران و اتباع خارجی وضع نموده است. از ماه مارس دیگر هر کسی نمی تواند وارد کانادا گردد تا این کشور پهناور و محبوب مهاجران سراسر دنیا از این پیچ تاریخی عبور کند. بیایید این مقررات تازه مهاجرتی را با هم مرور کنیم:

کرونا در کانادا؛ جدیدترین اقدامات مهاجرتی کانادا

چه کسانی از محدودیت های کرونایی سفر به کانادا معاف هستند؟

  • شهروندان کانادا؛
  • دارندگان اقامت دائم؛
  • بستگان درجه یک دارندگان اقامت دائم و شهروندان کانادا؛
  • متقاضیان اقامت دائم که قبل از 18 مارس برای اقامت دائم کانادا تایید شده اند و هنوز به کانادا سفر ننموده اند
  • نیروی کار خارجی موقت؛
  • دانشجویان بین المللی یا خارجی که دارای ویزای تحصیلی معتبر هستند و قبل از تاریخ 18 مارس ویزای آنها تایید شده است؛
  • مسافرانی که برای رسیدن به مقصد خود از کانادا عبور می نمایند یا در آن توقف می نمایند.

دارندگان تاییدیه اقامت دائم یا COPR که نمی توانند به خاطر محدودیت ها و اختلالاتی که کروناویروس ایجاد نموده است به کانادا بیایند می توانند با وبسایت اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تماس بگیرند و شرایط خود را شرح دهند و از آنجا هدایت و مشورت بخواهند. برای اطلاع از جدیدترین خبرها حتما از وبسایت خبرنگاران مرتبا بازدید نمایید.

این اقدامات چه معنایی برای مهاجران دارند؟

مهاجرت کاری به کانادا، اکسپرس انتری و برنامه مهاجرت استانی

از تاریخ 18 مارس تا کنون چهار پذیرش اکسپرس انتری برگزار شده است. دو تا از آنها در یک روز برگزار شدند. علاوه بر این آلبرتا، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان و منیتوبا هم پذیرش های را به وسیله برنامه های مهاجرت استانی خود برگزار کردند. هفته پیش بود که استان بریتیش کلمبیا از 18 کارآفرین دعوت کرد تا مراحل بعدی را برای اخذ اقامت دائم طی نمایند. اداره مهاجرت کانادا تایید نموده است که پذیرش های اکسپرس انتری همچنان ادامه خواهد داشت و رسیدگی به درخواست های اقامت دائم کنادا هم کما فی السابق انجام خواهد شد. هر چند که این اداره بیان نموده است که درخواست های واصله بعد از 18 مارس ممکن است کمی با تاخیر رسیدگی شوند و به بیان دقیق تر رسیدگی به این درخواست ها ممکن است تا شش ماه به تعویق بیفتد.

کرونا و مهاجرت خانوادگی به کانادا

کرونا کمترین تاثیر را بر جهت مهاجرت خانوادگی به کانادا داشته است. بستگان درجه یک شهروندان کانادا و دارندگان اقامت دائم کانادا همچنان می توانند وارد کانادا شوند؛ اسپانسرشیپ همسران همچنان برقرار است و اداره مهاجرت کانادا هم در تقبل درخواست های ناقص انعطاف پذیری های بیشتری از خود نشان می دهد. در عین حال کانادا افتتاح برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدر/مادربزرگ ها در سال 2020 را به تعویق انداخته است. اما چه کسانی از منظر کانادا بستگان درجه یک محسوب می شوند؟ افراد زیر:

  • همسران
  • فرزندان وابسته
  • نوادگان وابسته
  • والدین حقیقی یا پدر/مادرخوانده
  • همسر والدین یا همسر پدر/مادرخوانده
  • قیم/سرپرست یا مربی

کرونا و سرنوشت پناهندگان کانادا

کانادا به طور موقت پناهنده نمی پذیرد. علاوه بر این کانادا دیگر به صورت حضوری مصاحبه ای با مدعیان پناهندگی انجام نمی دهد و یا به صورت حضوری به تمدید مدارک حفاظت از مدعیان پناهندگی رسیدگی نمی نماید. اداره مهاجرت کانادا با مدعیان پناهندگی که قرار مصاحبه دارند تماس می گیرد و به آنها تاریخ مصاحبه را اعلام خواهد نمود. مدعیان پناهندگی که می بایست اطلاعات تماس خود را به روزرسانی نمایند می توانند از این فرم در وبسایت اداره مهاجرت استفاده نمایند. جمع آوری وام مهاجرت هم تا سپتامبر 2020 به تعویق افتاده است. بد نیست بدانید اداره مهاجرت این وام ها را به مهاجران واجد شرایط که عمدتا پناهندگان هستند اعطا می نماید و امکان استفاده از منابع اقتصادی را برای آنها فراهم می نماید.

کرونا و ویزای کاری کانادا

حتی با وجود این محدودیت های اعمال شده اتباع خارجی همچنان می توانند برای کار به کانادا سفر نمایند. نیروی کار دارای شرایط زیر ممکن است از اخذ ویزای کاری کانادا معاف باشند:

  • ارائه دهندگان خدمات اورژانسی/پزشکی برای محافظت از جان و مال (نظیر آتش نشانان)؛
  • دانشجویان رشته های پزشکی/سلامت در صورت داشتن تاییدیه از نهادی که مقررات آن رشته ها را وضع می نماید؛
  • اتباع خارجی که صرفا به خاطر پیوستن به ناوگان حمل و نقل که شامل کشتی های فعال در حمل و نقل بین المللی هم می گردد می خواهند وارد کانادا شوند یا در کانادا بمانند.

این نیروی کار می توانند با ارائه مدارک و اسنادی نظیر دعوتنامه از یک سازمان کانادایی به ایرلاین ها خود را نشان دهند. بعلاوه لازم به ذکر است که کانادا فرایند استخدام نیروی کار خارجی را در صنایع کلیدی نظیر کشاورزی، تولید غذا و کامیون تسهیل می نماید.

کرونا و دانشجویان خارجی کانادا

بعلاوه لازم به ذکر است که آندسته از دانشجویان خارجی که ویزای تحصیلی شان در روز 18 مارس یا قبل از آن تاریخ تایید شده است از محدودیت های اعمال شده معاف هستند. در عین حال، با برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین، دانشجویان همچنان می توانند از ویزای PGWP استفاده نمایند؛ این ویزا به فارغ التحصیلان از دانشگاه های کانادا اجازه می دهد تا سه سال در کانادا بمانند و کار نمایند و سابقه و تجربه کاری بیندوزند. یکی از شروط این ویزا تحصیل تمام وقت در کاناداست و با انعطاف پذیری های اخیر کانادا، دانشجویان با شرکت در کلاس های آنلاین به خاطر جلوگیری از شیوع کروناویروس، برای ویزای PGWP هم مسئله ای نخواهند داشت.

به همین دلیل مطالب زیر را هم از دست ندهید:

اکسپرس انتری تسلیم کرونا نمی گردد!

کانادا علیرغم کرونا به مهاجران احتیاج دارد

ویزای کار کانادا آن هم در شیوع کرونا؟!

قرنطینه، کرونا و وظایف کارفرمایان کانادایی در برابر نیروی کار خارجی

آموزش آنلاین برای دانشجویان خارجی کانادا

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1882

به "کرونا در کانادا؛ جدیدترین اقدامات مهاجرتی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در کانادا؛ جدیدترین اقدامات مهاجرتی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید